Gå til innhold

AlienWare slår "verdens raskeste PC"


Anbefalte innlegg

Greit... Det har selvfølgelig ingenting å gjøre med at unix-varianter er sikrere i utgangspunktet enn windows-systemer, det ville vært for enkelt. Det har heller ingenting med kombinasjonen outlook/vedlegg maskert som en annen filtype enn det er. Og sist men ikke minst, det har INGENTING med at man bør være innlogget som administrator for å gjøre de mest banale ting på en windows-PC. Neida.

i 99% av tilfellene OSER det brukerfeil av problemet. (Som med de fleste feil når det gjelder pc'er generelt)

99% av brukerne er idioter, et OS burde ta høyde for det, ikke sant? Bare så synd at Gates&Co aldri har skjønt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan apple er på å lansere oppdateringer har jeg ikke peiling på. Noen som kan svare på om de har noe samme system som windows update, eller venter de til de kan lasere en ny OS versjon?

Software update, noe a la windows update. Ingen OS med respekt for seg selv kan la være å oppdatere programmer etter som sikkerhetsfeil blir registrert.

Lenke til kommentar
99% av brukerne er idioter, et OS burde ta høyde for det, ikke sant? Bare så synd at Gates&Co aldri har skjønt dette.

Jeg liker ikke fordummende programvare, WinXP er ille nok som det er. Hvis folk ikke har lyst til engang prøve å lære noe om data burde de la være.

Nå må du huske på en ting da. En ting er privat personer en annen ting er bedrifter..

Lenke til kommentar
99% av brukerne er idioter, et OS burde ta høyde for det, ikke sant? Bare så synd at Gates&Co aldri har skjønt dette.

Jeg liker ikke fordummende programvare, WinXP er ille nok som det er. Hvis folk ikke har lyst til engang prøve å lære noe om data burde de la være.

Nå må du huske på en ting da. En ting er privat personer en annen ting er bedrifter..

Jeg mener at både bedrifter og privatpersoner burde ha litt peiling på datamaskiner og ikke åpne vedlegg som "omglolznudeinbedteen.jpg.exe" osv...

Trenger ikke ta mange forhåndsreglene før du aldri får virus mer

Lenke til kommentar
99% av brukerne er idioter, et OS burde ta høyde for det, ikke sant? Bare så synd at Gates&Co aldri har skjønt dette.

Jeg liker ikke fordummende programvare, WinXP er ille nok som det er. Hvis folk ikke har lyst til engang prøve å lære noe om data burde de la være.

Nå må du huske på en ting da. En ting er privat personer en annen ting er bedrifter..

Jeg mener at både bedrifter og privatpersoner burde ha litt peiling på datamaskiner og ikke åpne vedlegg som "omglolznudeinbedteen.jpg.exe" osv...

Trenger ikke ta mange forhåndsreglene før du aldri får virus mer

Siste sikkerhets patcher, Anti-virus med siste oppdatering, virus scanning av email og firewall.

 

Tenk deg en bedrift med 2000 brukere, så har du litt å holde styr på. i tillegg har mange av brukerne med seg bærbare maskiner rundt, så de bør også ha sin egen personlige brannmur. Ikke nok med det, tenk på de ekstra kostnadene som alt dette koster.

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
Siste sikkerhets patcher, Anti-virus med siste oppdatering, virus scanning av email og firewall.

 

Tenk deg en bedrift med 2000 brukere, så har du litt å holde styr på. i tillegg har mange av brukerne med seg bærbare maskiner rundt, så de bør også ha sin egen personlige brannmur. Ikke nok med det, tenk på de ekstra kostnadene som alt dette koster.

Det er da bare å legge til alle disse tingene på en server som alle kobler seg opp mot... er ikke noe problem der.

Lenke til kommentar

Altså ammagad!!! At PC nok en gang slår Mac i en test kom ****** meg som et stort sjokk for meg... At ikke mac-frelste som fortsatt i det hele tatt kjøper møkka å finner ut at det egentli var dumt... å må bribe at det er bedre... som det ikke er. Assa uannsett om program er optimalisert til hver sin arkitektur er vel samma ******! Det er jo alternativ programmer, men uansett vil pc slå mac fordi mac suger, det har sugd og det vil fortsatt suge. Det er en grunn bill gates ga det opp i sin tid. Det var rett å slett ikke noe håp for detta produktet.

Lenke til kommentar
Siste sikkerhets patcher, Anti-virus med siste oppdatering, virus scanning av email og firewall.

