Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Godt menneske?


WubWub

Anbefalte innlegg

Tror du vil få en del på tryne med sånn innstilling til andre. Sunn skepsis må man ha for å ikke bli utnyttet!

En annen sak jeg har merket meg er en situasjon jeg var i. Jeg var sammen med en mann. Andre folk ba den mannen ignorere meg uten å prate med meg igjen. Han hørte på de ukjente folkene som ba han ignorerer meg. Jeg synes faktisk at det var ondsinnet av de som ba han gjøre det for de ville ikke opplevd det samme selv. Men det var hans ansvar. Ingen kan ta en avgjørelse for noen. Når han valgte å høre på andre som ber om noe sånnt så er det hans valg om det var rett å gjøre til syvende og sist. Men det fins mye folk i verden man ikke kan stole på.

 

Anonymous poster hash: 645ea...985

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er så artig med trolletrådene dine smurfen ;)

http://smurfs.wikia.com/wiki/Vanity_Smurf

Er din personlighet noe ala den samme som vanity smurfen?

 

Det meste skremmende er at jeg ikke troller eller tuller kanskje?

 

At du tror du er skremmende eller at det er skremmende hvis du ikke troller eller tuller så tar du feil. Du er ubetydlig i den skremmende verden blandt skremmende personer. En selvopptatt fyr uten følelser som bare gjør småting som folk synes er umoralsk er bare artig, se på hvordan folk ler av liknende utsagn som dine rundtomkring på nettet.

 

Skal vi snakke om skremmende så får vi heller dra inn f.eks. Josef Mengele.

Lenke til kommentar

 

 

Det er så artig med trolletrådene dine smurfen ;)

http://smurfs.wikia.com/wiki/Vanity_Smurf

Er din personlighet noe ala den samme som vanity smurfen?

 

Det meste skremmende er at jeg ikke troller eller tuller kanskje?

 

At du tror du er skremmende eller at det er skremmende hvis du ikke troller eller tuller så tar du feil. Du er ubetydlig i den skremmende verden blandt skremmende personer. En selvopptatt fyr uten følelser som bare gjør småting som folk synes er umoralsk er bare artig, se på hvordan folk ler av liknende utsagn som dine rundtomkring på nettet.

 

Skal vi snakke om skremmende så får vi heller dra inn f.eks. Josef Mengele.

 

 

Er det tøft å være skremmende tenker du? Jeg har ingen ambisjoner om å fremstå som skremmende eller tøff. Hva er poenget med det? Tvert imot så ser jeg på meg selv som et offer. Om jeg hadde vært en dyr på den afrikanske sletten ville jeg vært en gazelle og alle andre mennesker ville vært løvene. 

 

Ikke er jeg sadist heller. Jeg liker ro og fred. Om det hadde vært opp til meg ville det ikke vært noe lidelse i verden. Er Josef Mengele noen du ser opp til? Høres nesten ut som du syntes det er tøft med skremmende mennesker. 

 

Det er også en av grunnene til at jeg har lite til overs for menn generelt.

Lenke til kommentar

Du har fine tanker om det å være et godt menneske. Jeg ønsker å være så god som bare mulig mot alle hele tiden, men jeg har opplevd at du og noen andre på kvinneguiden har skrevet at jeg er dømt til å være et ondsinnet menneske for resten av livet. Men de som kjenner meg vet at jeg er altfor snill. 

Noen ganger kan du dømme noen uten å høre en hel historie wub wub. Og alle gjør feil. Jeg har sagt at jeg gjør mine feil i livet og det står jeg for, men det gjelder å ta lærdom. 

 

Men vet du hva: dersom du vil wub wub så tror jeg at du kan bli et fantastisk bra menneske. :) Jeg er ikke en som dømmer folk nord og ned for resten av livet. Alle gjør feil. 



Anonymous poster hash: 645ea...985
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Om jeg er snill og grei med alle mennesker jeg har et samliv med, er jeg da et godt menneske?

