Gå til innhold

[Løst] Overføre/flytte windows-lisens til ny datamaskin


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For rundt et år siden kjøpte jeg en billig Windows 7-lisens, for å så oppgradere gratis til Windows 10. Jeg har nå Windows 10 på pcen. Finnes det noen måte å "flytte" denne lisensen over til en ny pc? Jeg skal bygge en ny pc, og ønsker ikke å kjøpe ny windows-lisens, når den gamle PCen ikke lenger skal bli brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapp oppdatering: Jeg fant ut at jeg kan bare installere Windows 10 på den nye PCen med min originale key, så lenge jeg fjerner denne fra min eksisterende maskin, eller formaterer den. Jeg vil helst bare fjerne nøkkelen uten å formatere. Vil  jeg da gå tilbake til en uaktivert versjon av Windows på den gamle maskinen? Hvordan vil dette påvirke bruken? Tidligere har det bare vært småting som notifikasjoner, svart bakgrunn osv. Dette er noe jeg kan leve med siden den nærmest aldri kommer til å bli brukt igjen.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på om Win7 lisensen var Retail eller OEM.  

 

OEM = låst til hardware

 

Om retail win7 kan du installere win7 på ny pc for så oppgardere til win10 før win10 gratis fristen går ut

Når går gratisfristen ut? Originalt kjøpte jeg en Windows 8.1 key fra G2A.com, som jeg oppgraderte gratis til Windows 10. Det er denne lisensen jeg nå ønsker å flytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...