Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Redusere Ping


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt trådløsruter og det medfører jo et ledd til mellom meg og det store internett. Jeg vil tippe en dings medfører økt ping med ca 10ms...

 

Har noen en oversikt over hvem og hva som påvirker pingtiden.

 

feks.. meg -> Ruter (10ms) -> UPC node1 (10ms) -> UPC node2 (10ms) -> Telenornode (10ms) -> Teledanmarknode (10ms) -> UPCdanmark node1 (10ms) -> LokalNettleverandørDK (10ms) -> trådløs ruter hos kompis i DK (10ms)... Totalt 80ms?

 

Avstander har nok og litt og si... 10ms er bare en gjetning.

 

Troxx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

regningen er nok veldig lite nøyaktig. Det går ikke an å regne på denne måten.

Ping tidene er fullstendig avhengig av hastigheten og trafikkmengden som er aktuell for hele forbindelsen.

Siden ikke alle pakker nødvendigvis "reiser" samme veien er det umulig å forhandsbestemme dette.

 

Du kan personlig ikke gjøre noe som helst for å forbedre dette.

Lenke til kommentar
Du kan personlig ikke gjøre noe som helst for å forbedre dette.

Jeg vet (som jeg og skrev) at dette ikke var nøyaktige tider. Jeg vet og at jeg ikke kan regne akkurat som jeg gjorde.

 

Jeg vet og at flere ledd øker pingtiden eller annen forsinkelse som f.eks i de fleste trådløse mus.

 

De fleste pakker reiser "samme vei", ruterne er ikke så dynamiske som vi håper.

 

Og at jeg ikke kan gjøre så mye med det, bortsett fra:

1. Velge leverandør (UPC, Telenor, NGT, osv..)

2. Bruke riktig utstyr. Om mulig unngå teknologier, som f.eks Ethernet.

3. Bruke lite utstyr. (droppe ruter, bruke trådmus)

4. Redusere trafikk på eget nett (Stenge fildeling ved surfing og spilling)

 

SÅ... tilbake til spørsmålet mitt (presisert):

Hvor stor er (typiske) pigtider for diverse dingser?

Ruter (ethernet)?

Ruter (fiber)?

Ruter (kabel)?

Svitsj(ethernet)?

Hub(ethernet)?

Forsinkelser i lokalt ethernettverk... (du er den eneste som lager trafikk)

Forsinkelser via Telenor vs upc vs ngt vs bredbåndbolaget..

Software ruter?

Proxy?

 

Se bort fra mine misforståelser og klønete skrivemåte... Hvor stor og hvor er forsinkelsene?

 

Troxx

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

jeg aner virkelig ikke hva du mener en "trådløs mus" har med hastigheten på nettverket ditt å gjøre.

 

Hvordan du skal klare å unngå Ethernet i et moderne nettverk aner jeg ikke heller.

 

Dette er riktig / sannhet med modifikasjoner:

1. Velge leverandør (UPC, Telenor, NGT, osv..)

Det er jo avhengig av hvilke forbindelser leverandøren har til det stedet du skal pinge.

 

2. Bruke riktig utstyr.

Hva er riktig utstyr? Kvalitativ høyt utstyr / er nok et bedre uttrykk.

 

Det er greit:

4. Redusere trafikk på eget nett (Stenge fildeling ved surfing og spilling)

 

Det finnes ikke noen typiske svartider for diverse dingser .... som ...

Ruter (ethernet)?

Ruter (fiber)?

Ruter (kabel)?

Svitsj(ethernet)?

Hub(ethernet)?

Det er helt avhengig av avstand og valgt teknologi:

Forsinkelser i lokalt ethernettverk... (du er den eneste som lager trafikk)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor skal tråden stenges... Du kommer jo merkelig nok med en av trådens mest matnyttige informasjoner.

 

Hvorfor blir ping høy ved bruk av trådløst nett?

Jeg opplever ofte å "miste" forbindelsen til f.eks ET.... etter innføring av trådløst nettverk.

 

Trådløs mus har _ikke noe_ med trådløst nettverk å gjøre... men mange opplever en redusert reaksjon ved å bruke trådløs mus i spill. Det er i hvertfall en greie blandt gamere.

