Gå til innhold

Bio1, Bio2 eller Geo2


Smilsmilja

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger noen råd!

 

I år hadde jeg tenkt til å ta bio1, kj2 og s2. Men så har det seg slik at bio1 foregår med årstrinnet under(dermed ingen venner) og en lærer som jeg ikke trives så godt sammen med, så jeg vil gjerne bytte. (kj2 og s2 er fordypningsfagene mine, så jeg står fritt med det tredje).

 

Er bio1 lett? Og hvordan er bio2 i forhold? Er det mye planter osv? Kan jeg ta bio2 uten bio1? Jeg vet at de er uavhengige, men folk sier allikevel at du har en fordel av å ha bio1 først og at bio2 er veldig mye tyngre enn bio1. Er det mye plantebøker og forsøk?

 

Jeg hadde geo1 ved vg2. Er geo2 vanskelig? Mye skriving? 

 

Jeg må hvertfall ta et av disse tre fagene. Men sliter litt med å bestemme meg, så hadde vært fint om noen kunne delt litt erfaringer.

 

Takk:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke bio 1 for å ta bio2. Det er klart at nivået i bio2 er litt høyere enn i bio1, men det skiller ikke så mye. Begge fagene er puggefag, så om pugging er noe for deg burde du klare deg bra.

Antall forsøk varierer fra skole til skole, men du vil nok hvert fall ha 6-10.

Du skal også skrive en ganske omfattende feltrapport i 1. semester, men det høres verre ut enn det faktisk er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bio 1 var hos oss rent lese- og puggefag. Veldig greit å få god karakter. 
Bio 2 var også mye lesing og pugging, men vi hadde mer drøftelsesoppgaver og måtte levere objektsamling. Dette faget var også greit, men kommer du opp i eksamen i det er det mye vanskeligere enn bio1, ettersom det er skriftlig og du må tenke mye mer selv. 

Ender du opp med bio ville jeg anbefalt bio1 dersom du vil ha det lettest mulig, og bio2 om det er viktigst at du har venner i klassen fra før av.. men som sagt, begge er greie fag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...