Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor vil du ha kjæreste?


Anbefalte innlegg

Behovet for kjæreste avhenger av kjønn.

 

For kvinner er kjæreste en enorm verdi. En mann vil ta vare på, jobbe for, og beskytte sin kjæreste og hennes barn med livet som innsats. Dermed kan hennes karriere anses som en hobby, og hun trenger egentlig ikke jobbe dersom hun ikke virkelig ønsker det. Han må derimot alltid jobbe, og dersom han ikke jobber forteller samfunnet ham at han er verdiløs.

 

For menn er kjæreste utelukkende et sosialt konstruert statussymbol. Konstruert av kvinner, åpenbart, siden kvinner er de eneste som tjener på et forpliktet forhold.

 

Det høres trist ut, men det er virkelig ikke sånn det er ute i virkeligheten.

 

La oss starte med "for kvinner har en kjæreste enorm verdi fordi (les) men ikke for menn fordi (les)" 

 

Kvinner tar høyere utdanning enn menn. De har altså høy utdanning og jobber og er selvstendige. Det du sier går i mot all statistikk som føres i samfunnet. Menn tar mindre utdanning enn kvinner, og det er jo slik at vi bør begynne å muntre dem opp litt snart? 

 

Forskning viser også til at menn i langvarige/seriøse forhold tar mindre selvmord og er lykkeligere enn sine brødre som er singel og lever alene. 

 

Når det kommer til jobb og arbeid, så øker altså slike ting livskvaliteten hos de fleste. Det er sjeldent bra for "de fleste" og majoriteten å gå arbeidsledig altfor lenge. Jeg gjorde det i 1 år engang og holdt på å gå fra vettet! Hadde det ikke vært for en støttende kjæreste og varme fra henne, hadde jeg sikkert gjort det også. 

 

Å si at partnerskap er unyttig er bare svada, heldigvis viser forskning også det motsatte.

 

Anonymous poster hash: 1b274...572

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres trist ut, men det er virkelig ikke sånn det er ute i virkeligheten.

"Dette høres trist ut, og derfor vil jeg heller fornekte det".

 

Men ingenting av det du sier motsier faktisk noe av det jeg sa.

 

Kvinner tar høyere utdanning enn menn. De har altså høy utdanning og jobber og er selvstendige. Det du sier går i mot all statistikk som føres i samfunnet. Menn tar mindre utdanning enn kvinner, og det er jo slik at vi bør begynne å muntre dem opp litt snart?

Forskjellen på høyere utdanning mellom kvinner og menn (i Norge) er marginal, men riktig nok i kvinners favør. Ingenting av det jeg sa kontrasterer imidlertid denne statistikken.

 

Høyere utdanning enn menn betyr ikke lengre arbeidsdager, eller høyere inntekt enn menn. Det betyr praktisk sett bare at de har høyere studiegjeld, og at de kommer senere inn i arbeidslivet. Menn jobber fortsatt mer, og tjener mer - uavhengig av utdanning. Du tjener sannsynligvis mer enn dama di også. Jeg har aldri engang møtt ei jenvaldrende dame som jeg vet eller har fått inntrykk av at tjener mer enn meg. Uavhengig av utdanning. De finnes nok der ute et sted. Men det er absolutt ikke mange av dem, og man kan ikke si at avvikene definerer trenden for befolkningen.

 

http://www.dagbladet.no/2016/03/08/nyheter/politikk/likestilling/43434286/

 

Forskning viser også til at menn i langvarige/seriøse forhold tar mindre selvmord og er lykkeligere enn sine brødre som er singel og lever alene.

Dette er faktisk irrelevant til poenget. Spørsmålet er hvorfor man vil ha et forhold. Ikke om det er bedre med et forhold enn å være singel.