 

Noen bredbåndsleverandører leier båndbredde av andre ... som medfører et ekstra ledd. Om noen kunne opplyse om faktiske forhold i stede for å si at "sånn er det .." hadde det vært fint.

 

Om jeg er på jakt etter best mulig ping... bør jeg velge "dobbel ISDN"... for å slippe ethernett forsinkelsen.... (en mulighet...)?

 

Finnes det ikke?

Det finnes ikke noen typiske svartider for diverse dingser ....

Ethernett er kjappere enn fiber (på korte avstander..)?

 

"Kvalitativ høyt utstyr / er nok et bedre uttrykk." så noe utstyr har bedre "ping" egenskaper enn andre?

 

Troxx (syter over sytekopper)..

Lenke til kommentar

:dontgetit: La meg starte med å spørre deg hva du mener Ethernet er?

 

:cool: Videre

Grunnen til at trådløse lan løsninger gir høyere ping, spesielt hvis flere bruker samme access punkt er simpelt.

Radiosignaler virker kun i halv duplex og kun en bruker av gangen. (som en walkietalkie)

Radiosignaler er lett påvirket av forstyrelser. En TV i nærheten eller imellom deg og senderen kan senke overføringshastigheten og øke responstiden drastisk.

 

:thumbs: Til slutt responstiden mellom routere er nesten null, om jeg sende en pakke igjennom en bunke routere vil jeg som oftest ligge rundt 10ns alikevel.

 

Det som skaper lav ping er enten din linje, eller han på andre enden sin linje.

Hvis du sliter med lav ping, prøv tracert kommandoen i dos. Den pinger alle punktene der ip pakkene dine blir routet fra maskinen din til motakeren.

Du må huske en ting, hver tidsmåling du får tilbake er en egen pakke. Du følger ikke veien en pakke tar, men sender en egen pakke pr. måling.

 

Dette gjøres ved å legge til TTL(Time to live) i ippakken. Først sendes det ut en pakke med 1, da får du svar fra første enhet, så 2, neste enhet osv.

Lenke til kommentar

Jeg må bare nevne at min egen erfaring med trådløse aksesspunkt og routere er at de ikke fører til noen nevneverdig økning i responstiden. Man må bare passe på at man er innom en viss avstand slik at man ikke mister for mange nettverkspakker/får ustabil tilkobling.

Jeg tenker på, for eksempel, en D-Link 614+ og en Acer TM634 som jeg brukte med stor suksess her hjemme. Null problem med responstiden i alle fall. Har bare prøvd med 802.11b-nettverk her, men som sagt: Ingen problem hittils :thumbup:

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:thumbs: Til slutt responstiden mellom routere er nesten null, om jeg sende en pakke igjennom en bunke routere vil jeg som oftest ligge rundt 10ns alikevel.

Du mente vel 10ms?

 

Jeg har sjekket via Pingplotter ( http://www.pingplotter.com/ )...

 

Meg <--> Trådløs Ruter 1 ms

TR <--> UPC node .... 2000ms

 

Ellers ligger det ca 10 - 100ms forsinkelse mellom ruterne..

 

Hvem har skylda for forsinkelsen mellom TR og UPC ?

 

Routeren er konfigurert omtrent: http://home.no.net/troxx/PC/3ComOC/111.111/indexw.html

 

Hvorfor står det disconnected under "Status og Logg"....?

 

Troxx

Endret av Troxx
Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
  • 4 uker senere...

Takk skal du ha for PingPlotter. Genialt program! :)

 

Jonas, 10 år senere :p

 

Hehe .. sjekket pingplotter nå (fortsatt artig prog)... Litt flaut å lese egne poster som er 10år gamle (mye jeg ikke hadde greie på da) ... Men den gamle posten min fanget min interesse nå, og når jeg så hvem som hadde startet den så måtte jeg bare lese.

 

Men litt tilbake til tema: Det jeg var på jakt etter en gang i tiden var å redusere forsinkelsene mellom mus og FPS server.. (Nå har jeg lav forsinkelse og leter lite etter forbedringer).

 

Det er klart at det er lettere å vinne over motstander når responstiden er 50ms lavere. f.eks 100ms vs 50ms ... av erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...