Gå til innhold

Siktemontasje til Sauer 404


Anbefalte innlegg

Sauer 404 har som mange vet integrertre fester til kikkertsikte. Jeg er helt grønn når det kommer til sikter, og derfor litt usikker på hva det betyr. Det ser ut som monstasjen er en anordning med baser og ringer i ett, i stedet for at disse kommer separat. Og det koster tydeligvis skjorta! Det virker også som om det fås kun fra Sauer selv. Baser og ringer er typisk å få fra flere produsenter, så hvorfor er det angivelig bare Sauer som lager denne løsningen? Kan noen bekrefte om jeg har skjønt prinsippet riktig? Eller finnes det andre løsninger som passer på denne rifla?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan vel kanskje få ein børsemaker til å setta på feks weaver fester. Weaver er noko billigare. Ellers så kan du sjå om du finner noko uoffisielle baser og montasje til Sauer på feks ebay. Bare vær obs på om det er dårleg kvalitet i det uoffisielle du handlar så kan treffpunkte endre seg når du skyt. Eg ville høyrd med ein børsemakar

Lenke til kommentar

Viktigheten av dette kommer kanskje an på hva du skal sette på toppen. Skal du skru på en stjernekikkert med enorm objektivdiameter så er det ikke nødvendigvis noen ulempe å sette på en weaver/picatinny-adapter. Skal du derimot sette på en smekker 1-4x30 så lavt som mulig vil du nok komme lavere med noe som bruker de montasjeanordningene som er på børsa.

Angående tredjeparts montasje ville jeg nok heller sett på europeiske nettbutikker enn på kinaræl fra ebay, det er jo potensielt ganske dyre saker som skal skrues fast...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...