Gå til innhold

Rar lyd fra PSU etter oppgradering av skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har aldri hatt problemer med psu'n min før. Har brukt et gtx 970 i et år nå ca uten problemer. men i dag fikk broren min sitt nye 1080 kort, og da fikk jeg hans gamle 980.

 

Har akuratt byttet kortet nå, og alt virket greit. helt jeg starter opp et spill, da kommer det en ganske skarp bzzzzzz lyd fra psu. tar jeg pause i spillet så stopper lyden. og dette skjer kun i spill.

 

har testet flere spill, og samme problem på alle. får til tider også lag..

 

kan det ha noe med at strømforsyning men ikke klarer å gi nok strøm? men 970 gikk

jo helt fint uten problemer.

 

jeg har denne her; https://www.komplett.no/product/745090?noredirect=true

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

970 bruker mindre strøm enn 980.Det kan høres ut som om den er i svakeste laget. Mange PSU'er blir ustabile ved for høy last og de blir også slitt. Har du en nyere eller kraftigere PSU å teste med?

Ok, da er det vel psu som er for dårlig :( har dessverre bare denne, så får ikke testet. 

Lenke til kommentar

vist jeg kobler ut en harddisk eller noe sånt vist det kan ha noe å si? xD

 

EDIT' har sjekket, og det ser ut som at 980 bruker så vidt litt mere strøm.. rart det skulle ha noe å si da i forhold til 970 o.O

Endret av heygt
Lenke til kommentar

Det er psu'n ja. Fant ut om coil whine ja, og at flere hadde det på 970, og 980 kort. Da trodde jeg kanskje det bare var kortet..

 

men irriterte meg så mye hvor den lyden kom fra, så skrudde bare ut psu'n, og fant ut at det var den. må nok oppgradere psu :)

 

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...