Gå til innhold

Glasscolas lange vei mot maraton og 300 i 2017


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har satt meg et (i min bok) ganske hårete mål: I 2017 skal jeg løpe Oslo Maraton på under 4 timer! Har løpt intervaller 2-3 ganger i uken de siste fire ukene og heiv meg på tredemølla i forrige uke for å se hvor langt jeg klarte å løpe i 10km/t. Fasit er 5 kilometer. Her er mye jobb å gjøre! I tillegg skal jeg også innen sommeren 2017 klare å gjøre et 300-sett i løpet av en trening. Jeg har aldri noensinne gjort et markløft og klarte en halv pull-up når jeg prøvde meg i forrige uke. 

 

Etter en ganske aktiv ungdomstid med turn, fotball, hockey og skating har jeg ikke vært i noe særlig aktivitet de siste 8 årene. Jeg er 200cm og veier ca. 94 kilo så tror jeg har et ganske greit utgangspunkt der, men det er lite muskler i den vekta.

 

Som student og med samboer skal jeg heller ikke bruke proteinpulver (eller noe lignende) men holde meg til et "vanlig" kosthold som vanligvis betyr fisk en gang i uka, kjøtt fire ganger i uka og litt digg i helga. Det blir jo fort litt chips eller en sjokolade en onsdags kveld også... 

 

Som en bonus skal jeg også jobbe mye med å bli mykere! Har ikke noe formening om når, men vil i løpet av perioden klare å ta i bakken med håndflatene med strake bein og komme betydelig lenger ut i spagaten. 

 

Delmål:

 

September 2016: Gjøre 5 pull-ups.

 

Oktober 2016: Løpe 10km på under en time. Gjøre 10 pull-ups. 

 

Desember 2016: Løpe 20km på under to timer. Gjøre 15 pull-ups. Gjøre 20 deadlift med 30kg.

 

Februar 2017: Løpe 30km på under tre timer. Gjøre 30 pull-ups. Gjøre 20 deadlift med 40kg.

 

Mai 2017: Løpe 30km på 2t30m. Gjøre 2x20 pull-ups ila en trening. Gjøre 25 deadlift med 60kg.

 

Juni 2017: Gjennomføre enn 300-trening.

 

September 2017: Løpe 42km på under 4 timer.

 

 

Til dere som har peiling: Er målene for lette eller for hårete? Undervuderer jeg noen av 300-øvelsene? 

 

 

Vi sees! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker deg lykke til :)

 

Siden maraton ikke treffer min interesse fokuserer jeg på styrkedelen og målsettingene du har satt her - og jeg må innrømme at jeg ikke forstår helt.. :hmm:

 

Ser at du har satt mål om å marke 20kg x30....20kg x40....

Ang. spørsmålet om målene dine er for lette eller hårete vil jeg si begge deler :)

 

Hva mener du med et 300-sett? :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...