Gå til innhold

Corsair Link fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei

​Har en Corsair h110i GTX, den har fungert helt fint siden jeg fikk den, men re-installerte PCen nylig pga. nå OS disk, og etter det så fungerer ikke viftekontroll på vannpumpa.

 

Corsair Link vil rett og slett ikke registrere eller finne vannkjølingen, og den går konstant på 2700 rpm, og CPUen holder seg jevnt under 30 grader ved spilling så en så høy rpm er fullstendig unødvendig for meg.

 

Jeg har installert siste BIOS på hovedkortet, prøvd å kjøre siste driver av Corsair Link, i tillegg til at jeg har endret:

 

AllowIDlelrplnD3=0

DeviceSelectiveSuspended=0

EnchancedPowerManagementEnabled=0

SelectiveSuspendEnabled=0

 

i regedit, men fremdeles så klarer ikke Corsair Link å finne vannkjølinga. Alt funket før jeg reinstallerte OS, så det er heller ingen koblinger som er feil. Blir gal, så om noen har noen tilps eller hjelp så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at dette hjelper, men jeg har gitt opp Corsair Link.

 

Det fungerte på Windows 8.1, men etter oppgradering har jeg ikke hatt noe hell med det. Jeg har reinstallert flere ganger, funnet en versjon som skal være kompatibel med windows 10, fiklet med regedit akkurat som deg, men den klarer rett og slett ikke å finne den. Vannkjølinga fungerer helt fint, men maskinen bråker som et jetfly hele tiden og jeg kommer til å bytte ut hele driten med luftkjøling. Kjøper aldri vannkjøling fra Corsair igjen når de ikke klarer å lage fungerende software. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at dette hjelper, men jeg har gitt opp Corsair Link.

 

Det fungerte på Windows 8.1, men etter oppgradering har jeg ikke hatt noe hell med det. Jeg har reinstallert flere ganger, funnet en versjon som skal være kompatibel med windows 10, fiklet med regedit akkurat som deg, men den klarer rett og slett ikke å finne den. Vannkjølinga fungerer helt fint, men maskinen bråker som et jetfly hele tiden og jeg kommer til å bytte ut hele driten med luftkjøling. Kjøper aldri vannkjøling fra Corsair igjen når de ikke klarer å lage fungerende software.

Jeg fant ut at man fysisk måtte plugget av og på viftekontroll kabelen på hovedkortet etter oppgradering til Windows 10. Etter jeg plugget den ut og inn igjen, restarte PCen så fungerte endelig Corsair Link.

 

Hvorfor det funket aner jeg ikke, men prøv å re-plugge viftekontroll kabelen på hovedkortet før du gir opp Corsair Link og Windows 10. Funket utrolig nok for meg ;)

Lenke til kommentar

 

Ikke at dette hjelper, men jeg har gitt opp Corsair Link.

 

Det fungerte på Windows 8.1, men etter oppgradering har jeg ikke hatt noe hell med det. Jeg har reinstallert flere ganger, funnet en versjon som skal være kompatibel med windows 10, fiklet med regedit akkurat som deg, men den klarer rett og slett ikke å finne den. Vannkjølinga fungerer helt fint, men maskinen bråker som et jetfly hele tiden og jeg kommer til å bytte ut hele driten med luftkjøling. Kjøper aldri vannkjøling fra Corsair igjen når de ikke klarer å lage fungerende software.

Jeg fant ut at man fysisk måtte plugget av og på viftekontroll kabelen på hovedkortet etter oppgradering til Windows 10. Etter jeg plugget den ut og inn igjen, restarte PCen så fungerte endelig Corsair Link.

 

Hvorfor det funket aner jeg ikke, men prøv å re-plugge viftekontroll kabelen på hovedkortet før du gir opp Corsair Link og Windows 10. Funket utrolig nok for meg ;)

 

 

Kabelen var det første jeg sjekket. Skal prøve å rikke på den igjen idag bare for sikkerhets skyld, men dette er allerede prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...