Gå til innhold

Casemod showpiece-PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Firmaet jeg jobber i skal ha et lite opplegg for bygdas ungdommer på et LAN som blir arrangert her i høst. Planen er å sette opp en storskjerm (4x50") og ha en PC som ser meget kul ut. Oppsettet skal i praksis brukes til å streame LoL/CS:Go-konkurransene som arrangeres, og lignende opplegg, men vi har lyst til at det skal se såpass kult ut at folk blir litt interessert i selve maskina også.

 

Er det i det hele tatt mulig å kjøpe deler som man kan sette sammen til noe tøft, eller krever det mye egenarbeid for å få til noe som ser bra ut - eller selges det utstyr som kan gjøre like mye nytte? Vi har ikke mulighet til å bruke så vanvittig mye tid på oppsett, så hvis det krever for mye så dropper vi hele idéen.

 

La oss si at man har 15-20 000 - hvor kul kan en PC se ut? Budsjettet kan strekkes, men det er ikke om å gjøre å ha det aller feteste innen hardware (bør dog kunne kjøre alle dagens spill med god oppløsning). Det handler mest om at det skal være kult å se på.

 

Målgruppen er kids fra 14-18 år, hovedsaklig.

 

Jeg kunne selvfølgelig satt meg ned og brukt x antall timer på å finne ut av dette selv, men brukermassen her inne sitter med så vanvittig mye kunnskap om alt mulig rart, og jeg har bade gode erfaringer med å spørre om hjelp her - så jeg prøver igjen.

 

På forhånd takk!

Endret av Myxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HP lanserer Omen X Desktop - et stasjonært monster av en maskin

 

Ellers kan du alltid høre med komplett\multicom hva de kan tilby som passer deg.

 

Er det i det hele tatt mulig å kjøpe deler som man kan sette sammen til noe tøft, eller krever det mye egenarbeid for å få til noe som ser bra ut - eller selges det utstyr som kan gjøre like mye nytte? Vi har ikke mulighet til å bruke så vanvittig mye tid på oppsett, så hvis det krever for mye så dropper vi hele idéen.

Syns det er vanskelig å foreslå noe,

 

Digital Impuls Tiny 16K i5-K, 16GB, 240SSD, 1070 - støysvak ITX!

Mangler kanskje noen led lys?

Lenke til kommentar

La oss si at man har 15-20 000 - hvor kul kan en PC se ut? 

 

Dette kommer jo ann på hva du mener med kult :)

Siden dere har begrenset med tid må jo dette bli hyllevare slik jeg ser det. Alternativt med noe custom lakk-jobb, led-belsyning o.l. Men noe 100% custom vil dere nok ikke få tid til - Det vil ta mye tid bare å designe kabinettet - for ikke å snakke om å hamre det ut av stål eller aluminium.

 

Et annet problem med hyllevarer er at norske nettbutikker har rimelig begrenset utvalg. Synd med sant - Det er relativt lite som kommer inn på det norske markedet.

 

Skal jeg komme med et helt konkret forslag på noe jeg syntes er litt kult så må det bli:

 

- Primochill WetBench i ønsket fargetema

- Full custom vannkjøling med hardtubing

- Z170 eller X99 setup med 2way SLI. Kanskje en M.2 SSD også.

- Cablemods custom kabler

- Og så ta litt sånne smådetaljer som lakke heatsinks på HK, velge nipler mhp fargetema, blande kjølevæske mhp fargetema. Velge vifter med led kanskje ift fargetema også o.l. Kanskje lakke radiator(er) og blokker. Fjerne klistermerker på PSU osv - Alt slikt ser jalla ut.

 

Men dette vil koste langt over 15 - 20K. 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Dette beistet hadde iallefall folk lagt merke til, men det er kanskje ikke å få tak i innen rimelig tid?

 

Ellers har du rett, Kyrre. Dette blir nok hovedsaklig hyllevare, men vi kan selvfølgelig gjøre noen enkle modifikasjoner med lys og vifter og sånt. Det viktigste er i igrunnen ikke at den er verden kuleste, men at den har en wow-faktor som gjør at ungene får lyst til å se på.

 

Dette hadde jo vært helt ypperlig, men finner verken pris eller utsalgssted: http://www.pcworld.com/article/2929762/watch-this-insane-gaming-case-transform-from-pc-tower-to-mechanized-showpiece.html

 

:)

Lenke til kommentar

Det der er vel In Win H tower. Bare kassa koster mer en budsjettet ditt :)

 

Det jeg tenker på er at det må være litt rå ytelse også, ikke bare "se kult ut". Da blir det litt som en Yaris 1 liter med 70 HK med full body kit. Det er ikke kult selv om det er mye plast, fordi det yter som en dass.

 

Så IMO må man kombinere en viss ytelse med wow-faktoren.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

HP lanserer Omen X Desktop - et stasjonært monster av en maskin

 

Ellers kan du alltid høre med komplett\multicom hva de kan tilby som passer deg.

 

Hvordan påvirker gyroskop effekten HDD, optisk cd leser og viftene over tid når kabinettet er vinklet rett i mellom vannrett og loddrett? Ser for meg en slik vinkel er mindre gunstig for HDD og cd-rom, men jeg vet ikke.

