Gå til innhold

SD-ram: Pc 100 og pc 133 sammen?


Gammelmann

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Dimension XPS T500 og den er veldig bra... (NOT) Jeg ønsker å sette i mer RAM, og har funnet ut at det er SD ram jeg må ha.

Det er 128 mb ram i den nå. Har tenkt å kjøpe 128 til.

 

Har sett at det finnes PC 100Mhz og PC 133Mhz. Det står PC 100 på rambrikken min. Må jeg da ha PC 100 på den andre jeg setter inn, eller kan jeg ha PC 133 der?

 

Hvor finnes det billig ram rundt Oslo? Er Telebutikken eller Computercity ok?

 

Er takknemlig for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er en ting du burde sjekke ut, og det er om pcn takler dualside ram (dvs at rambrikkene står på begge sider av selvs brikken)

 

Det å kjøre pc133 når du har pc100 brikker fra før har ikke noe å si, men de nye brikkene vil kjøre på pc100 (antar at overklokkingsmulighetene er få)

 

TAkler ikke pcn dualside så må du kljøpe singleside brikker

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med å mikse pc66/pc100/pc133 minne så lenge jeg har holdt meg til hastigheten til den tregeste brikken. Men det er selvsagt ingen 100% garanti for at du ikke vil støte på problemer. Det er så absolutt mange sd-ram brikkesett (BX, m.fl) som er sære på minne og kan skape problemer. Eldre brikkesett har også latterlige begrensninger på hvor mye minne du kan sette i maskinen (sett ut ifra dagens standarder).

Lenke til kommentar
Min erfaring er at systemene blir ustabile når jeg blander pc100 og pc133. Jeg har ganske enkelt kutta det ut. RAM-apartheid!

 

-zg

Værste jeg har hørt. Det er bussen som bestemmer hastigheten på rammen. Hvis bussen ikke er raskere vil brikkene kjøre som 100. maskinen vet ikke en dritt om hvor raskt brikkene egentlig kan kjøre. Problemet ditt oppsto nok som følger av noe annet enn at det var 133 brikker på et 100 system

 

anyway, 133 er ofte like billige og mye lettere å oppdrive :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Når eg skulle prøve å oppgradere minnet i mi Dell-maskin, fann eg ut at eg måtte ha eitt spesielt type minne. Ringte kundeservice og spurte kva eg måtte ha. Fekk beskjed om å kjøpe Kingston.

 

Så, som bonito sa MÅ du kanskje kjøpe Kingston-minne. Skal ikkje seie noko sikkert.. Ring kundeservice på Dell og spør kva du må ha..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...