Gå til innhold

Legge musikk på iphone i Ubuntu?


Anbefalte innlegg

Iphone dukker opp når jeg kobler den til (dvs jeg kan se den i file manager og bla gjennom bildene), men når jeg åpner banshee/rhytmbox dukker den ikke opp. Jeg kan ingenting om Linux, så alle kodene/infoen jeg finner når jeg googler dette er helt gresk for meg.

 

Tips?

Endret av Laserflip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iphone dukker opp når jeg kobler den til (dvs jeg kan se den i file manager og bla gjennom bildene), men når jeg åpner banshee/rhytmbox dukker den ikke opp. Jeg kan ingenting om Linux, så alle kodene/infoen jeg finner når jeg googler dette er helt gresk for meg.

 

Tips?

 

har ikke iphone men hva slags musikk? bruker du itunes, spotify, noe annet eller vanlig mp3?

 

hvis det er vanlig mp3 så åpnes vel iphone som en vanlig "harddisk", og da må du bla deg fram til musikkatalogen og legge filene der, som om det var en vanlig disk.

 

jeg bruker spotify, det er jo veldig greit, da det fungerer både på linux, android, ps4 og windows og blir satt opp automatisk, som er de forskjellige operativsystemene jeg bruker.

Lenke til kommentar

 

Iphone dukker opp når jeg kobler den til (dvs jeg kan se den i file manager og bla gjennom bildene), men når jeg åpner banshee/rhytmbox dukker den ikke opp. Jeg kan ingenting om Linux, så alle kodene/infoen jeg finner når jeg googler dette er helt gresk for meg.

 

Tips?

 

har ikke iphone men hva slags musikk? bruker du itunes, spotify, noe annet eller vanlig mp3?

 

hvis det er vanlig mp3 så åpnes vel iphone som en vanlig "harddisk", og da må du bla deg fram til musikkatalogen og legge filene der, som om det var en vanlig disk.

 

jeg bruker spotify, det er jo veldig greit, da det fungerer både på linux, android, ps4 og windows og blir satt opp automatisk, som er de forskjellige operativsystemene jeg bruker.

 

Mp3-filer. Og det går ikke an å bla i musikk-filene til en iphone, man trenger et program som kan synce. Har hørt programmene jeg nevnte kan synce, men de finner altså ikke iphonen...

 

Hadde vært veldig glad for tips siden jeg skal ut på langtur i morgen... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om du fikk til dette med sync i Ubuntu, men sjekk denne posten.

Har ikke fått det til nei. Prøvde den guiden, men ingenting fungerer i Linux for meg...

 

Vet ikke hvordan jeg kopierer terminalvinduet, men her er noen av feilmeldingene jeg fikk:

 

"the repository --- does not have a release file"

"some index files failed to download"

"dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg...."

"invalid operation dist-upgrade"

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Ubuntu har du? Og hvilken Banshee versjon? 

 

Prøv å oppdatere Banshee i terminal med:

sudo add-apt-repository ppa:banshee-team/ppa

sudo apt-get update

sudo apt-get dist-upgrade

 

Jeg vil ikke garantere at dette virker, men verdt et forsøk. 

Har Ubuntu 16.04.1

 

Banshee er versjon 2.6.2

 

Jeg kjørte oppdateringen på Banshee, den viser fortsatt versjon 2.6.2. Og iphone dukker fortsatt ikke opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...