 

For øvrig påpeker du bare konsekvensen av hva jeg selv allerede har sagt. For en mann kommer den viktigste faktoren ved et forhold fra det faktum at et forhold er et sosialt konstruert statussymbol. Det er dermed noe man jobber mot og har lyst på. Dersom man setter "forhold" som grunnleggende primiss for å kunne se verdi i resten av livet, ja, så vil resten av livet være verdiløst dersom premisset ikke er oppfylt. Dersom man gjør sin egen lykke avhengig av å ha et forhold, så er man avhengig av å ha et forhold for å være lykkelig.

 

Majoriteten av menn følger systemet, og lever følgelig som slaver som bare ønsker å finne seg ei dame og slave for. Er det noe som er trist så må det vel være en mann som ikke ser noe mening med livet når han ikke har ei dame å slave for?

 

Kvinner (med mer studiegjeld, mindre arbeid og lavere lønn) trenger en mann som vil jobbe for dem. Derfor er et "forhold" et perfekt sosialt konstruert ideal - for henne fordi hun direkte tjener på det, og for ham - fordi han har blitt fortalt at det er dette han skal ønske seg, og at han er en taper om han er alene.

 

Når det kommer til jobb og arbeid, så øker altså slike ting livskvaliteten hos de fleste. Det er sjeldent bra for "de fleste" og majoriteten å gå arbeidsledig altfor lenge. Jeg gjorde det i 1 år engang og holdt på å gå fra vettet! Hadde det ikke vært for en støttende kjæreste og varme fra henne, hadde jeg sikkert gjort det også.

Dette har ingenting med saken å gjøre. Tråden handler ikke om jobb og arbeid. Tråden handler om forhold.

 

Ditt anekdotiske eksempel peker uansett i retning av at du selv føler deg bedre når du kan slave, fremfor når du ikke kan det. Vi vet imidlertid begge at folk i arbeid har høyere sosial status enn arbeidsledige. Det var kanskje også noe av dette du følte på. Du følte i så fall lavere sosial status enn folk du omga deg med. Du ville nok følt deg bedre om du var som "alle andre". Det er dette som ligger i "sosialt konstruert statussymbol". Det samme gjelder dersom du er singel, og føler at "alle andre har kjæreste". Eller om du har kjæreste, og føler at "alle andre" har unger.

 

Å si at partnerskap er unyttig er bare svada, heldigvis viser forskning også det motsatte.

Jeg har sagt at det er mer nyttig for kvinner enn for menn.

 

I et forhold får menn hovedsakelig motgiften for sykdommen samfunnet har konstruert for dem; man slipper å bli tråkket på og sett på som "taper" dersom man er alene, eller bli stigmatisert som player, barnslig eller uansvarlig dersom man har flere damer. Kvinner, på den andre siden, får også en hel bråte med materielle goder og sikkerhet gjennom et forhold, som menn typisk sett ikke får.

 

Jeg går ikke innpå hvorvidt det er "rett" eller "galt". Jeg sier bare at det er sånn det er. I relasjon til "forhold" tjener kvinner mer, og har lavere risiko, enn menn. Mens menn tjener mindre, og pådrar seg høyere risiko enn kvinner.

 

Ingenting av det du trekker frem motsier denne tendensen, men snarere underbygger det - som påpekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden kvinner med høy utdanning likevel tjener dårligere enn menn, viser dette at inntekt ikke er et like sterkt insentiv for kvinners utdanning som det er for menn. Hva er da insentivet for kvinner? Kan det være å finne seg en mann med høy utdanning? Ja. Det kan det være.

Lenke til kommentar

Kvinner har sex i håp om å få forhold. Menn inngår forhold i håp om å få sex.
 

Kvinner tar høyere utdanning enn menn. De har altså høy utdanning og jobber og er selvstendige. Det du sier går i mot all statistikk som føres i samfunnet. Menn tar mindre utdanning enn kvinner, og det er jo slik at vi bør begynne å muntre dem opp litt snart? 

