Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Get og Altibox (2 spørsmål)


Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Jeg har Get 75/15 nå, og jeg har to spørsmål.

 

Det første er, jeg har merket at når jeg er koblet til internett via get box 2, er det reklame på alt untatt youtube (og de sidene jeg blokker på grunn av for mye/iriterende) reklame)(av det jeg har sett), men når jeg bruker hotspot på telefonen er det reklame.

 

så jeg lurer på, har get med get box 2 innebygd reklame blokker for youtubem og i så fall, hvorfor?

 

 

Det andre spørsmålet er, at Altibox driver å graver fiber, (før vi har en avtale eller noe) og ved det lurer jeg på noe:

 

Hva er det som er best, Altibox eller Get?

Lurer mest På TV delen (moren min ser mye på tv). Hvordan er den nyste TV programvaren på Altibox mot den nyeste på get?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altibox er best på kun bredbånd.

Get\Canaldigital er best på TV.

Siden Altibox går vel for iptv, mens andre levrandører kabelTV enten gjennom fiber\coax.

 

Husk kostnadene å bytte router\dekoder etc.

Var jeg deg, er eneste grunnen du skal si opp GET er hvis du vil ha 1 gigabit\s hastighet eller droppe TV.

 

Men i 2016-2017 blir det kanskje bedre med tanke på docsis 3.1 og mulighet å ha kun internet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Men er det med TV samenlignet med den nye programvaren på Get eller den gamle? for det nye er ikke den enkleste og beste...

 

fins det noen videoer som viser hvordan TV på Altibox er?

Endret av Slettet-RnjNn5NbHl
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt Get, men byttet fra CD til Altibox i fjor høst. Internett er bedre, både mtp jevn hastighet og stabil tjeneste, og ikke minst svært lav ping. TV brukes ikke så mye lenger, men Altibox har mindre grunnpakke enn CD, så man må kjøpe tilleggspakker for å få det samme. En fordel med Altiboks er at man kan se TV hvor man vil, på mobil, nettbrett eller PC, og kan "spole" tilbake inntil 3 timer for å se noe man ikke fikk sett. En annen fordel er at man kan si opp TV, og ha kun internett, noe man (p.t.) ikke kan med hverken CD eller Get. Da kan man heller legge det man sparer på TV i en oppgradering av internetthastigheten.

 

Kostnader med å bytte HW ved leverandørskifte er ikke stor. Hussentral (og ev. fiberconverter) følger med leveransen, og en TV-boks var også med (såvidt jeg husker). Dersom man ville ha PVR kostet det litt ekstra, da fikk man en HDD til TV-boksen.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Ingen har svart på hvorfor get blokker youtube reklame, men det er vel at ingen vet hvorfor?

Jeg har get hjemme, men har reklame på youtube. Så ikke sikkert det er get som gjør det ?

 

 

Ja, når jeg er koblet til wifi er det ikke reklame på youtube på flere nettlesere og på begge maskinene mine, men når jeg går wifi via hotspot (jeg ville teste hvorfor det ikke var reklame)på mobil er det reklame der (Samme PC).

 

 

Jeg har aldri hatt Get, men byttet fra CD til Altibox i fjor høst. Internett er bedre, både mtp jevn hastighet og stabil tjeneste, og ikke minst svært lav ping. TV brukes ikke så mye lenger, men Altibox har mindre grunnpakke enn CD, så man må kjøpe tilleggspakker for å få det samme. En fordel med Altiboks er at man kan se TV hvor man vil, på mobil, nettbrett eller PC, og kan "spole" tilbake inntil 3 timer for å se noe man ikke fikk sett. En annen fordel er at man kan si opp TV, og ha kun internett, noe man (p.t.) ikke kan med hverken CD eller Get. Da kan man heller legge det man sparer på TV i en oppgradering av internetthastigheten.

 

Kostnader med å bytte HW ved leverandørskifte er ikke stor. Hussentral (og ev. fiberconverter) følger med leveransen, og en TV-boks var også med (såvidt jeg husker). Dersom man ville ha PVR kostet det litt ekstra, da fikk man en HDD til TV-boksen.