Endret av MatsG
Lenke til kommentar

Det der er vel In Win H tower. Bare kassa koster mer en budsjettet ditt :)

 

Det jeg tenker på er at det må være litt rå ytelse også, ikke bare "se kult ut". Da blir det litt som en Yaris 1 liter med 70 HK med full body kit. Det er ikke kult selv om det er mye plast, fordi det yter som en dass.

 

Så IMO må man kombinere en viss ytelse med wow-faktoren.

Regnet nesten med det. :)

 

Ytelse må være på plass til å kjøre det meste som er aktuelt på et LAN, men samtidig sitter vi jo med en maskin i etterkant vi ikke har noe bruk for. Derfor vi ikke ønsker å peise på med det aller feteste, men man får da rimelig bra basis-hardware (CPU, RAM, GPU, PSU, hovedkort etc) for 10-12 000 kroner? Så kommer jo kostnadene forbundet med kabinett og modifisering i tillegg, da.

 

Tipset med denne forretningen i Trondheim var ikke dum. Vi hører til i Trøndelag selv, så det hadde jo vært kult om de kunne gjøre noe her.

Lenke til kommentar

 

HP lanserer Omen X Desktop - et stasjonært monster av en maskin

 

Ellers kan du alltid høre med komplett\multicom hva de kan tilby som passer deg.

 

Hvordan påvirker gyroskop effekten HDD, optisk cd leser og viftene over tid når kabinettet er vinklet rett i mellom vannrett og loddrett? Ser for meg en slik vinkel er mindre gunstig for HDD og cd-rom, men jeg vet ikke.

 

Harddisker kan godt så både vannrett\loddrett. verste med harddiskene er hvis de blir flyttet på\vibrasjoner under bruk, ofte det kan skade platene\motoren i harddisken.

 

DVD\CD har lett å sette seg fast hvis de ikke er vannrett.

 

vifter spiller nok lite rolle, er størt problem hvis noe blokker viften f.eks en sokk.

Lenke til kommentar

 

 

HP lanserer Omen X Desktop - et stasjonært monster av en maskin

 

Ellers kan du alltid høre med komplett\multicom hva de kan tilby som passer deg.

 

Hvordan påvirker gyroskop effekten HDD, optisk cd leser og viftene over tid når kabinettet er vinklet rett i mellom vannrett og loddrett? Ser for meg en slik vinkel er mindre gunstig for HDD og cd-rom, men jeg vet ikke.

 

Harddisker kan godt så både vannrett\loddrett. verste med harddiskene er hvis de blir flyttet på\vibrasjoner under bruk, ofte det kan skade platene\motoren i harddisken.

 

DVD\CD har lett å sette seg fast hvis de ikke er vannrett.

 

vifter spiller nok lite rolle, er størt problem hvis noe blokker viften f.eks en sokk.

 

Ja, men med vannrett og loddrett plassering så er ikke gyroskopeffekt et problem. Men på dette kabinettet er HDD verken vannrett eller loddrett, men en plass midt i mellom, og det ser jeg for meg kan være ugunstig. Men som sagt, jeg vet ikke om det er et problem, men ser for meg det raskt kan vise seg å bli det over tid i det minste. Enig med viftene, de spinner som regel ikke like raskt som HDD eller optiskleser.

 

http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?d=x3&o=5353382&w=740&h=555&ee=1471438781&frame=0&nobg=1

Lenke til kommentar

De fleste barn og mange ungdommer (spesiellt de som ikke interreserer seg for eller vet noe om hardware) ser bare på kabinettet. Mange vet ikke engang at man trenger deler inni og tror kabinettet er selve PC'en :p

 

Jeg vil anta at et lakkeringsverksted vil hjelpe dere billig siden dette er et arrangement dere ikke skal tjene på og som bare er for å gjøre noe for ungene (antar det, eller tar jeg feil?).

 

Med litt f.eks. flammelakk og lys så kommer du langt vil jeg tro. Hvis man tar av sidedøra eller har et stort vindu så vil de også se hardwaren så man kan lære de litt. Jeg vil også anbefale å lakkere hele kabinettet og innsiden i en fin farge, fargen på standardkabinetter er ganske traust. Man kan også skjære ut et kult mønster i døra og slenge på plexi, men pass på å få godt innsyn i kabinettet.

 

Hvis dere får litt (mye) støtte/ "rabatt"/ hjelp av noen som kan lakkere og noen som kan lage et stort vindu så blir det nok ikke mer enn et par tusen og det blir nok av kronasjer til overs for bra hardware.

 

Man kan dra det enda lenger og lakkere kjøleren til skjermkortet, SSD/ HDD, PSU, etc. :w00t:

Lenke til kommentar

Hvor mye arbeid planlegger dere å legge inn i dette? Og hvor avansere byggere er dere? Hvis dere ikke orker å modifisere delene utenom det vanlige kommer dere langt med et litt fett kabinett med enkel (merk: enkel) belysning inni. For eksempel Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS

 

Som nevnt over gjør en godt gjennomført vannkjølings loop underverker i en showpc. Her har du et eksempel på hva du kan få til med et fargetema, vannkjøling med hardtoobing, farget kjølevæske og i tillegg fargede strømkabler. Album>>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...