Anonymous poster hash: 1b274...572

 

Statistikken er faktisk ikke så entydig.

https://ssb.no/utniv
 

Forskning viser også til at menn i langvarige/seriøse forhold tar mindre selvmord og er lykkeligere enn sine brødre som er singel og lever alene.

Anonymous poster hash: 1b274...572

 

Det stemmer sikkert, men hva er sammenhengen? Er det kanskje så enkelt som at menn som er lykkelige og ikke begår selvmord (naturligvis, i og med at livene deres er lenger) har lettere for å befinne seg i langvarige og seriøse forhold?

Lenke til kommentar

Forhold er ikke et sosialt konstruert statussymbol. Det er et verdifullt bånd mellom to mennesker. Forhold gir verdi til et allerede verdifullt liv. Livet er ikke verdiløst uten forhold, men forhold er verdiløst uten liv. Min egen lykke er avhengig av meg selv og hva jeg vil. Om det er forhold og/eller noe annet varierer fra person til person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden kvinner med høy utdanning likevel tjener dårligere enn menn, viser dette at inntekt ikke er et like sterkt insentiv for kvinners utdanning som det er for menn. Hva er da insentivet for kvinner? Kan det være å finne seg en mann med høy utdanning? Ja. Det kan det være.

Det er også bevist at kvinnfolk går mot sosiale yrker. Ser du? Jeg kan også si ting uten nøytrale kilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er også bevist at kvinnfolk går mot sosiale yrker. Ser du? Jeg kan også si ting uten nøytrale kilder.

Nøytrale kilder? Uten videre spesifisering ser dette mer ut som en generisk kritikk som kan tildeles hvilken som helst kilde. Derfor, vennligst spesifiser. Kommentaren jeg svarte på brukte ikke engang kilder i sine påstander. Hvor er kritikken din mot dette?

 

Jeg er naturligvis ikke blind, og jeg er enig i at kilden jeg viste til ikke er særlig nøytral. Jeg valgte likevel å bruke den fordi det typisk sett er en kilde som ville fremmet et syn som ikke engang støtter mine egne tolkninger (noe som også er tilfellet i artikkelen jeg refererte). Jeg velger dermed ikke mine egne partiske kilder for å støtte opp under mitt syn. Jeg valgte dette fordi det er en kilde som lettere svelges av motparten, men som gjengir statistikk som likevel støtter mitt syn. Om det er noe du er uenig i vedrørende budskapet, om ikke selve kildebruken, så vennligst utdyp så det overhodet er mulig å få noe ut av kritikken din annet enn vag, og lite retningsspesifisert murring.

Lenke til kommentar

Siden kvinner med høy utdanning likevel tjener dårligere enn menn, viser dette at inntekt ikke er et like sterkt insentiv for kvinners utdanning som det er for menn. Hva er da insentivet for kvinner? Kan det være å finne seg en mann med høy utdanning? Ja. Det kan det være.

Jeg tror kvinners studieretning blir styrt av hennes interessefelt og søk etter kunnskap på det feltet, ønsket om å jobbe med det resten av livet. Jeg tror ikke hun tenker at alt hun foretar seg er for å få seg en mann!

 

Anonymous poster hash: 1b274...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ha en lettere hverdag.

Det er ikke jeg som står får svikinga og all den greia der så. Det er det exene mine står for. Men samtidig er det ganske greit å ha noen som gjør hverdagen din grei, selv om de bruker 1måned på å lage drama på sviking og utrskap greier. Men samtidig så har de fort gjort 1år eller noe sånt lettere. Så jeg angrer eller klager ikke. ^^ Dessuten får jeg mer selvinnsikt.

Lenke til kommentar

 

Det er også bevist at kvinnfolk går mot sosiale yrker. Ser du? Jeg kan også si ting uten nøytrale kilder.

Nøytrale kilder? Uten videre spesifisering ser dette mer ut som en generisk kritikk som kan tildeles hvilken som helst kilde. Derfor, vennligst spesifiser. Kommentaren jeg svarte på brukte ikke engang kilder i sine påstander. Hvor er kritikken din mot dette?

