Gå til innhold

Hvor lenge ligger ting på hittegods?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Liten sannsynelighet for at den dukker opp igjen. men i mars kjørte jeg aeroflot fra bkk via svo til osl.

På flyplassen i moskva så glemte jeg igjen favoritt genseren min i sikkerhetskontrollen etter pass kontroll. hadde sinnsykt dårlig tid for å rekke flyet, så fant det ut først når jeg landa på gardermoen at jeg har mista, eller glemt den igjen på flyplassen i moskva. 

 

Tenkte å ringe hittegodskontoret i russland, men ble aldri noe ut av fordi var umulig å få forstå noe på telefon, så skulle sende dem en mail, men ble aldri gjort.

 

Men nå i august igjen så skal jeg fly samme rute tilbake til bkk. så kan jo være et forsøk å høre hvertfall.. men det jeg lurer på er om dere hvor lenge hittegods blir liggende? eller tror dere den kan være kastet? er jo bare en genser, men var favoritt genseren min så hadde blitt veldig glad å få den tilbake.!

 

Den ble glemt igjen ved transitt kontrollen der, eller kanskje inne på terminalen når jeg måtte løpe for å rekke flyet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge hittegods oppbevares varirer både med land og hva det gjelder. Norge har så vidt jeg vet ei lovbestemt grense på tre måneder, og reelt ligger ting oftest lengre om de ikke tar særlig plass, men gang eller to (eller i verste fall fire) hvert år tar man ei ryddeøkt: Legger ut for salg, kaster eller gir til veldelig formål, avhengig av hva det gjelder. Andre land kan ha andre lover, og siden Aeroflot juridisk sett er russisk må svaret finnes i Russlands lover og rettspraksis (i den grad man kan snakke om "praksis" og ikke "dagens innfall" under hr Putin, ellers har som kjent Russland/Sovjet 100 års erfaring å vise til nåer det gjelder forståelse for at kart og terreng og er to fullstendig atskilte verdener). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...