Gå til innhold

I dag finnes det bare to selskaper som lager OLED-TV-er, men til høsten blir det tre


Anbefalte innlegg

Har idag testtet rs185 mot lg e6, eg960, eg920, eg910 og en sony og en samsung tv. Testet også med lydplanke mot eg910. Virker som alt virker bra bortsett fra eg910 med sennheiser rs 185.

Vanskelig å konkludere helt bastant enda hva det er, men kommer til å gi beskjed til lg og eventuelt sennheiser også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har idag testtet rs185 mot lg e6, eg960, eg920, eg910 og en sony og en samsung tv. Testet også med lydplanke mot eg910. Virker som alt virker bra bortsett fra eg910 med sennheiser rs 185.

Vanskelig å konkludere helt bastant enda hva det er, men kommer til å gi beskjed til lg og eventuelt sennheiser også.

 

Er det alltid at lyden dropper, eller av og til?

Har selv problemer med det med min setup, men det er kun i fra Netflix i fra TVen, etter at appen har vært slått av og gått inn igjen.

 

Det høres ut som det er ett eller annet sende problem med TVen, siden RS185 funker ok med andre enheter, mulig spesifikt for din TV.

Lenke til kommentar

Lyden dropper ut i gjennomsnitt en gang i minuttet. Er alltid så lenge optisk går fra tven til rs185 basen. Var nettopp på tlf med en fra lg som nevnte at 2015 modellene kun er kompatibel med lg hodetelefoner, men syntes det høres rart ut. Er optisk koblet til playstation 4 eller get box 2 er lyden perfekt.

 

Kommer til å legge ut ett innlegg når jeg har funnet ut av det. Er i kontakt med lg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på elkjøp og testet en annen eg910 og samme problem der. Så kan være spesifikt for eg910 modellen. En fix kan være å kjøpe inn en hdmi switch med optisk ut feks Cypress CLUX-41AT HDMI Switch 4 inn - 1 ut med optisk inn/ut, men er sure penger å bruke på noe som skal fungere i utgangspunktet. Lg har ikke funnet ut noe mer enda.

Lenke til kommentar

Høres veldig rart ut. Men TV produsentene tenker veldig kort av og til.

Min forrige TV som var fra Philips, sendte kun ut Dolby Digital fra den optiske, slik at det ikke var mulig å koble til en stereo forsterker som da takler kun PCM, noe som alt annet støtter.

 

Men underlig at det funker, utenom om litt hvert minutt.

 

Sjekket manualen til EG910V. Det står ingenting annet der enn at den optiske er for å tilkoble ett hjemmekino anlegg, og det står ingenting om at det må være LG spesifikt. (side 36 i manualen).

 

Mulig du forvirrer dem med å si det er hodetelefoner. Det eneste som ellers står nevnt at det sendes SPDIF over den optiske, som jo er det signalformatet som Sennheiser tar i mot. Det er overføringsprotokollen som PCM, DD og DTS ligger i for den type kontakt.

 

Så det er nok ett problem på LG sin side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...