Gå til innhold

MacBook 12" eller vente til nye MacBook Pro?


Anbefalte innlegg

Solgte nylig min 15" MacBook Pro Retina og er nå på utkikk etter ny Mac. Jeg starter på studier til høsten og har behov for noe lettere/tynnere som kan anvendes i sammenheng med studiene.

 

Jeg har lenge sett på den nye MacBooken og liker denne veldig godt. Har noe problemer med tastaturet og synes prisen er noe stiv, men med tanke på hvor praktisk denne er i forhold til mitt bruksområde, vurderer jeg dette alternativet sterkt. 

 

På den andre siden har det vært mye interessante rykter rundt den nye MacBook Proen. Dog virker det som at denne ikke kommer på en god stund, og lanseringen har tydeligvis vært utsatt opptil flere ganger. 

 

Hva ville dere gjort? Pris er altså ikke en avgjørende faktor. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En port = dreper hele macen for min del iaf

Ja, er forsåvidt helt enig med deg. Har testet MacBooken over et par dager, og stiller meg undrende til hvorfor 2016 versjonen ikke fikk en til port.

 

Du kan jo vente og se hva Apple lirer av seg om to uker.

Ryktene går om at den oppgraderte/nye MacBook Proen mest sannsynlig vil få en egen lansering og at den ikke vil bli lansert gjennom pressekonferansen den 7. Dette gjør egentlig situasjonen vanskeligere for meg, da jeg helt skulle hatt meg en Mac så fort som mulig..

Lenke til kommentar

 

En port = dreper hele macen for min del iaf

Ja, er forsåvidt helt enig med deg. Har testet MacBooken over et par dager, og stiller meg undrende til hvorfor 2016 versjonen ikke fikk en til port.

 

Du kan jo vente og se hva Apple lirer av seg om to uker.

Ryktene går om at den oppgraderte/nye MacBook Proen mest sannsynlig vil få en egen lansering og at den ikke vil bli lansert gjennom pressekonferansen den 7. Dette gjør egentlig situasjonen vanskeligere for meg, da jeg helt skulle hatt meg en Mac så fort som mulig..

 

Syntes de iaf kunne hatt 2-3 porter og gitt folk en gratis adapter!

 

Ville ventet, tror du kommer til å angre om du kjøper en ny en akkurat nå.... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lyst på nytt MB/MBP ganske lenge. 
MBP er "utdatert", mens MB har kun 1 port. Det er alt for lite for meg. Jeg må ha minst 3 (1 ladning + 2usb), helst 4. Og det må være 3.5 også.
Så for min sin del, er det uaktuelt med dagens MB.

Hvorfor solgte du din gamle MBP da? Jeg bruker en 2012 MBA og er meget fornøyd, bortsett fra batteriet. Vurdere nå faktisk berre å bytte batteriet, istedenfor å kjøpe MBP (med mindre den blir meget bra!)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lyst på nytt MB/MBP ganske lenge.

MBP er "utdatert", mens MB har kun 1 port. Det er alt for lite for meg. Jeg må ha minst 3 (1 ladning + 2usb), helst 4. Og det må være 3.5 også.

Så for min sin del, er det uaktuelt med dagens MB.

 

Hvorfor solgte du din gamle MBP da? Jeg bruker en 2012 MBA og er meget fornøyd, bortsett fra batteriet. Vurdere nå faktisk berre å bytte batteriet, istedenfor å kjøpe MBP (med mindre den blir meget bra!)

Jeg solgte den vel hovedsakelig fordi jeg synes maskinen (15") var for stor og upraktisk. Har tidligere benyttet den til noe annet enn fremtidig bruksområde, studier. Var jo selvfølgelig dum nok til å håpe på en tidlig release av MBP, men neida..

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt lyst på nytt MB/MBP ganske lenge.

MBP er "utdatert", mens MB har kun 1 port. Det er alt for lite for meg. Jeg må ha minst 3 (1 ladning + 2usb), helst 4. Og det må være 3.5 også.

Så for min sin del, er det uaktuelt med dagens MB.

 

Hvorfor solgte du din gamle MBP da? Jeg bruker en 2012 MBA og er meget fornøyd, bortsett fra batteriet. Vurdere nå faktisk berre å bytte batteriet, istedenfor å kjøpe MBP (med mindre den blir meget bra!)

Jeg solgte den vel hovedsakelig fordi jeg synes maskinen (15") var for stor og upraktisk. Har tidligere benyttet den til noe annet enn fremtidig bruksområde, studier. Var jo selvfølgelig dum nok til å håpe på en tidlig release av MBP, men neida..

 

Om du har lite peng (student), så kan det være OK løysning å kjøpe eldre MBP på finn og bytte batteri. For 5k for du ein ganske grei bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...