Gå til innhold

TEST: Beyerdynamic Custom One Pro+


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYdNbk55zt

 

 

Har Fidelio X2 selv og lurer på hvordan Beyer sine hodetelefon gjør det i forhold til Philips. Savner litt bass i Philips hodetelefonene.

Savner du bass, så få deg en Fiio E10K, den legger til fantastisk "naturlig" bass med X2, det skal mye til for å få meg vekk fra denne komboen nå.

 

Er dine X2 øreputer limt fast forresten? Fikk disse for en uke siden, og ser det er kvalitetsforskjeller på noen av disse..

Leste en forumpost på Philips' hjemmesider for en tid tilbake hvor en representant fra Philips forklarte at lim på øreputene til X2 var et forsøksprosjekt på noen av batchene de produserte, men at de senere sluttet med det fordi det var overflødig og gjorde at noen kunder hadde trøbbel med å ta av putene. Så mangler du lim er det meningen, og et tegn på at hodetelefonene er relativt ferske:P

 

Har Fidelio X2 selv og er strålende fornøyd, men siden de er åpne lekker det mye lyd begge veier, så er på utkikk etter lukkede (og muligens støykansellerende) hodetelefoner til å bruke på kontoret og når naboen får seg noe. Skal definitivt sjekke ut disse!

 

Mine er limt godt sammen, jeg kan ikke ta de vekk fra hverandre. Og metallbåndet som går rundt er oval istedenfor rund, så den stikker ut og ser ikke pent ut.  Så jeg skal ta kontakt med Philips og se om jeg får en replacement her tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde være mulig å utvikle noe BTamp løsning som kan erstatte alu platene på hver side. Kanskje med batterikabel via hodebøylen fra ett øre til det andre. Hmmm, diy fiddleren i meg får noen ideer. Har jo ørten alu plater å benytte som base ;)

 

Edit: er jo ikke så stor denne her da. Men var jo ikke BT basert. Hmmm, ess9023 + bt modul + batteri, hmmm

 

pic_a200p_in-hand_14-01_v1.jpg

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Burde være mulig å utvikle noe BTamp løsning som kan erstatte alu platene på hver side. Kanskje med batterikabel via hodebøylen fra ett øre til det andre. Hmmm, diy fiddleren i meg får noen ideer. Har jo ørten alu plater å benytte som base ;)

 

Edit: er jo ikke så stor denne her da. Men var jo ikke BT basert. Hmmm, ess9023 + bt modul + batteri, hmmm

 

 

 

Tenkte det samme, da jeg har gjort liknende før. God erfaring med Sony SBH20 til den bruken

Lenke til kommentar

DT770 M pro er fremdeles kongen over passiv støydemping (35db).

Sant nok, men synd de ofret alt for lyddempingen. Jeg prøvde dem igjen for en stund tilbake og de hørtes like ille ut som første gangen jeg prøvde dem. Jeg leste også om en trommis som prøvde dem fordi han fikk problemer med ørevoks dersom han brukte øreplugger. Konklusjonen ble at DT770M demper bra på høyere frekvenser, men langt ifra godt nok på lavere frekvenser, noe som kan leses av databladet.

 

Fikk lyst til å dra dem frem igjen nå :p

Lenke til kommentar

DT770 M pro er fremdeles kongen over passiv støydemping (35db). Disse har skinnpads da de er utviklet for trommeslagere etc (lave frekvenser). Forskjellen mellom velurpads og skinnpads for en trommeslager er relativt stor. Forskjellen mellom velur og skinn blir også større pga den økte db dempingen i disse. Jeg vet ikke om de fremdeles er å få tak i til en fornuftig pris. Jeg mener også disse er for dempet for de fleste situasjoner. Du mister totalt kontakten med omverden med disse på hodet...

 

 

Ønsker bare å leggetil hva jeg mener er den mest vesentlig forskjellen på DT770 M er i forhold til de andre tilsynelatende like headphonsene. Som du nevner så er disse ment for trommiser og har derfor behov for presis bass, ikke som den litt dypere bassen broren DT770 har. Dette oppnår de ved å ikke ha hull i klokkene (som DT770 og Custom One Pro har, sistnevnte justerbar åpning), slik at elementene ikke får vandret like mye.

 

Alle tre er fantastiske headphones, DT770 brukte jeg i 12 år før jeg byttet de med Custom One Pro. Dette settet fjernet det enest problemet jeg hadde med DT770, kabelfestet til klokken som røk av og til. Kanskje ikke så rart med mtp. at det er studio headphones som jeg har brukt i alle mulige anledninger. Har blitt brukt i alt fra 40 til -20 grader, i regn og har blit slengt hit i dit i 12 år. Til tross for litt lodding av og til, så har de OVERLEGEN byggekavlitet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Dette må vel være de værste Hi-Fi hodetelefoenene som noen gang er produsert, 

og at det i det hele tatt går ann og anbefale ett så dårlig produkt er og forblir ett mysterium.

 

Har testet disse på diverse telefoner/mp3 spillere, AV-receivere og hodetelefon forsterkere, 

og de gir stort sett det samme dårlige lydbildet hver gang

(mørk inngrodd lyd med mye innestengt plastikk-bass).

 

Ett annet mysterium er prisen... hvordan kan de være værdt så mye?

En billig Koss Porta Pro til 250 kr låter jo bedre enn dette,

så her har Beyerdynamic vært veldig grådig i fortjenesten for og si det mildt.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Dette må vel være de værste Hi-Fi hodetelefoenene som noen gang er produsert, 

og at det i det hele tatt går ann og anbefale ett så dårlig produkt er og forblir ett mysterium.

 

Har testet disse på diverse telefoner/mp3 spillere, AV-receivere og hodetelefon forsterkere, 

og de gir stort sett det samme dårlige lydbildet hver gang

(mørk inngrodd lyd med mye innestengt plastikk-bass).

 

Ett annet mysterium er prisen... hvordan kan de være værdt så mye?

En billig Koss Porta Pro til 250 kr låter jo bedre enn dette,

så her har Beyerdynamic vært veldig grådig i fortjenesten for og si det mildt.

 

Mine og dine ørekanaler er ikke som andres ørekanaler. I Head-fi sammenheng har det en stor innvirkning på lyden. Elementene i hodetelefoner har så liten masse at ørekanalen til lytteren vil påvirke elementet i like stor grad som høytalerkasser påvirker elementer i en høytalerkonstruksjon. Test før du kjøper, eller kjøp med angrerett. Men spar meg for bastante nedlatende generaliserte uttalelser om andres opplevelse av disse.

 

Dette burde imo være innledningen til alle tester av head-fi... 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...