Gå til innhold

Aceton


lax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det samme om du bruker Aceton eller Isopropanol. Begge inneholder null komma niks fett! Selv har jeg tenkt å rense med Aceton siden jeg har det i garasjen :wink: Bruk Q-tips for å rense rundt prosessorkjernen (gjerne hele kjernen også)

 

_________________

Mvh Magne. >>[email protected]<<

----------------------------------------

Yeha! 1214MHz! FAEN! For varmt! :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2001-10-22 16:32 ]

Lenke til kommentar

ISOPROPANOL er genialt. Aceton er sikkert også bra. White Spirit skal man IKKE bruke, fordi det legger igjen et fettlag.

 

Allikevel.. Da man holder på med isopropanol etc. bør man ha avtrekk. Ikke sunt å sitte å puste inn den lufta. Trust me, i know. Jobbet et sted hvor jeg renset noen kretskort. Det var ikke noen spesiell form for avtrekk.. Blei jo rar i huet jo! Fikk vondt i huet og begynte å le veldig fort og sånn.. hehe.. det var morro da..

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-10-23 22:14 ]

Lenke til kommentar

Ikke for å provosere noen her, men jeg ser ikke den store vitsen med å diskutere hva som er "best" av Aceton og Isopropanol.

Forskjellen i temperatur, blir ikke målbar, med mindre du driter deg ut når du skal smørre på goop. Det er garantert en mye viktigere fase av den prosessen.

 

Har du Aceton, så bruker du det (å nei, du dør ikke av aceton lukt i 30 sekunder 1-10 ganger i året)

 

Har du Isopropanol, så bruker du det.

 

Har du begge deler, så trekker du lodd :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-27 21:28, Andlier skrev: Hvordan funker rødsprit til dette formålet? Bare nysgjerrig:-)


 

Skulle en gang fjerne noe asfalt på sykkeln min. Da fikk jeg beskjed om å bruke White sprit for å fjerne asfalten, og etterpå bruke rødsprit for å fjerne fettlaget som White spriten la igjen. Tror du kan bruke det uten at rester legger seg på kjøleribba oa...

Lenke til kommentar

Nå er jo historien slik at murerene før i tiden renset hendene i saltsyre (noen gjør det sikkert enda) Alt går, men ikke alt er å anbefale.. Og vi snakker ikke om 10% her nei. Skal du rense skal du ha 100% eller tilnærmet.

 

Noen som huser tri?? Det var bra saker det. Helt til de fant ut at det tok livet av naturen..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-28 01:41, Corleone skrev:

Quote:

On 2001-10-27 21:28, Andlier skrev: Hvordan funker rødsprit til dette formålet? Bare nysgjerrig:-)


 

Skulle en gang fjerne noe asfalt på sykkeln min. Da fikk jeg beskjed om å bruke White sprit for å fjerne asfalten, og etterpå bruke rødsprit for å fjerne fettlaget som White spriten la igjen. Tror du kan bruke det uten at rester legger seg på kjøleribba oa...

 

Er dere DEMENTE?

 

Rødsprit du får kjøpt i norge er blanda opp med en masse dritt som skal sende deg rett på dass om du drikker det. Det er med andre ord ikke rent nok til å kunne brukes med godt resultat.

 

Bruk rent stuph, enten det er aceton eller isopropanol. Bare pass på at det ikke er neglelakkfjerner eller andre blandingsprodukter. Sjekk innom apotek, eller hør med noen som jobber på lab.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare bruke motor avfetter??

Det gjør nok susen skal dere se...

eller salpetersyre muligens? Nå er det jo uheldig, kanskje, at salpetersyra har visse andre bieffekter annet enn at den fjerner skitt...

Men, man lever jo bare en gang ikke sant?

 

Et tips til slutt... får du svovelsyre på tunga, ja da er det best å spytte ut...

 

Trallala

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...