Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

980ti på Asus b75


Anbefalte innlegg

Nabogutten arver et 980Ti av meg, men når jeg setter det på hans asus b75 hk starter ikke maskinen. Jeg kommer ikke engang inn i bios. Hk har pci e 3.

 

Er hk for gammelt? Husker ikke hvem cpu som står i maskinen. Han har corsair 860i psu, så det er ikke problemet. Maskinen fungerer "fint" med hans 580 kort.

 

Maskinen står lenge på bios skjermen, så blir den stående å med sort skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å rettsett bios eller oppdatere bios i så fall?

 

Vet ikke hvilken hovedkort det er snakk om f.eks asus P8B75-M som har innebygd skjermkort bør du sjekke ved å koble til ande skjermen å se du får bilde da. Eller blir siste mulighet finne nyere hovedkort.

 

Selv litt usikker på problemet ligger i chipset. Da jeg vet b75 har store begrensinger når det gjelder overklokking.

Lenke til kommentar

LGA 1155 hovedkort er vanskelig å få tak i brukt i norge, var heldig som fikk tak i det brukt, man må hyppig søke på finn.no mist hver dag da så fort det kommer til rundt 1000-1500 kr så blir det ofte solgt på noen dager.

 

Enklere å få tak i på ebay\dx.com men da må du betale toll og ofte dårlig med reklamasjonsrett.

 

Denne måneden burde være lettere hvis noen selger for de fleste reiser på ferie.

 

Er veldig synd AMD zen ikke kommer, da det egentlig er litt surt å betale slike priser for 3-4 år gammelt hovedkort.

men har man i5 2500\i7 2700k  eller i5 3570k samt i7 3770k så er det eneste fornuftige.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ganske sikker på du finner billigere pcer på finn.no eller http://www.tek.no/bruktmarked

 

Vet ikke hva han har fra før av, men FX 8350 eller sokkel 1366 er vel også en mulighet brukt.

Men da må man sørge for å kjøpe hovedkort + cpu samtidig slik man ikke må selge igjen.

 

Man bør også være rask å få tak i DDR3 ram før prisene økes. Ellers regner jeg vel med PSU\kabinett og Strømforsyning er i boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...