Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sorg over tidligere forhold


Anbefalte innlegg

Det er noen kjærester jeg aldri glemmer, de fire siste kjærestene jeg har hatt har vært spesielt viktige for meg. Er det noengang mulig å få tilbake det man har mistet eller er det tapt for alltid? Jeg har tenkt, er det mulig å "spole tilbake" for å få det eller er det tapt for evig og alltid?

 

Jeg savner faktisk en kjæreste som har karakteristikker som likner på mine fire siste kjærester og lurer på om det er mulig å "mane" de frem i nye kjærester, er det mulig å erstatte en gammel kjæreste noen gang i det hele tatt?

 

Anonymous poster hash: 5cf8a...62e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor gammmel du er men de fleste som passerer 40 år de melder seg ut av FrP og så drar de til Thailand og henter seg dame, så kommer de hjem og før hun får permanent oppholdstillatelse må dere gifte dere, og det krever at man melder seg ut av FrP, det er derfor de fleste over 40 melder seg ut av FrP.

 

Anonymous poster hash: 5cf8a...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noen kjærester jeg aldri glemmer, de fire siste kjærestene jeg har hatt har vært spesielt viktige for meg. Er det noengang mulig å få tilbake det man har mistet eller er det tapt for alltid? Jeg har tenkt, er det mulig å "spole tilbake" for å få det eller er det tapt for evig og alltid?

 

Jeg savner faktisk en kjæreste som har karakteristikker som likner på mine fire siste kjærester og lurer på om det er mulig å "mane" de frem i nye kjærester, er det mulig å erstatte en gammel kjæreste noen gang i det hele tatt?

 

Anonymous poster hash: 5cf8a...62e

Kan du ha kjærlighetssorg? 

 

Jeg vet ikke helt hvordan det funker. Men jeg har problemer å legge en av mine ekser bak meg. Jeg er nok ikke over han. Men jeg har innforstått meg med at han bryr seg ikke om meg, og hjernen hans er helt borte vekk fra å tenke på meg, og er sikkert videre for lengst. Han bryr seg ikke et kvekk om meg, tror jeg.  Kan du ha samme problem?  Og er en person som er videre for lengst, og ikke bryr seg et kvekk om meg eller deg noe å tenke på? NOT! er ikke verdt et sekund av vår pust egentlig!. 

 

Det gjelder å forsøke å finne alt det positive med at forholdet tok slutt. Men det er ikke lett. Finner du en du virkelig liker, så vil du nok glemme din gamle flamme. Eller ikke glemme men du tenker ikke på henne lenger på samme måte. Det er en årsak for at det tok slutt. Og man lever kun en gang og må forsøke å klare å komme seg videre. Men det er ikke enkelt :)

 

I et forhold som tok slutt så var det kanskje noe som var galt fra starten. Han skyldte på meg, men ordene hans i starten vekket en reaksjon hos meg som gjorde meg mistenkelig og usikker.  Og ordene hans var ødeleggende fra starten av!.. Dermed så var det hele ødelagt av hans ord. Han fortalte meg egentlig rett ut at han ikke så på meg som den spesielle fra starten selv om han sa at han ville være med meg ( forvirrende ja), men jeg overså det, men når jeg drøftet det han hadde fortalt meg ble han sint og sur. Jeg kan ikke anklage meg selv. Det gjelder å forsøke å tenke realistisk. Jeg romantiserer minnene men det var jo egentlig et ødelagt forhold jeg romantiserer. Og jeg romantiserer en type som behandlet meg dårlig. Hvorfor skal jeg det? Kanskje du gjør det samme?  

 

Gjelder å finne sin egen konklusjon. Stoppe å tenke på hva som var. Og komme seg videre, men ikke lett :) Du kan få det bedre sammen med en annen. Hvem vet? Det er nå vi lever, ikke i går.  Det som er ødelagt og umulig å fikse må vi gi opp. For tiden er dyrbar. Sånn er livet. Det er ikke lett. Og det gjelder å ta lærdom av hva som var. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammmel du er men de fleste som passerer 40 år de melder seg ut av FrP og så drar de til Thailand og henter seg dame, så kommer de hjem og før hun får permanent oppholdstillatelse må dere gifte dere, og det krever at man melder seg ut av FrP, det er derfor de fleste over 40 melder seg ut av FrP.

 

Anonymous poster hash: 5cf8a...62e

Dette skjønte jeg veldig lite av. Veit ikke om det er alle skrivefeilene dine, eller om det er noe jeg ikke har fått med meg. Hvorfor kan man ikke gifte seg når man er medlem av FrP?

Lenke til kommentar

Jeg savner faktisk en kjæreste som har karakteristikker som likner på mine fire siste kjærester og lurer på om det er mulig å "mane" de frem i nye kjærester, er det mulig å erstatte en gammel kjæreste noen gang i det hele tatt?

 

Jeg forutsetter at du mer mann, men prinsippet gjelder uansett.

 

Ja, det er mulig, til en viss grad. Men det er vanligvis kortsiktig fordi emosjonell investering er dynamisk, og hennes insentiv til å "vinne deg" vil således variere, og avta over tid. Merk også at ingen vil noen gang bli det du idealiserer i minnet om de tapte. Et idealisert minne er benchmark, og "perfekt", men heller ikke realistisk, og huskes som bedre enn det egentlig var.