 

Tenk deg en bedrift med 2000 brukere, så har du litt å holde styr på. i tillegg har mange av brukerne med seg bærbare maskiner rundt, så de bør også ha sin egen personlige brannmur. Ikke nok med det, tenk på de ekstra kostnadene som alt dette koster.

Det er da bare å legge til alle disse tingene på en server som alle kobler seg opp mot... er ikke noe problem der.

Bare ? Lett for deg å sitte her og si bare, er litt annerledes hvordan det er praktisk.

 

Du trenger enten en Microsoft SMS server eller en Windows update tjeneste. arbeidsstasjonene må også settes opp mot dette.

 

Så trenger du en antivirus programvare som blir sentralisert av en server. anitvirus programvaren bør automatisk installeres på maskiner som ikke har det fra før i login scriptet. Noe som krever at brukeren har lokale administrator rettigheter på maskinen sin (som igjen er noe dritt hvis man ønsker å ha kontroll over at brukere ikke kan installere dritt selv)

 

Det samme gjelder personlig firewall, denne bør kunne være sentralisert og kunne administreres fra en server (f.eks hvis en bruker trenger en eller anne port åpnet)

 

Så bør du ha en virus scanner for mailserveren din som helst bør være på en egen maskin. Beste løsningen er å sette denne opp som en front-end SMTP server.

 

En Firewall for bedriften er også et must!

 

Så bør du ha møte rom og slikt helst på et eget nett for å forhindre at eksterne personer har med seg maskiner med ormer osv som kan jamme nettverket.

 

Så har du da alle mulige tenkelige situasjoner som kan oppstå, f.eks hvis en maskin blir smittet før den har rukket å oppdatere seg med siste patcher, eller virus biblotek.

 

Også var et å administrere dette da... Og holde orden på lisenser på dette..

 

Fortsatt like lett ??

Lenke til kommentar
Altså ammagad!!! At PC nok en gang slår Mac i en test kom ****** meg som et stort sjokk for meg... At ikke mac-frelste som fortsatt i det hele tatt kjøper møkka å finner ut at det egentli var dumt... å må bribe at det er bedre... som det ikke er. Assa uannsett om program er optimalisert til hver sin arkitektur er vel samma ******! Det er jo alternativ programmer, men uansett vil pc slå mac fordi mac suger, det har sugd og det vil fortsatt suge. Det er en grunn bill gates ga det opp i sin tid. Det var rett å slett ikke noe håp for detta produktet.

håper du mente dette sarkastisk.. Visste du forresten at Bill Gates tvang til seg innsyn i kildekoden til Mac når de skulle lage Windows i sin tid ?

Lenke til kommentar
Altså ammagad!!! At PC nok en gang slår Mac i en test kom ****** meg som et stort sjokk for meg... At ikke mac-frelste som fortsatt i det hele tatt kjøper møkka å finner ut at det egentli var dumt... å må bribe at det er bedre... som det ikke er. Assa uannsett om program er optimalisert til hver sin arkitektur er vel samma ******! Det er jo alternativ programmer, men uansett vil pc slå mac fordi mac suger, det har sugd og det vil fortsatt suge. Det er en grunn bill gates ga det opp i sin tid. Det var rett å slett ikke noe håp for detta produktet.

Smaken er som baken. Du virker bare dum når du kommer med ett slikt utsagn. Selv liker jeg PC best, og avskyr Mac fordi jeg bare har hatt problemer med det før. Men det er min personlige erfaring, og kan du ikke få det inn i hodet at noen kanskje foretrekker Mac, at noen kanskje er fornøyde med det, så skal du dra deg selv og ditt 12-årige hode ut av forumet og komme tilbake når du har kommet godt i gang med puberteten og av den grunn fått litt mer vett i knollen.

Lenke til kommentar
Altså ammagad!!! At PC nok en gang slår Mac i en test kom ****** meg som et stort sjokk for meg... At ikke mac-frelste som fortsatt i det hele tatt kjøper møkka å finner ut at det egentli var dumt... å må bribe at det er bedre... som det ikke er. Assa uannsett om program er optimalisert til hver sin arkitektur er vel samma ******! Det er jo alternativ programmer, men uansett vil pc slå mac fordi mac suger, det har sugd og det vil fortsatt suge. Det er en grunn bill gates ga det opp i sin tid. Det var rett å slett ikke noe håp for detta produktet.
Registrerte du deg for å skrive det innlegget der eller? (post nr2 fra CaZpeR i skrivende stund). I så fall; neste gang du skal provosere kan du prøve å legge noe intelligent inn i mellom ****-tegna.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...