 

Jeg er naturligvis ikke blind, og jeg er enig i at kilden jeg viste til ikke er særlig nøytral. Jeg valgte likevel å bruke den fordi det typisk sett er en kilde som ville fremmet et syn som ikke engang støtter mine egne tolkninger (noe som også er tilfellet i artikkelen jeg refererte). Jeg velger dermed ikke mine egne partiske kilder for å støtte opp under mitt syn. Jeg valgte dette fordi det er en kilde som lettere svelges av motparten, men som gjengir statistikk som likevel støtter mitt syn. Om det er noe du er uenig i vedrørende budskapet, om ikke selve kildebruken, så vennligst utdyp så det overhodet er mulig å få noe ut av kritikken din annet enn vag, og lite retningsspesifisert murring.

 

Kvinner blir opptatt av barbie, og guttebabier er opptatt ab tekniske ting som trucks. Når de er 3 år gamle. Det er eneste måten jeg klarer å se hvilket kjønn de er, om de tiltrekkes trucks/avanserte ting eller sosiale ting.

 

Og ja, jeg har ikke pusha noen kjønnsrolle på ungen, men har vært sterkt bestemt på å ha kvinnelige leketøy og mannelige leketøy tilgjengelig.

 

Legoen er en stor hit, barbiegreia er blitt kastet 4-7 ganger.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Siden kvinner med høy utdanning likevel tjener dårligere enn menn, viser dette at inntekt ikke er et like sterkt insentiv for kvinners utdanning som det er for menn. Hva er da insentivet for kvinner? Kan det være å finne seg en mann med høy utdanning? Ja. Det kan det være.

Feil i logikken. Inntekt kan absolutt være det sterkeste insentivet til kvinner for å ta utdanning.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Siden kvinner med høy utdanning likevel tjener dårligere enn menn, viser dette at inntekt ikke er et like sterkt insentiv for kvinners utdanning som det er for menn. Hva er da insentivet for kvinner? Kan det være å finne seg en mann med høy utdanning? Ja. Det kan det være.

Feil i logikken. Inntekt kan absolutt være det sterkeste insentivet til kvinner for å ta utdanning.

 

Du har rett i at logikken er feilaktig, da den er mangelfull. Jeg baserte meg på en implisitt antagelse, som følgelig må uttrykkes for å illustrere sammenhengen. Antagelsen er at enkelte studieretninger og yrkesgrupper domineres av kvinner, og at majoriteten av kvinner typisk sett styrer mot karrierer og yrkesgrupper som oftere har dårligere forutsetninger for fremtidig økonomisk avkastning enn hva menn vanligvis velger. Denne antagelsen viser seg å være reell.

 

Det var ikke vanskelig å finne kilder for dette, da det regelrett bogner over av statistikk og artikler som omtaler tendensen, noe som også er grunnen til at jeg antar dette mer eller mindre fremstår som allmennkunnskap. I det følgende forklarer jeg først tendensen i kvinners valg av utdanning og yrke, og illustrerer deretter hvorfor det er rasjonelt for en kvinne å lete etter en forutsigbar økonomisk sikkerhet gjennom et stabilt forhold med en mann, da hennes egen karriere sjeldent eller aldri ser ut til å være sterkt motivert av økonomiske faktorer. Siden jeg også må anta at de fleste allerede er klar over disse sammenhengene og ikke kommer til å lære mye nytt her, setter jeg resten av innlegget i spoiler. Det er likevel merkelig hvordan sammenhengen ofte fornektes - men så fremt jeg har sett - uten særlig gode begrunnelser.

 

Og tro det eller ei, men vi er forbløffende nok fremdeles innenfor trådens tema!

Disclaimer: Jeg snakker om tendenser, ikke "alle kvinner".
 