 

Et godt menneske elsker andre. Det du får igjen er å oppleve at andre kjenner at du elsker dem. Vi mennesker har ikke bare behov for å bli elsket, men også å elske andre, og det behovet får vi tilfredsstilt først når vi ser at den vi elsker erkjenner det. Den som elsker vil stadig finne nye måter å vise sin kjærlighet på. Når du ser at andre tar imot din kjærlighet, får du en slags "rus" som du stadig vil fornye og holde liv i. Slik bygges livslange forhold, enten det er mellom mann og kone eller mellom venner.

 

Sånn som jeg tolker det så bør relasjoner handle om : Gi og ta.

 

Kanskje heller gi og få? Når det du gir er kjærlighet, så er det du ønsker tilbake også kjærlighet. Men kjærlighet er umulig å ha krav på. Det er ikke noe du kan "ta", fordi kjærlighet kan bare være frivillig, ikke noe du får i gjengjeld. Da kan du heller ikke bli sint når den andre ikke gjengjelder din kjærlighet. Skuffet og lei deg, ja, fordi du hadde forventet at den andre var god. Men ikke fordi du var god, da ville ikke den andres handlinger være kjærlighet, men kun en respons.

 

Er dette noe en med IQ på 150 kan forstå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Om jeg er snill og grei med alle mennesker jeg har et samliv med, er jeg da et godt menneske?

 

Et godt menneske elsker andre. Det du får igjen er å oppleve at andre kjenner at du elsker dem. Vi mennesker har ikke bare behov for å bli elsket, men også å elske andre, og det behovet får vi tilfredsstilt først når vi ser at den vi elsker erkjenner det. Den som elsker vil stadig finne nye måter å vise sin kjærlighet på. Når du ser at andre tar imot din kjærlighet, får du en slags "rus" som du stadig vil fornye og holde liv i. Slik bygges livslange forhold, enten det er mellom mann og kone eller mellom venner.

 

Sånn som jeg tolker det så bør relasjoner handle om : Gi og ta.

 

Kanskje heller gi og få? Når det du gir er kjærlighet, så er det du ønsker tilbake også kjærlighet. Men kjærlighet er umulig å ha krav på. Det er ikke noe du kan "ta", fordi kjærlighet kan bare være frivillig, ikke noe du får i gjengjeld. Da kan du heller ikke bli sint når den andre ikke gjengjelder din kjærlighet. Skuffet og lei deg, ja, fordi du hadde forventet at den andre var god. Men ikke fordi du var god, da ville ikke den andres handlinger være kjærlighet, men kun en respons.

 

Er dette noe en med IQ på 150 kan forstå?

 

 

Jeg vet ikke helt hvorfor du ut av det blå krenker meg. Du er en av de menneskene jeg har sett opp til og jeg kan ikke huske at jeg har vært stygg mot deg på noen som helst slags måte. 

Lenke til kommentar

Jeg syns det er bra at du stiller det spørsmålet, for det er et viktig spørsmål. (er jeg et godt menneske hvis jeg bestemmer meg for å være god mot andre). Det var en som sa noe veldig fornuftig om dette her, men jeg har ikke funnet innlegget igjen. De sa noe om at hvis det skal finnes et mål for godhet, må det være om man har en vilje til å være god eller ikke. Noen andre sa at godhet er medfødt eller ei. Det tror jeg ikke. Jeg tror det er et valg basert på innsikt.

 

Men at du har en vilje til å være god, er bra. Det fortjener du heder og ære for. Veldig mange tragiske hendelser kunne ha vært unngått, hvis idealet hadde vært å "å ikke plage andre men være god og snill....(og for øvrig kan du gjøre som du vil). 

 

For øvrig kan det være vanskelig å være grei hvis man ikke har det godt i sjelen.... Men hvis alle var snillere med hverandre, ble det sikkert færre som hadde det vondt i sjelen.  

 

Så det spiller liten rolle om godheten er naturlig eller  villet. Resultatet er det samme.

