Gå til innhold

Chess Connect eller You Only?


Anbefalte innlegg

Har for tiden NetCom kontant, men begynner å bli lei av å være fri for penger på kortet. Skal derfor ha nytt abonnement, og har tittet på You Only og Chess Connect.

 

Hvilket ville dere valgt av disse, og hvorfor?

 

Går i tillegg og lurer på å kjøpe ny telefon, kriterier her: kamera og bluetooth. Hvor kjøper jeg telefon subsidiert fra Chess eller You?

 

 

PS: Må bruke NC nettet, pga dårlig TN dekning i leiligheta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Chess King og er veldig fornøyd med det foreløpig.

En del av mine kamerater bruker Chess Connect og de er også veldig fornøyde.

Sånn som jeg har forstått det så skal man ha dekning fra både Telenor og NetCom med Chess abonnement, men jeg har kun fått brukt Telenor sitt dekningsområde. Men det er vel antakelig fordi de har best dekning her hvor jeg bor. Så jeg kan bare anbefale deg å sende en mail til Chess og spørre dem om hvordan det fungerer med denne "dobbel-dekningen" de tilbyr.

 

Når det gjelder subsidierte telefoner fra Chess, så sier de at deres abonnement er så billige at man ikke får kjøpt subsidierte telefoner med noen av deres abonnement. Men hvis du går inn på Chess sine hjemmesider, så har de linker til to eller tre web-butikker de har som samarbeidspartnere. Og der vil du kunne få kjøpe mobiltelefoner på spesial-tilbud hvis du har, eller tegner, Chess abonnement. Minuset er at det kun er utvalgte telefoner som er med i disse tilbudene... :roll: Men dette kan du jo også spørre Chess om hvis du sender dem en mail. De har sikkert bedre greie på dette området enn meg. ;)

 

Ut fra de kravene som du har til telefonen (kamera og bluetooth) så vil jeg vel kanskje anbefale Sony Ericsson T610. Jeg mener at denne telefonen har jeg sett på "spesial-tilbud" hos en av disse web-butikkene som er samarbeidspartnerene til Chess.

 

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

En butikk som selger telefoner med Chess, er webshop.gsm.no.

Du kan ikke bruke begge nettene på et abonement, det velger Chess automatisk for deg, utifra hvor du bor og hvilket nett som er best akkurat der. Du kan likevel be dem om et spesielt nett på bestillingen. Men nettene "veksler" ikke automatisk, nettet blir bestemt ved bestilling!

Håper det var litt hjelp! :thumbup:

Endret av pologutt
Lenke til kommentar

Hvis du har brukt NetCom, er det sansynlig at det er dette dekningsområde som blir satt opp for deg også, hvis du ikke sier ifra.

Fordelen med å velge Telenor sitt dekningsområde er at de som ringer fra fast-telefon til din mobil, betaler mindre enn om de må ringe til en NetCom-abb.

 

You bruker Netcom sitt dekningsområde.

 

Jeg har valgt Chess på grunn av stabil lav pris på abbonementet

Endret av Gjesp
Lenke til kommentar

Nei du er ikke nødt til å velge Chess Connect med TN dekning.

Jeg fikk tildelt NC dekning med mitt Connect abb.

De velger nettet ut i fra stedet du bor.De har vel en database over postnummer og hvike nett som er best på de aktuelle postnummerene kan jeg tenke meg.

 

Men med det nye chess Control blir du tildelt TN dekning automatisk ifølge hjemmesiden deres!

Lenke til kommentar

Noe Chess burde bli bedre på er å ha mer informasjon på nettsiden !

Det surrer og går fælt mange spm om hvilke nett de bruker, kan du velge osv.

Bare ta et eksempel : Jeg finner ikke hva prisen er å ringe til Chess kundeservice på siden. En så grunnleggende ting burde de ha.

 

noen som vet forresten?

Lenke til kommentar
Er med i [url="http://www.ownersbuy.no/intro/[email protected]"]Ownersbuy[/url] og har ett buisnes abb fra de, da har jeg netcom buisnes talk med 18 % rabatt og som kan komme opp i 25 % hvist alle medlemmene ringer for tilsammen ca 800 000,-
Har merket stor nedgang i tlf regninga jeg.
Det koster 150 kr å bli medlem i ownersbuy da, men det synes jeg det er verdt for har gode tilbud på strøm, bredbånd ol. også
Lenke til kommentar
Jeg har skiftet til Combitel Inverse... Ble kåret til Norges billigste på den siste testen på "Din Side"... http://www.dinside.no/php/art.php?id=95393

 

Eneste problemet i forhold til kontantkortet er at det er lett å ringe "for mye"... :D

har tenkt på dette abb selv når ringkontant kontoen er tom.

 

hvordan er mms prisen der?, og gprs? er inkludert i abb og du trenger ingen tilleggstjenester?

 

sa opp forrige abb, og en annen fyr ga meg 500 han skyldte i kontontkort..

så jeg holder over jul ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...