Gå til innhold

Samordna har feilberegenet karakterne mine


Anbefalte innlegg

Hei. Har to vitnemål i SO sin database, en førstegangsvitnemål med fag fra VGS, og en ordinær vitnemål hvor jeg har tatt opp fag, og noen gamle.

 

 

Det vises seg at SO/saksbehandler har kun tatt hensyn til førstegangsvitnemål mitt, altså regnet ordinær konkurranse poeng fra den, der har jeg 53,7.

 

I den ordinære vitnemålet altså det nye har jeg regnet selv og skal ha 55,6. Noe som gjør meg kvalifisert til studie. Jeg ser at det står at vitnemålene er gyldige, og de har blitt lastet opp i god tid. (09.05.16) 

 

Noen som har opplevd noe slikt tidligere? Er det bare å ta en "tlf" også ordner det seg?  Hva skjer med sistemann som hadde søkt seg inn og har fått plass, vil ham trolig miste denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det gjelder deg, men vær oppmerksom på følgende: Søknadsbehandleren din plukker ut den kvoten du kommer best ut i. Studieplassene fordeles mellom førstegangs- og ordinær kvote. Hvis poengkravet i ordinær kvote er høyt, kan det hende du kommer bedre ut om du konkurrerer i førstegangskvoten, og at de derfor ser bort fra ordinært vitnemål.

 

Edit: Uansett, ta kontakt med saksbehandler og/eller SO. Så fort som mulig.

Endret av aklla
Gjenopprettet innhold
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det gjelder deg, men vær oppmerksom på følgende: Søknadsbehandleren din plukker ut den kvoten du kommer best ut i. Studieplassene fordeles mellom førstegangs- og ordinær kvote. Hvis poengkravet i ordinær kvote er høyt, kan det hende du kommer bedre ut om du konkurrerer i førstegangskvoten, og at de derfor ser bort fra ordinært vitnemål.

 

Edit: Uansett, ta kontakt med saksbehandler og/eller SO. Så fort som mulig.

 

Har regna ut begge vitnemålene. 

 

I den første har jeg 53,7 . I den andre har jeg 55.6  Så best konkurranse poeng ligger i den nyeste. Men skal ta kontakt med saksbehandler imorgen tidlig. 

Lenke til kommentar

Hvis du har 53,7 i primær og ikke kommer inn så pleier jo ordinærkvota og ligge oppimot 60+ poeng som regel. Hva var grensa på ordinærkvota ifjor?

 

Men det er jo bare å klage rett skal være rett.

 

Ordinær kvota i år ligger på 54.2. Jeg har 55.6, så jeg burde ha kommet inn.

Lenke til kommentar

Har selv jobbet med samordna opptak i mange år, og det er helt vanlig at det blir gjort feil. (Uten at jeg skal si sikkert at dette har skjedd her) Vi setter alltid av en uke eller to til å besvare henvendelser som vi kalte det, altså folk som mener de har blitt feilbehandlet. Er det gjort en feil kan de rette det opp uten at det får noen konsekvens for deg, du blir stilt som om det var gjort rett i første omgang. (Uavhengig av om det er fullt på studiet eller ei.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du har 53,7 i primær og ikke kommer inn så pleier jo ordinærkvota og ligge oppimot 60+ poeng som regel. Hva var grensa på ordinærkvota ifjor?

 

Men det er jo bare å klage rett skal være rett.

 

Ordinær kvota i år ligger på 54.2. Jeg har 55.6, så jeg burde ha kommet inn.

 

Men da er det jo bare å klage i vei :)

Lenke til kommentar

Har selv jobbet med samordna opptak i mange år, og det er helt vanlig at det blir gjort feil. (Uten at jeg skal si sikkert at dette har skjedd her) Vi setter alltid av en uke eller to til å besvare henvendelser som vi kalte det, altså folk som mener de har blitt feilbehandlet. Er det gjort en feil kan de rette det opp uten at det får noen konsekvens for deg, du blir stilt som om det var gjort rett i første omgang. (Uavhengig av om det er fullt på studiet eller ei.)

 

Vil det si at den siste søkeren som fikk studieplassen mister studieplassen hvis dere er regnet feil?

Lenke til kommentar

 

Har selv jobbet med samordna opptak i mange år, og det er helt vanlig at det blir gjort feil. (Uten at jeg skal si sikkert at dette har skjedd her) Vi setter alltid av en uke eller to til å besvare henvendelser som vi kalte det, altså folk som mener de har blitt feilbehandlet. Er det gjort en feil kan de rette det opp uten at det får noen konsekvens for deg, du blir stilt som om det var gjort rett i første omgang. (Uavhengig av om det er fullt på studiet eller ei.)

 

Vil det si at den siste søkeren som fikk studieplassen mister studieplassen hvis dere er regnet feil?

 

Nei. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...