Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

En profesjonell helsefagarbeider


Anbefalte innlegg

Hei! jeg har en muntlig høring snart, og jeg har visse ting jeg ikke finner og er usikker på. Så jeg skriver her i håp om at noen vet, og kan være en engel å hjelpe meg. 

 

 

Hva slags tjenester tilbyr bo – og behandlingsplasser?

Hva slags tjenester tilbyr rusmiddelomsorg?

Er det flere regler for arbeidsantrekk, enn at det beskytter oss selv og andre for smitte? Skal være helst 5-8 regler.

Og begreper som blir brukt om de personene helsefagarbeider hjelper, snakker de da om pasient og beboere?

Også står det at man skal klare å forklare begrepet faglig forsvarlighet, noen som vet om det her er riktig "Begrepet faglig forsvarlighet er en faglig, etisk og rettslig norm for hvordan den enkelte bør uføre arbeidet. Faglig forsvarlighet er til for å beskytte pasienter og brukere. I faglig forsvarlighet er det vanlig å drøfte hva som er faglig forsvarlig også komme til enighet om hva vi legger i begrepet i forskjellige situasjoner. "

 

Og sist hva faglig forsvarlighet krever av helsefagarbeidere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Rusomsorg er veldig variert. Kan liste opp noe som jeg kommer på i farten.

1. Det fins sprøyterom, som en del av forebygging av overdoser og smitte. 

2. Det fins behandlingsklinikker hvor folk
a) legges inn og nærmest bor på institusjonen i en periode, hvor de mottar behandling som treningsterapi, psykologveiledning individuelt og/eller i gruppe, kanskje til og med kunstterapi der dette tilbys.
b) klinikker tilbyr gjerne poliklinisk behandling: Klienten mottar behandling, men bor ikke på institusjonen. Dette opplegget er typisk i perioder etter en innleggelse.

3. Det fins bokollektiv for personer med ruslidelser, men dette er ikke like utbredt som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...