Kvinner trekker i større grad enn menn mot helse og sosialfag (over 8 av 10 er kvinner). Mens menn dominerer yrker som tannleger og legespesialister, er over 99% av helsesøstre, tannpleiere og tannhelsesekretærer kvinner. Helse og sosial er den største utdanningsretningen for kvinner. Videre studerer mer enn 7 av 10 kvinner lærerfag og pedagogiske fag, hvor kvinnene trekker mot lavtlønnet arbeid som barnehagearbeider, lærer i barne- og ungdomskole eller pedagogiske yrker. I tillegg er det overvekt av kvinner i samfunnsfag, humanistiske og estetiske fag (6 av 10 er kvinner). Disse studieretnigene er uttalt spesielt lite brukbare for arbeidslivet  (1, 2, 3). De fleste som studerer disse retningene må derfor finne seg arbeid utenfor sin utdanning, eller forblir arbeidsledige.
 
Det er ikke bare antall års utdanning som predikerer fremtidig lønnsnivå. Å sette trenden med økt andel kvinner med høyere utdanning, mot menns overvekt i lønn, er derfor en skivebom. Det er ingenting som tilsier at lang utdanning skal gi god betaling om man utdanner seg som noe ingen trenger, eller et yrke man vet har lav inntekt (som sykepleier). Type utdanning, samt fremtidsutsikter i arbeidslivet for ulike studieretninger predikerer fremtidig lønnsnivå. Dette alene, forteller oss riktig nok ikke hva som får majoriteten av kvinner til å trekke mot utdanninger som mest sannsynlig resulterer i en lavtlønnet karriere. Men vi kan likevel med rette vedkjenne at den sterkeste motivatoren for valg av utdanning for kvinner ikke er fremtidig økonomisk gevinst. Hadde den vært det, hadde man sett en helt annen kjønnsfordeling i de ulike studieretningene. Motivasjonen må derfor være en annen. Jeg foreslår en motivator som er rasjonell, tatt kvinners situasjon i betraktning.
 
Det er rasjonelt for en kvinne med selvvalgte dårlige økonomiske utsikter, å leite etter en mann med gode økonomiske utsikter. Den beste muligheten for å finne menn med gode økonomiske utsikter er å leite blant menn med høyere utdanning. Og dem finner man på universitet og høyskoler. Kvinner har således et rasjonelt motiv for å ta høyere utdanning innen hvilket som helst felt, uavhengig av fremtidige lønnsutsikter - og velger da sannsynligvis det de er mest interessert i, eller det som rett og slett oppfattes som lettest. En av de viktigste kildene til en forutsigbar og god økonomi for en kvinne ser ut til å være et stabilt forhold med en mann - ikke hennes egen utdanning og yrkesvalg (det tas til etterretning at kvinner også kan gjøre god butikk ved å skille seg fra menn, spesielt hvis de i forkant av bruddet har bestemt at de skal ha barn).
 
Det kan naturligvis hende at den jevne kvinne aldri bevisst tenker over dette, men det tror jeg i så fall sannsynligvis kommer av mangel på å bli utfordret på dette området. Det er likevel flere tendenser som støtter hypotesen:
- Kvinner dominerer utdanningsretninger med et lave lønnsutsikter (forklart over).

- Kvinner dominerer yrkesgrupper med lavere lønnsnivå enn menn (forklart over).

- Kvinneandelen i deltidsjobber er høyere enn for menn. Kvinner har dermed en mindre forutsigbar arbeidshverdag, og følgelig også mindre forutsigbar inntekt. Dette gjelder også dersom hun sjonglerer flere deltidsjobber. Deltidsjobber gir typisk sett heller ikke gode utsikter for karriereutvikling.

