Gå til innhold

Redigere tekst i Paint.net?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha en Tekst oppå et bilde.

Vil kunne endre teksten senere, altså ikke "hardkode" den i bildet, men mulighet for å endre den til annen tekst når jeg vil det.

Men det ser ikke ut til å være barebare.

Noen tips til hvordan jeg kan få til det?

 

paint.net er finfint til enkle ting, men her bør du installere gimp... gimp har et eget filformat der du kan lagre det sånn du tenker på nå, så du kan forandre tekst i grafikken senere. gimp er også gratis

 

edit: ahh.. jeg så noe i paint.net 4 som jeg akkuratt la inn... "save as -> og velg filformatet "paint.net (*.pdn)" så skal du få med sånne ting.

 

forøvrig er gimp og rawtherapee å anbefale hvis du skal drive med avansert bildemanipulering/bildebehandling

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Dette er i utgangspunktet veldig enkel redigering, derfor Paint.net

Er noen brytere jeg skal lage, derfor vil jeg ha en egen layer med tekst jeg kan bare redigere

 

som sagt, det går på filformatet du lagrer i.

 

hvis du lagrer bildet som .png eller .jpg vil alle lag og tekst forsvinne og teksten hardkodes inn i bildet. lagrer du derimot som .pdn som nevnt over, vil du få med layer / lag og tekst som du kan forandre seinere.

 

i gimp er dette elementært og standard lagringsformat, men i paint.net er det litt mindre tydelig

Lenke til kommentar

 Du kan ikke redigere teksten.

Eneste måten jeg vet om for å "redigere" teksten er å undoe det du har gjort : Ctrl Z - dvs at du reverser History ( øverst til høyre i bildet )

 

ok min feil da jeg trodde paint.net hadde sånne elementære ting på plass

 

da foreslår jeg at du installerer det proffene bruker, gimp (alternativt krita, mer orientert mot tegning), først som sist, for der er ikke sånt noe problem.

 

www.gimp.org

 

eller:

 

www.krita.org

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...