Gå til innhold

Feilende Onkyo og bruk av Onkyo sin gratis retur i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Onkyo-forsterker som har sluttet å ta i mot lyd over HDMI og kort sagt har problemene som er beskrevet her:http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

 

Jeg har validert min forsterker (https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=SWE&lang=en_GB) og fått bekreftet at den faktisk er ombefattet av retur-ordningen til Onkyo.

 

Så problemet: Jeg kjøpte av Soundgarden så vidt jeg kan huske. Onkyo sier at for Norge må man henvende seg til Mono, men Mono henviser bare videre til Dalen Elektronikk for service.

 

Er det noen her som har fått til å benytte Onkyo sitt "Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program" i Norge? (http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html). 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Onkyo linken din så nevner jo Onkyo selv at å fikse dette enten er innbytte eller reperasjon. Så når Mono sender deg videre til Dalen, så er det for å reparere, så de gjør ingenting galt.

 

Men du skal ikke ha noe utgifter med å sende den inn. Ring Dalen og snakk med dem. Du er heldig at Onkyo bruker Dalen, og ikke ett annet service verksted (Husker ikke her og nå hva det het, men de var talent løse).

Lenke til kommentar

Venter fortsatt på svar fra Mono, ser bare på nettsiden deres at de ber folk ta kontakt direkte med Dalen for Onkyo-produkter, og har sett andre innlegg (6-7 år gamle) der Mono nektet garanti inntil forbrukerombudet kom på banen.

 

Om Mono sender meg til Dalen som løser dette for meg kostnadsfritt er jeg jo kjempehappy!

Lenke til kommentar

Bare ta kontakt direkte med dalens (trenger ikke vente på svar fra mono) de er veldig greie å ha med å gjøre. Dette er forøvrig en vanlig feil på de fleste onkyo forsterkere.

 

Edit: Jeg går da utifra at din onkyo ikke er eldre en 5 år, hvis den er det må du nok sikkert dekke reprasjon selv.

Endret av strike_
Lenke til kommentar

Bare ta kontakt direkte med dalens (trenger ikke vente på svar fra mono) de er veldig greie å ha med å gjøre. Dette er forøvrig en vanlig feil på de fleste onkyo forsterkere.

 

Edit: Jeg går da utifra at din onkyo ikke er eldre en 5 år, hvis den er det må du nok sikkert dekke reprasjon selv.

 

Onkyo selv utvider garantien sin for forsterkere rammet av dette problemet ut 2018. Fra siden jeg linket ovenfor: "As part of this program we are also extending our standard limited warranty period to cover this issue: for Impacted Receivers, the warranty regarding the loss of audio or the loss of network connection will be extended through December 31, 2018". 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...