Gå til innhold

Radeon 9600pro vs 9600XT


Leffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen store forskjeller på ATI Radeon 9600 PRO og ATI Radeon 9600 XT ?

XT sin GPU kjører på 500 MHz, som er 100 MHz over pro. Den har itillegg en temperatur sensor, som gir mulighet til overdrive funksjonen som klokker kortet høyere dersom temperaturen tillater det. Du får også som sagt med HL2. Dersom du har tenkt å kjøpe dette spillet er det jo en god deal.

Lenke til kommentar
100Mhz!? Den er da ikke noe særlig raskere på benchmarks? Kanskje forskjell fra kort til kort?

Fra anandtech:

The 9600 XT makes some good gains over the 9600 Pro in Aquamark. For a 25% increase in clock speed, we get more than a 17% increase in frame rate.

 

25% økning i GPU gir en god del mer ytelse i flere tester, men minnehast. er den samme så minnebåndbredden blir lik.

 

Les mer her:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1904&p=3

Lenke til kommentar
Okay...har 9600 pro men jeg hadde tenkt på xt....lurer på om jeg kanskje tar 9800 XT tenker jeg.... bare for og være litt rå;)

Å bytte fra 9600pro til 9600XT er helt unødvendig. Spar pengene og vent til over nyåret. Da kommer det flere kort og spill som vil gi en nærmere pekepinn på hva du behøver av ytelse

Lenke til kommentar
Er det noen store forskjeller på ATI Radeon 9600 PRO og ATI Radeon 9600 XT ?

XT sin GPU kjører på 500 MHz, som er 100 MHz over pro. Den har itillegg en temperatur sensor, som gir mulighet til overdrive funksjonen som klokker kortet høyere dersom temperaturen tillater det. Du får også som sagt med HL2. Dersom du har tenkt å kjøpe dette spillet er det jo en god deal.

HL2 har ikke release før i April, så det blir jo litt å vente da... Utrolig irriterernde forresten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...