Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ansvar, skole og utdanning.


Anbefalte innlegg

Så jeg har gått på høyskole nå en god stund, og jeg har 3år igjen med studier før jeg er ferdig med det studiet jeg går på nå. Men det er noen fag jeg ønsker å ta på en annen skole og det innebærer å flytte.

Men samtidig har jeg tatt en del ansvar her jeg bor nå. Jeg har 2 jobber, og sikkret sommerjobb de neste 3 årene, med en god 50k inntekt fra sommer jobben, der jeg også får 4 ukers ferie selv om jeg jobber. Jeg har også et forhold godt på vei, som jeg blir å flytte ifra om jeg skal gjøre noe. Jeg er også Studentrepresentant + jeg er meldt inn i studentrådet som gir meg noen ekstra kroner i hverdagen. 

Vist jeg velger å flytte, må jeg begynne å bygge opp igjen og søke på jobber og andre ting helt på nytt igjen. skaffe nye venner, begynne helt på skratch igjen. 

Det går absolutt ann å ta disse fagene i ettertid. Men da tar fort studiene 2 år lengre. 

 

Jeg må si jeg absolutt vender meg mot det å bli boende. I forhold til at jeg trives utrolig godt. Men samtidig, føler jeg ikke at valget er veldig fremtidsrettet? Det her handler liksom om min hverdag however de neste 3-5 årene i livet mitt. Det er veldig mange anbefalinger fra mennesker rundt at jeg burde flytte å ta disse fagene, fordi jeg er en klassisk "topp karakter student." Men igjenn de som gir meg disse tipsene, vil jeg si generelt ikke forstår hvor mye jeg sliti med å få noe stabil hverdag, siden jeg har flyttet 14ganger de siste 23årene. (jeg er 23 år.) Ikke få meg til å starte på mobbing og familie greier.