Gå til innhold

Creek Evolution A100 vs Hegel H160


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer ny forsterker. Kanskje ett longshot å høre her, men skader ikke. 

Har noen innlegg ute på det samme på hifisentralen også.

Har fått tilbud om en brukt Creek Evolution A100 med DAC og RIAA trin/add-ons.

Men ser at Soundgarden har tilbud på Hegel H160 som jeg må si frister mye, den har DAC, men mangler platespillerforsterker, det er ikke noe krise siden jeg har en ekstern i dag.

Men hadde vært fint med færre bokser med tanke på WAF. 

 

Jeg spiller på ProAc Response D18, disse krever litt power, men har hørt de på lillebroren til A100, A50 før, å det fungerte. 

 

Noen som har erfaring med dette?

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer ny forsterker. Kanskje ett longshot å høre her, men skader ikke. 

Har noen innlegg ute på det samme på hifisentralen også.

Har fått tilbud om en brukt Creek Evolution A100 med DAC og RIAA trin/add-ons.

Men ser at Soundgarden har tilbud på Hegel H160 som jeg må si frister mye, den har DAC, men mangler platespillerforsterker, det er ikke noe krise siden jeg har en ekstern i dag.

Men hadde vært fint med færre bokser med tanke på WAF. 

 

Jeg spiller på ProAc Response D18, disse krever litt power, men har hørt de på lillebroren til A100, A50 før, å det fungerte. 

 

Noen som har erfaring med dette?

Kan jeg spørre hva slags pristilbud du har fått på den Creek Evolution forsterkeren?

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hva slags pristilbud du har fått på den Creek Evolution forsterkeren?

Var en som kontaktet meg på hifisentralen som sa han hadde planer om å legge den ut for 16-17k.

 

Jeg snakket med Lyric i Torggata i Oslo som importerer Creek til Norge, å  A50, lillebroren, hadde kommet på ca 15k med DAC og RIAA kort. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

 

Kan jeg spørre hva slags pristilbud du har fått på den Creek Evolution forsterkeren?

Var en som kontaktet meg på hifisentralen som sa han hadde planer om å legge den ut for 16-17k.

 

Jeg snakket med Lyric i Torggata i Oslo som importerer Creek til Norge, å  A50, lillebroren, hadde kommet på ca 15k med DAC og RIAA kort. 

 

Lillebror A50 kan bare ikke sammenlignes med storebror Creek Evolution. Ikke noe dårlig produkt, men likevel...

Lenke til kommentar

Dessverre blir ikke Creek E 100A bedre enn 50A. Den spiller høyere selvsagt, men ikke bedre. En skulle tro at med mer power kommer også bassen og detaljer bedre frem, men begge de nye Evolution-forsterkerne har sine fordeler andre steder enn bassen. 

De spiller ytterst musikalsk og glitrende til mange typer musikk, men de er feil om man liker god fylde. Det har derimot H160 til det fulle.

Lenke til kommentar

Dessverre blir ikke Creek E 100A bedre enn 50A. Den spiller høyere selvsagt, men ikke bedre. En skulle tro at med mer power kommer også bassen og detaljer bedre frem, men begge de nye Evolution-forsterkerne har sine fordeler andre steder enn bassen. 

De spiller ytterst musikalsk og glitrende til mange typer musikk, men de er feil om man liker god fylde. Det har derimot H160 til det fulle.

Det var litt den tilbakemeldingen jeg fikk på hifisentralen også. Så da ble det H160 i stede.

Jeg syns også det er kult at jeg da får en norsk forsterker i stua!

 

 

Jeg står faktisk og lurer litt på Hegel H80 selv. Det holder for vår lille stue, skulle jeg tro. Blir å bruke den sammen med to Monitor Audio RX6.

Det er sikkert mulig å få en demo hos Soundgarden, ser de fører Monitor Audio også, så finner sikkert noe som ligner på dine høyttalere der for å teste. 
Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...