 

Så man kan se på TV via PC med Altibox?  Det er bra :), for på get er det kun på IOS og Android. (ikke på PC)

Moren min sin tablet er så gammel å slitt, og vi tenknte at hun kanskje skulle skaffe seg en laptop i steden for en ny tablet (av diverse grunner) men det at man ikke kunne se på TV via PC gjorde en stopper for det.

Lenke til kommentar

Altibox er best på kun bredbånd.

Get\Canaldigital er best på TV.

Siden Altibox går vel for iptv, mens andre levrandører kabelTV enten gjennom fiber\coax.

 

Husk kostnadene å bytte router\dekoder etc.

Var jeg deg, er eneste grunnen du skal si opp GET er hvis du vil ha 1 gigabit\s hastighet eller droppe TV.

 

Men i 2016-2017 blir det kanskje bedre med tanke på docsis 3.1 og mulighet å ha kun internet.

Til info så leverer Get IPTV på sine PON og AON-platformer. Riktignok ikke særlig relevant for trådstarter, som sannsynligvis er tilknyttet HFC-nettet.

 

Jeg har aldri hatt Get, men byttet fra CD til Altibox i fjor høst. Internett er bedre, både mtp jevn hastighet og stabil tjeneste, og ikke minst svært lav ping. TV brukes ikke så mye lenger, men Altibox har mindre grunnpakke enn CD, så man må kjøpe tilleggspakker for å få det samme. En fordel med Altiboks er at man kan se TV hvor man vil, på mobil, nettbrett eller PC, og kan "spole" tilbake inntil 3 timer for å se noe man ikke fikk sett. En annen fordel er at man kan si opp TV, og ha kun internett, noe man (p.t.) ikke kan med hverken CD eller Get. Da kan man heller legge det man sparer på TV i en oppgradering av internetthastigheten.

 

Kostnader med å bytte HW ved leverandørskifte er ikke stor. Hussentral (og ev. fiberconverter) følger med leveransen, og en TV-boks var også med (såvidt jeg husker). Dersom man ville ha PVR kostet det litt ekstra, da fikk man en HDD til TV-boksen.

Etter lanseringa av "den nye TV-opplevelsen" til Get, så ble forspranget Altibox hadde på sine TV-løsninger mer eller mindre borte. Eneste fordelen slik jeg ser det (og som er nevnt ovenfor) er at man har mulighet for å se TV på PCen. De andre fordelene med tv-arkiv, start forfra, tv på mobil/nettbrett er tilstede for Get-kunder med GBII og bredbånd.

 

Alt i alt bunner nok spørsmålet til trådstarter i prisforskjellene. Det blir egentlig ganske meningsløst å komme med gode forslag her, uten å ha priser å sammenligne med. :)

Endret av sebztR
Lenke til kommentar

Merk at dersom man har BRL-avtale (for sameier, grendelag, borettslag etc) er ikke TV Overalt med i TV Grunnpakken, man må bestille TV Basis i tillegg for å få muligheten til å se TV på PC, nettbrett og mobil. Pris kan nok variere etter avtale, hos meg er det 60 kr/mnd.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Vet ikke helt hva prisen på altibox er her da jeg vet at hvertfall to jeg vet om som bor på to forskjellige steder (ett godt stykke unna, ikke i same gate) ikke har helt samme pris.

 

Men sånn som Get er nå. er det over coax.

Endret av Slettet-RnjNn5NbHl
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva prisen på altibox er her da jeg vet at hvertfall to jeg vet om som bor på to forskjellige steder (ett godt stykke unna, ikke i same gate) ikke har helt samme pris.

Prisene på Altibox varierer avhengig av leverandør. Dersom to som bor et stykke unna hverandre har ulik pris, kan dette være fordi de har forskjellig leverandør, eller fordi de har ulike pakker for TV og/eller bredbånd. Eller begge deler. Eller fordi den ene har BRL-avtale.

Lenke til kommentar

Spørs om man får noe særlig billigere på borettslag avtale hvis det er kun bredbånd avtale.

Eller om det er lite\stort borettslag.

 

Sies Get\Canaldigital\Altibox har ofte lik pris hvis det er samme legde fiber strekkning og samme bolig størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...