- Kvinner har 60% høyere sykefravær enn menn, og kvinner trenger hyppigere behandling for psykiske plager, og "medisinsk uforklarlige" somatiske symptomer. Økt sykefravær peker mot at kvinner jobber mindre enn menn, noe som også er kongruent med kvinners lavere inntekt.
- Økt grad av deltidsarbeid, sammen med en lav inntekt gir dårligere muligheter for huslån. Kvinner trenger derfor i større grad enn menn å være en del av et par for å kunne investere i eiendom (med betydelig sikkerhet i mannens inntekt), eller å kunne bo i mannens selveide bolig. I begge tilfeller er mannen en kritisk forutsetning for kvinnens boforhold.

- Kvinner gifter seg tidligere enn menn, og er tradisjonelt den yngste av de to i et parforhold. Dette peker i retning av at i et forhold hvor begge er under høyere utdanning, vil mannen ankomme arbeidslivet før kvinnen. Han vil generere en inntekt og kunne støtte henne, mens hun genererer et finansielt tap. Senere, når hun ankommer arbeidslivet, vil hun generere lavere inntekt enn han gjorde i sitt første arbeidsår, og hans inntekt vil ha økt ytterligere.

 

Faktum er at kvinner, med eller uten utdanning, tjener dårligere enn menn, og har en tendens til å velge utdanning og yrker hvor lønn helt tydelig ikke er første prioritet. Noen kvinner velger annerledes, og tjener bedre enn sine "søstere". Men de fleste velger tradisjonelt dårlig betalte jobber, og lite prestisjefylte karrierer (7 av 10 jobber i offentlig sektor er besatt av kvinner, hvor vi vet at lønna er dårligere enn i privat sektor både for menn og kvinner). Uavhengig av årsak så er det sånn ting ser ut. Jeg viser derfor hvordan og hvorfor det er rasjonelt for kvinner å finne en mann som tjener godt, og jeg spekulerer i hvorvidt dette kan være en motivasjonsfaktor for å ta høyere utdanning for kvinner, når lønn åpenbart ikke er en avgjørende faktor - som forklart.

 

 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor vil du ha en kjæreste? Hva er vitsen? Alle er utro, uærlige, svikefulle, får barn med noen de misliker og skilles og drar med seg bagasjen videre til neste. Forhold er full av ekser og alle sammen ser den store elefanten i rommet "når blir man dumpet? Når blir man sviktet?" osv. 

 

Skjønner ikke vitsen. Bleh.

 

Anonymous poster hash: 1b274...572

 

 

Hvorfor jeg vil ha en kjæreste? Jeg blir forelsket i personen. Jeg har det bedre med personen enn uten. Vi har samme fremtidsplaner. Han vil ha et forhold, jeg vil ha et forhold.. Hvorfor ikke. Vi finnes.

 

Utroskap, date ørten stykker, få kids i hytt og pine, - Bli ordentlig kjent først!

 

Anonymous poster hash: ec3a5...b2d

Lenke til kommentar

Man er sin egen lykke. Viktigste er å være fornøyd med at man gjør sitt beste i livet og forsøker å nå de mål man ønsker. Om man lykkes eller ei spiller ingen rolle bare man forsøker. Man er sin egen lykke smed. Det gjelder å gå etter målene sine men vite at man kan ha det godt alene om man skulle ende opp alene. Viktig å se humor i sintuisjoner og livet sitt. Om man ikke lykkes med noe man ønsket så er det greit å se humoren i det på en eller annen måte. En god venninne av meg har lært meg knepent om å se humor i situasjoner. Livet er som et eventyr både med og uten kjæreste :)

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

 

Hvorfor vil du ha en kjæreste? Hva er vitsen? Alle er utro, uærlige, svikefulle, får barn med noen de misliker og skilles og drar med seg bagasjen videre til neste. 

Anonymous poster hash: 1b274...572

 

 

Tror det kan være en positiv ting, nyte tid sammen, ha en man forhåpentligvis kan snakke med alt mellom himmmel og jord. Dele erfaringer og følelser, hjelpe, støtte og motivere hverandre. Selv har jeg to gode rollemodeller av foreldre som holder sammen (og lært av negative/dårlige vaner som min far spesielt har)... Utrolig vanskelig å finne en slik god partner/kjæreste.