 

Derfor ja til spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

 

Er dette noe en med IQ på 150 kan forstå?

 

Jeg vet ikke helt hvorfor du ut av det blå krenker meg. Du er en av de menneskene jeg har sett opp til og jeg kan ikke huske at jeg har vært stygg mot deg på noen som helst slags måte.

 

 

Antar det er den siste setningen du reagerer på? Jeg ser det burde vært et smilefjes der for å understreke at meningen var vennligsinnet. Uansett, du har tolket meg feil, og det er min feil, som jeg beklager.

 

Umiddelbart ble jeg faktisk selv litt usikker på hva jeg mente for en uke siden når jeg leser dette nå. En slik løs kommentar åpner for en rekke tolkninger. Men jeg betviler altså ikke at din IQ har blitt målt til 150, som du har skrevet i andre tråder. Jeg er opptatt av at det jeg skriver blir forstått. Det krever ingen spesielle evner å forstå det jeg skriver, men det som synes klart for den som skriver, er ofte ikke like klart for den som leser. Derfor mener jeg å spørre til slutt om det var noe i innlegget som var uklart.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Så hvis han er et rasshøl mot alle andre og dreper katter på natten så er han fortsatt et godt menneske? Det var kun snakk om de han hadde en relasjon med.

 

Bortsett fra det så var det et bra innlegg :)

Takk til tross :) (hvis det var retta til meg vel og merke, jeg kan jo ha misforstått:-)

 

Jeg tenkte mere på hvordan man behandler sine medmennesker generelt ja.

 

Hvis man er et rasshøl mot andre og dreper katter på natten, da VIL man ikke være et godt menneske, og er det heller ikke. Hvis man ikke er psykotisk da. 

Endret av hjertet er en ensom jeger
Lenke til kommentar

Så hvis han er et rasshøl mot alle andre og dreper katter på natten så er han fortsatt et godt menneske? Det var kun snakk om de han hadde en relasjon med.

 

Bortsett fra det så var det et bra innlegg :)

 

Vet du hvem jeg er? Jeg har dom på meg for å drepe katter. Noe 2 andre på forumet her vet

Lenke til kommentar

 

 

Er dette noe en med IQ på 150 kan forstå?

 

Jeg vet ikke helt hvorfor du ut av det blå krenker meg. Du er en av de menneskene jeg har sett opp til og jeg kan ikke huske at jeg har vært stygg mot deg på noen som helst slags måte.

 

 

Antar det er den siste setningen du reagerer på? Jeg ser det burde vært et smilefjes der for å understreke at meningen var vennligsinnet. Uansett, du har tolket meg feil, og det er min feil, som jeg beklager.

 

Umiddelbart ble jeg faktisk selv litt usikker på hva jeg mente for en uke siden når jeg leser dette nå. En slik løs kommentar åpner for en rekke tolkninger. Men jeg betviler altså ikke at din IQ har blitt målt til 150, som du har skrevet i andre tråder. Jeg er opptatt av at det jeg skriver blir forstått. Det krever ingen spesielle evner å forstå det jeg skriver, men det som synes klart for den som skriver, er ofte ikke like klart for den som leser. Derfor mener jeg å spørre til slutt om det var noe i innlegget som var uklart.

 

 

Hørte gjennom hele oppveksten min "men det forstår vel selv tilogmed en som deg" , "du må være adoptert for du ligner ikke på noen av oss". kunne gjøre det bra på skolen man alt jeg fikk bare kvittert at jeg var et null. man skal ikke tro man er noe

Lenke til kommentar

 

Så hvis han er et rasshøl mot alle andre og dreper katter på natten så er han fortsatt et godt menneske? Det var kun snakk om de han hadde en relasjon med.

 

Bortsett fra det så var det et bra innlegg :)

 

Vet du hvem jeg er? Jeg har dom på meg for å drepe katter. Noe 2 andre på forumet her vet

 

Angrer du på at du drepte kattene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...