Gå til innhold

GET IPTV og IGMP proxy?


Anbefalte innlegg

Er i ferd med og sett opp dette, og tenkte hør om det er noen som allerede har gjort det? 

 

Tenkte mest på hvilke brannmur regler (IGMP/UDP) og adresse ranges for IGMP proxyn. Bruker pdd. pfSense som router

 

 

Takk på forhånd,

Endret av jkaberg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har fiber fra Telenor og IPTV fra Canal Digital. pfSense har jeg desverre lagt på is, og bruker nå routeren fra Telenor.

Problemet er IGMP Proxy. Det har ikke vært all verdens med utvikling på den fronten og så vidt jeg har forstått sliter den litt med IGMPv3.

 

Nå vet jeg ikke hvilken versjon av IGMP GET IPTV bruker, så det kan godt virke for deg.

Når det gjelder hvilke adresser som skal settes i upstream i IGMPProxy så brukte jeg WireShark til å finne ut det. Se forøvrig https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1724480

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har fiber fra Telenor og IPTV fra Canal Digital. pfSense har jeg desverre lagt på is, og bruker nå routeren fra Telenor.

Problemet er IGMP Proxy. Det har ikke vært all verdens med utvikling på den fronten og så vidt jeg har forstått sliter den litt med IGMPv3.

 

Nå vet jeg ikke hvilken versjon av IGMP GET IPTV bruker, så det kan godt virke for deg.

Når det gjelder hvilke adresser som skal settes i upstream i IGMPProxy så brukte jeg WireShark til å finne ut det. Se forøvrig https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1724480

 

Takk for svar,

 

Jeg har akkurat som deg funnet ut at pfsense fungerte dårlig. Men i med at tanken var og benytte meg av Tvheadend så løste jeg det ved og sende videre IPTV VLAN direkte til min server (og lag ett eget interface for den), siden med litt ruting tabell massasje så er jeg i boks. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker også TVheadend. Det fungerer veldig bra. :)

Det eneste som jeg ikke har fått til enda er oppdatering av programkortet. Leste at Get har en egen mux som sender EMMs, men jeg har ikke klart å finne Canal Digital sin. Hvordan gikk du fram?

Hos meg så oppdaterer den automatisk (ved at jeg har huket av "Update card (EMM)" når jeg la til CA).

 

Men EMM addressen er oppført i en av menyene til dekodern fra GET, så jeg kunne ha laget en cronjob med EMM adressen og fått oppdatert. Oscam tar seg av EMM oppdateringer automatisk så lenge TVH videresender disse.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei,

 

Jeg har fiber fra Telenor og IPTV fra Canal Digital. pfSense har jeg desverre lagt på is, og bruker nå routeren fra Telenor.

Problemet er IGMP Proxy. Det har ikke vært all verdens med utvikling på den fronten og så vidt jeg har forstått sliter den litt med IGMPv3.

 

Nå vet jeg ikke hvilken versjon av IGMP GET IPTV bruker, så det kan godt virke for deg.

Når det gjelder hvilke adresser som skal settes i upstream i IGMPProxy så brukte jeg WireShark til å finne ut det. Se forøvrig https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1724480

 

Hei,

Går tilbake fra NGT til Telenor og IPTV fra Canal Digital denne uken.

Har du forsøkt med pfsense og IPTV fra canal digital?

 

/Chris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...