Gå til innhold

[Løst] Er CM Storm Trooper fremdeles noe å ha?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer rett og slett på om noen har synspunkter på CM Storm Trooper

 

Er jo et beist i størrelse og begynner å bli noen år gammelt, men synes likevel at designet er rimelig fristende. For min del skal maskinen bare stå på gulvet likevel. Litt skeptisk til støynivå og manglende støvfiltre i sidene.

 

Noen som har synspunkter? 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Lurer rett og slett på om noen har synspunkter på CM Storm Trooper

 

Er jo et beist i størrelse og begynner å bli noen år gammelt, men synes likevel at designet er rimelig fristende. For min del skal maskinen bare stå på gulvet likevel. Litt skeptisk til støynivå og manglende støvfiltre i sidene.

 

Noen som har synspunkter? 

 

På forhånd takk!

 

Ja, det er fortsatt et knall bra kabinett. Har det selv. Bare kjøp den versonen med vifter i sidedøra, altså IKKE det som vist i den linken med vindu. Grunnen er at da kan man ha vifter der som kjøler ned skjermkort(a).

 

Kjøper du samme som meg, så sørg for at du setter begge harddiskbura i fronten av kabinettet til å suge luft inn, og ikke bare den ene som er standard config. Bytte ut viftene med Noctua vifter skader heller ikke.

 

Edit : En ting til, bytt ut vifta i topp og sett inn 2 stk 140mm vifter som drar lufta ut. Iallefall slik jeg har det.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei

 

Lurer rett og slett på om noen har synspunkter på CM Storm Trooper

 

Er jo et beist i størrelse og begynner å bli noen år gammelt, men synes likevel at designet er rimelig fristende. For min del skal maskinen bare stå på gulvet likevel. Litt skeptisk til støynivå og manglende støvfiltre i sidene.

 

Noen som har synspunkter? 

 

På forhånd takk!

 

Ja, det er fortsatt et knall bra kabinett. Har det selv. Bare kjøp den versonen med vifter i sidedøra, altså IKKE det som vist i den linken med vindu. Grunnen er at da kan man ha vifter der som kjøler ned skjermkort(a).

 

Kjøper du samme som meg, så sørg for at du setter begge harddiskbura i fronten av kabinettet til å suge luft inn, og ikke bare den ene som er standard config. Bytte ut viftene med Noctua vifter skader heller ikke.

 

Edit : En ting til, bytt ut vifta i topp og sett inn 2 stk 140mm vifter som drar lufta ut. Iallefall slik jeg har det.

 

 

Takk for svar!

 

Jeg vil gjerne ha modellen med vindu ettersom jeg liker å kunne se komponentene. 

 

Har likevel forstått at man bør snu viftene som i utgangspunktet blåser til siden slik at de blåser innover. Jeg er ikke særlig datakyndig og lurer derfor på om dette er en lett ting å gjøre? 

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha modellen med vindu ettersom jeg liker å kunne se komponentene. 

 

Har likevel forstått at man bør snu viftene som i utgangspunktet blåser til siden slik at de blåser innover. Jeg er ikke særlig datakyndig og lurer derfor på om dette er en lett ting å gjøre? 

 

Det er ikke vanskelig. Jeg vet det finnes en Youtube video som viser hvordan man gjør det også. Er du helt usikker på dine egene ferdigheter til å bygge PC og ikke tør, så går det jo an å få Komplett folka til å gjøre det for deg da. Du må bare fortelle dem hvordan du vil ha maskina.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Jeg vil gjerne ha modellen med vindu ettersom jeg liker å kunne se komponentene. 

 

Har likevel forstått at man bør snu viftene som i utgangspunktet blåser til siden slik at de blåser innover. Jeg er ikke særlig datakyndig og lurer derfor på om dette er en lett ting å gjøre? 

 

Det er ikke vanskelig. Jeg vet det finnes en Youtube video som viser hvordan man gjør det også. Er du helt usikker på dine egene ferdigheter til å bygge PC og ikke tør, så går det jo an å få Komplett folka til å gjøre det for deg da. Du må bare fortelle dem hvordan du vil ha maskina.

 

 

Takk igjen. Skal bestille en Komplett-PC, noe som betyr at Komplett bygger ja. Men, de gjør ikke tilpasninger som dette såvidt jeg vet. Tenker likevel at dette skal være enkelt nok for meg. Som du sier viser disse hvordan viftene snus, men har ikke funnet en video som viser endring av ledningene. 

 

Vet du/husker du om det bare er en eller om det er to kabler som må byttes på? Såvidt jeg vet kan man jo kontrollere hastigheten med knappene på toppen, så hver vifte skal muligens kobles til både hovedkortet + knappene på toppen? Får beklage om jeg spør dumt nå.

Lenke til kommentar

Viftene som følger med i kabinettet kobles bare til en molex kabel fra din strømforsyning. Det er ikke viftene som snus, men det ene harddisk buret slik at begge peker innover. Hvis du skal bytte ut de medfølgende viftene med egne, så må så klart disse kobles på hovedkortet eller i en egen kjøpt viftekontroller. Ville da tro Komplett kan gjøre alt dette for deg, men da må du presisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...