 

Forstår også frustrasjonen din som kommer av alle som er utro.. svik etc

flere tilfeller av bekjente som velger helt feil "bad boy" uten at jeg skjønner hvorfor, det ender etter par måneder/ år noen er utro eller lei.  Visse hyggelige personer som jeg har truffet er blitt sammen med en av mine venner synes jeg synd på fordi jeg vet hvordan disse personene er, lyver og player damene en kort periode for sex/forhold, som igjen er med på danne flere kjipe poster som denne.

 

Får ofte høre at jeg er så snill og kjekk, vet selv at jeg er sjenert så er vanskelig. Håper jeg treffer super dame da jeg ser på meg selv som en kjernekar som aldri ville vært utro og de andre ting som du nevner. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 9c071...23d

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor vil du ha en kjæreste? Hva er vitsen? Alle er utro, uærlige, svikefulle, får barn med noen de misliker og skilles og drar med seg bagasjen videre til neste. 

Anonymous poster hash: 1b274...572

 

 

Tror det kan være en positiv ting, nyte tid sammen, ha en man forhåpentligvis kan snakke med alt mellom himmmel og jord. Dele erfaringer og følelser, hjelpe, støtte og motivere hverandre. Selv har jeg to gode rollemodeller av foreldre som holder sammen (og lært av negative/dårlige vaner som min far spesielt har)... Utrolig vanskelig å finne en slik god partner/kjæreste.

 

Forstår også frustrasjonen din som kommer av alle som er utro.. svik etc

flere tilfeller av bekjente som velger helt feil "bad boy" uten at jeg skjønner hvorfor, det ender etter par måneder/ år noen er utro eller lei.  Visse hyggelige personer som jeg har truffet er blitt sammen med en av mine venner synes jeg synd på fordi jeg vet hvordan disse personene er, lyver og player damene en kort periode for sex/forhold, som igjen er med på danne flere kjipe poster som denne.

 

Får ofte høre at jeg er så snill og kjekk, vet selv at jeg er sjenert så er vanskelig. Håper jeg treffer super dame da jeg ser på meg selv som en kjernekar som aldri ville vært utro og de andre ting som du nevner. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 9c071...23d

 

:new_woot:  :thumbup:

 

Anonymous poster hash: 1b274...572

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor vil du ha en kjæreste? Hva er vitsen? Alle er utro, uærlige, svikefulle, får barn med noen de misliker og skilles og drar med seg bagasjen videre til neste. 

Anonymous poster hash: 1b274...572

 

 

Tror det kan være en positiv ting, nyte tid sammen, ha en man forhåpentligvis kan snakke med alt mellom himmmel og jord. Dele erfaringer og følelser, hjelpe, støtte og motivere hverandre. Selv har jeg to gode rollemodeller av foreldre som holder sammen (og lært av negative/dårlige vaner som min far spesielt har)... Utrolig vanskelig å finne en slik god partner/kjæreste.

 

...

Anonymous poster hash: 9c071...23d

 

 

Signerer. 

 

Har vært singel i syv år nå og har klart meg fint de fleste av dem, men nå er jeg virkelig drittlei av å være alene. For meg holder det ikke å ha selskap/sex med jevnlig mellomrom, om det ikke er følelser til stede, eller det å kjenne at man kan snakke om hva som helst. Jeg føler meg om mulig enda mer ensom da.

 

Det å ha en person som er ekstra viktig for deg, og som du er ekstra viktig for, må være utrolig fint :) Jeg har aldri opplevd det; gjensidig, ekte forelskelse, og det er virkelig et stort savn... :(

Anonymous poster hash: 31ab9...d95

 

Anonymous poster hash: 31ab9...d95

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...