Gå til innhold

GUIDE: En ny ruter var alt som skulle til for å få superhastighet på hytta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om hele familien er på hytta, så er 20 mbit hastighet litt i det snaueste laget i dag. En del har hjemmekontor og får faktisk betalt for å jobbe i ferien (noen, ikke alle). Barna streamer video/musikk osv. Om familien skal være på hytta i en måned på sommeren så bør ungene få lov til å leve i 2017 noen få ganger, ellers blir det lite ferie for foreldrene :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kjøpt og betalt av Telia...

Artikkelen er like relevant selv om du bytter ut "Telia" med "Telenor" eller "ICE", og Hvaler med et hvilket som helst hyttefelt i Norge.

Lenke til kommentar

Om hele familien er på hytta, så er 20 mbit hastighet litt i det snaueste laget i dag. En del har hjemmekontor og får faktisk betalt for å jobbe i ferien (noen, ikke alle). Barna streamer video/musikk osv. Om familien skal være på hytta i en måned på sommeren så bør ungene få lov til å leve i 2017 noen få ganger, ellers blir det lite ferie for foreldrene :p

 

Ja nei uff tenk om ungene måtte leke litt ute eller stikke å fiske litt, og kanskje måtte dele på internettet på kvelden, uff så fælt for barna, selv i 2017................................

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om hele familien er på hytta, så er 20 mbit hastighet litt i det snaueste laget i dag. En del har hjemmekontor og får faktisk betalt for å jobbe i ferien (noen, ikke alle). Barna streamer video/musikk osv. Om familien skal være på hytta i en måned på sommeren så bør ungene få lov til å leve i 2017 noen få ganger, ellers blir det lite ferie for foreldrene :p

Ja nei uff tenk om ungene måtte leke litt ute eller stikke å fiske litt, og kanskje måtte dele på internettet på kvelden, uff så fælt for barna, selv i 2017................................

 

 

Smaken er som baken, delt og med rævskjegg i midten. Du kan gjerne dra ut til fjølbua di og kose deg, og jeg er ikke uenig med deg altså! Jeg stemmer også for en teknologi-fri sone for familien så alle får koblet av i ferien. Men jeg vet at det finnes mange hytter i dag som har flere finesser og luksus enn det jeg har i mitt eget hjem. Da er internett en selvfølge for disse. Du irriterer deg over mobilt bredbånd, men jeg vet med sikkerhet at det finnes endel hytter i dag med fibernett installert .. :p

 

Da snakker vi GET og Canal Digital Kabel TV med fibernett og fullt abonnement. Folk betaler gladelig og har flere TV apparater stående. Ja det er tullete, men folk vil ha det sånn. Derfor er det også et marked for mobilt bredbånd for dem som ikke får fibernett eller andre fastlinjebredbånd. De går for mobilt bredbånd ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

En ting folk bør være oppmerksom på er at lengden på antennekabel også har en del å si. Det er ganske signifikant demping pr meter kabel, så dersom man skal ha best mulig signal lønner det seg å ha korte antennekabler og heller ha routern stående nær antenna (på loftet)

Enig, og man kan heller bruke opp til 200 meter nettverkskabel til ny router hvis wifi signal blir svakt. Litt dyrere, mer jobb, men bedre og varig løsning.

Lenke til kommentar

Kjempebra artikkel, med godt og interessant innhold, men jeg er overrasket over at en ussel hastighet på bare 20mbit/s i 2016 kvalifiserer for en overskrift som "super bredbånd". Det er direkte feil og misvisende. I beste fall er det i nedre sjikt av hva som kan kalles bredbånd.

 

De som leverer ADSL hos meg med topphastighet på 6mbps, kaller det også for bredbånd. Med 512kbps opp er det allikevel et veldig smalt bredbånd.. :p

Lenke til kommentar

Litt utenfor tråden. Men viser at man ikke kan forvente særlig hjelp hos Elkjøp. Da kjeden selv ikke krever dette av ansatte.

 

Hadde samme opplevelse da jeg var med min mor for å kjøpe TV for et par år sia. Selgeren sa at denne TV-en har så mye avansert teknologi at han ikke visste hvor han skulle begynne å forklare engang. Jeg spurte om den hadde blackline bilderør, det visste han ikke og uten skam begynte han å lese opp det som sto på plakaten foran TV-en. Da hadde han nettopp skrytt av at denne TV-en var fullproppa av avansert teknologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Huawei B593s idag hjemme, vil det være en betydelig oppgradering å oppgradere til Huawei E5186s ? Prøvde å spørre TElia, men fikk kun til svar at dei ikkje solgte B593s lenger og spesifikasjonene til E5186s...

 

B593 støtter ikke 4G+, så du vil få en del større hastighet om du har veldig god dekning med flere frekvenser, men du får allerede ganske bra hastighet med B593. Merker ikke forskjell med mindre du skal laste ned store filer på kort tid.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...