Gå til innhold

Kjøpe mobil med 1års binding til redusert pris?


Gjest Bruker-405938

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-405938

Hei!

 

Lurer på og handle meg ny mobil, da den jeg har snart er 4år. Ting begynner og gå tregt og 16GB er litt lite om en skal bruke den med spotify offline osv.

Før så florerte det av tilbud om en kjøpte med 1års binding.har sjekket de fleste , finner bare greie tilbud om en binder seg til dyre abn. 499 og oppover.

Har ikke behov for mye data, har wifi , hjemme og på jobb.

 

Finner samsung A5 til 399 mnd 2GB på ice.net. Greit tilbud men ikke supertilbud.

 

Er det slutt på fornuftige mobiltilbud? Alt var bedre før!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Redusert pris får man jo fortsatt. Vet ikke om det er telefonene som har blitt dyrere eller marginene som har blitt dårligere, men det er sant som du sier at du svært sjelden ser toppmodeller til under tusenlappen med mindre man skal ha med et dyrt abonnement og kanskje også nedbetaling på tlf i tillegg. 

 

Selv om det kanskje ikke fremkommer slik av hovedtilbudet får man stort sett mulighet til å velge et billigere abonnement, men da mot høyere engangspris og/eller nedbetaling ved siden av. 

 

Men totalt kommer du neppe noe verre ut av det nå enn før. Legger man sammen engangskostnad, abonnementsavgift pluss evt nedbetalingssum kommer man som regel opp i ca. det det ville koste å cashe ut telefonen uten abonnement. Fordelen er jo at du får gratis nedbetaling. Abonnement må man jo ha uansett så med mindre du lurer deg selv til å kjøpe et abonnement med masse data og haugevis med SMS og bare bruker en brøkdel er det en god deal. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Iphone 5 lå vel på 5-6000 når jeg kjøpte den i 2012. Kjøpte med binding og betalte 469 på tele 2 ink alt. Betalte 1kr for mobilen

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Spørs på forbruket ditt. Er det lavt/middels vil det stort sett være billigere å kjøpe abonnement der det er rimeligst og telefon der det er rimeligst.

 

Jeg har et abonnementsforbruk på under 1500,- i året, så for meg har det alltid vært uaktuelt å kjøpe mobil med binding da det blir dyrere.

 

Dette må du nesten vurdere selv ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Har ice 1gb til 99 idag. Passer meg utmerket.binde meg i 1år for 299kr 3gb, for og spare 1500kr er dårlig butikk for meg. Telenor har swap, men da er det lite rabatt og få. Helst dyrer enn og kjøpe uten abn. A5 på ice.net er det mest fornuftige kjøpet jeg har funnet. Men vil helst ha ios.

Lenke til kommentar

Er det slutt på fornuftige mobiltilbud? Alt var bedre før!

 

Jeg synes ikke akkurat det var gode tilbud før heller. Har nok forandret seg med prisjusteringer og er ca det samme i dag. Så var mobilene veldig anerledes og de var lite avanserte. De dyre mobilene jeg hadde for 10+ år siden var aldri bedre enn de billige, man brukte heller ikke mobildata/ Internet som i dag.

 

Det som er greit er å ta utgangspunkt i hva du trenger av mobil og abonement. Har du cash til å kjøpe den mobilen du vil ha? Selv så har jeg ikke behov for annet enn tale og betaler mellom 150-180,- i måneden for mitt abonement, kommer an på om jeg ringer fra Sverige eller ikke.

 

Med et abonement til 4-500,- så blir det et par tre tusen ekstra for et år og det er alltid billigere for meg å kjøpe mobil separat, selv om jeg skulle tatt mobilen på avbetaling :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Før så betalte en 1kr for telefon m 1års binding. Nå skal de ha 3-400kr itilegg for avbetaling.

Tror jeg betalte 1600kr for min T68i med 1års binding til netcom kontroll.den kosta 5000kr ++

Så ja, tilbudene var bedre før

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...