Gjest Slettet-HTCH2paZ Skrevet 23. juni 2016 Skrevet 23. juni 2016 Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Outlander PHEV. I den forbindelse aner jeg ikke hvor jeg kan lade den. Selvfølgelig på vanlige ladestasjoner rundt om kring, men kan jeg f.eks. lade den hjemme i en vanlig stikkontakt?Tesla har "superladestasjoner" rundt omkring, vil disse lade Outlanderen på et blunk?
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Du kan lade den hjemme rett i en vanlig stikkontakt (bør sjekke med forhandler hvor mange ampere det kreves riktignok). Du kan også lade på hurtigladere, da får du ca. 80% batteri på en halvtime.
onkel_jon Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Tesla sine super ladere funker vel kun på tesla så de får du ikke brukt
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Med 10 A stikk tar det ca 5 timer å lade helt opp hjemme (eller hvor som helst).
Ar`Kritz Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Outlander PHEV. I den forbindelse aner jeg ikke hvor jeg kan lade den. Selvfølgelig på vanlige ladestasjoner rundt om kring, men kan jeg f.eks. lade den hjemme i en vanlig stikkontakt? Tesla har "superladestasjoner" rundt omkring, vil disse lade Outlanderen på et blunk? På side 6 i brosjyren på mitsubishi.no finner du svar på alle spørsmål, bortsett fra type hurtiglader. Det er i følge wikipedia CHAdeMO. På Tesla superladere kan du selvfølgelig kun lade Tesla.
Sebby Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Med 10 A stikk tar det ca 5 timer å lade helt opp hjemme (eller hvor som helst). Derfor er det fint å gjøre dette om natta. Laderen kobler ut når det er fullt
magb Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Hurtiglading på hybridbiler er også ganske meningsløst. 80% på 30 min = rundt 6kw? Ladehastighet på rundt 12 kwh er ikke hurtig, og det blir veeeeldig dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå