Gå til innhold

Asus Rog swift PG278Q eller Acer XB270HUD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 Du kan få veldig mye ut av skjermkortet selv med en vanlig 144Hz skjerm, men det krever strengt att en del tålmodighet å sette opp optimalt.

 

Jaha? Det er hvertfall ikke min erfaring :)

 

 

Da tør jeg påstå at du enten ikke setter ting opp optimalt, eller at du spiller spill som ikke krever det.. ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Du kan få veldig mye ut av skjermkortet selv med en vanlig 144Hz skjerm, men det krever strengt att en del tålmodighet å sette opp optimalt.

Jaha? Det er hvertfall ikke min erfaring :)

Da tør jeg påstå at du enten ikke setter ting opp optimalt, eller at du spiller spill som ikke krever det.. ;)

Kan du forklare hva du mener med og måtte sette ting opp optimalt for 144hz kontra g-sync da?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du kan få veldig mye ut av skjermkortet selv med en vanlig 144Hz skjerm, men det krever strengt att en del tålmodighet å sette opp optimalt.
Jaha? Det er hvertfall ikke min erfaring :)

Da tør jeg påstå at du enten ikke setter ting opp optimalt, eller at du spiller spill som ikke krever det.. ;)

Kan du forklare hva du mener med og måtte sette ting opp optimalt for 144hz kontra g-sync da?

 

 

Med "optimalt", så mener jeg jo nettopp det. Man kan spille et spill på "Ultra", og oppleve det som såpass hakkete at man går ned på "High" i stedet, eller til og med ned til "Medium". Det er jo ikke optimalt, dersom det hadde holdt å sette ned bare skyggene for eksempel. Eller gått ned til lavere på AA eller AF. Man ender opp med å kaste litt mer ut med badevannet enn egentlig nødvendig.

 

Man må benytte en form for sync med skjermen for å unngå screen tearing. For Nvidia sin del, så blir det da enten VSync (evt. half refresh VSync) adaptive VSync (Som gir screen tearing når fps faller under skjermens Hz), eller Fast sync. Alle har hver sine fordeler og ulemper. Men når vi sammenlikner med G-Sync, som kun fungerer innenfor sitt arbeidsområde. Så blir det forferdelig mange variabler om man skal få satt ting opp optimalt. Og likevel vil det til syvende og sist komme til kort mot en G-Sync skjerm.

 

Jeg har skrevet en del om dette i FAQ i signaturen min, men på en del områder har jeg knapt skrapt i overflaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...