 

Det er bra at du har hatt 4 kjærester med identifiserbare kvaliteter du nå ser etter hos andre. Det betyr at du selv vet konkret hva du ser etter - noe som er mer enn de aller fleste kan si.

 

Det spiller en rolle hva de enkelte kvalitetene er, men utgangspunktet bør uansett være at dama du ønsker at skal ha disse kvalitetene 1) har et potensiale til å kunne oppfylle dette, og 2) er forelsket / interessert / emosjonelt investert i deg.

 

1 er åpenbart viktig, men sannsynligvis på plass siden hun i det hele tatt blir ansett som en kanditat. Dette er noe som faller på plass gjennom din egen utvelgingsprosess.

 

2 er viktig for hennes eget insentiv til å vinne deg, og er således hennes motivasjon for å forandre seg.

 

Ikke vis henne at hun allerede "har" deg. For det har hun ikke - gitt at du ønsker å forandre henne. Gi uttrykk for at du liker henne, men ikke vær en klisjé romantiker. Da har hun ingen insentiv til å gjøre noe som helst innsats for å få deg.

 

Utgangspunktet må være at hun ikke er perfekt for deg. Og hun må være klar over det.

 

Prinsippet er indirekte kommunikasjon - hun må oppfatte hva du ønsker, men tro at det er hennes idé å forandre seg.

 

Måten å få henne til å adaptere ønskelige kvaliteter, eller utvikle kvaliteter hun allerede har, er ganske enkelt å 1) la henne få vite hvilke kvaliteter du liker i andre mennesker. Du kan gjøre det ved å si dette til henne, eller ved å påpeke det kontekstuelt. Hun blir da oppmerksom på hvordan hun kan "vinne deg". 2) Gi positiv feedback når hennes atferd er ønskelig. En ønskelig kvalitet er for.eks at hun lager favorittmiddagen din på fredager (som du også indirekte har latt henne fått vite om). Når hun gjør det, så la henne få vite at du setter pris på det. Fortell henne at hun er god, søt og snill, gi henne en klem, kyss, hold rundt henne, etc. Og gi henne god sex så fort som mulig. Altså god sex - slik hun liker det. Husk at feedback må komme så fort som mulig etter ønsket atferd dersom du ønsker å forsterke dette atferdsmønsteret. Det er også bra at hun assosierer sex med hennes belønning, noe som vil føre til at hun ønsker sex oftere, og at det er noe hun selv jobber mot.

 

Ikke gi like sterk feedback hver gang hun gjør det du ønsker. Det holder å gi sterk feedback hver tredje gang. Du må opprettholde atferdsmønsteret, men ikke gjøre positiv feedback til en selvfølge. Hun må ikke bli mett. Hun må ha lyst på mer. Og når hun får belønningen hun ønsker, vil hun sette mer pris på det, samtidig som det styrker selvfølelsen hennes mer: Hun oppnår målet, og du viser at du setter pris på henne. Å føle at man blir satt pris på er noe av det mest grunnleggende i sosiale relasjoner, og det er dette jenter primært ser etter.

 

Teknikken virker kanskje metodisk og manipulativt, og den er det. Men statistisk sett fungerer det, og ingen kommer til skade her. Begge får det de vil ha, og hun føler både at du setter pris på henne, og at hun er ei god dame for deg. Teknikken bygger for øvrig på tilsvarende teknikker par som går i par-terapi får i hjemmelekse for å forbedre forholdet sitt (selv om jeg har videreutviklet dette litt mht assosiasjonen mellom sex og belønning). Det hjelper imidlertid at hun ikke er klar over at dette er en teknikk. Da føles det mer ekte (du må imidlertid takle å vite at dette er manipulasjon, men det antar jeg at du gjør, i og med at du spør etter tips om nettopp dette).

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... er det mulig å "spole tilbake" for å få det eller er det tapt for evig og alltid?

... lurer på om det er mulig å "mane" de frem i nye kjærester, er det mulig å erstatte en gammel kjæreste noen gang i det hele tatt?

... må dere gifte dere, og det krever at man melder seg ut av FrP, det er derfor de fleste over 40 melder seg ut av FrP.

Anonymous poster hash: 5cf8a...62e

 

Hva slags rus er dette skrevet i?

Lenke til kommentar

 

... er det mulig å "spole tilbake" for å få det eller er det tapt for evig og alltid?

... lurer på om det er mulig å "mane" de frem i nye kjærester, er det mulig å erstatte en gammel kjæreste noen gang i det hele tatt?

... må dere gifte dere, og det krever at man melder seg ut av FrP, det er derfor de fleste over 40 melder seg ut av FrP.

Anonymous poster hash: 5cf8a...62e

 

Hva slags rus er dette skrevet i?

 

Ja tenker det samme. 

 

Trådstarter: 

 

Det å få tilbake en eks kan skje, men det har med omstendighetene å gjøre. Hvorfor ble det slutt? osv. Jeg må ærlig si at dersom noen av mine ekser vil tilbake, så skal det virkelig mye til for å kunne få meg tilbake igjen. Det spørs hvordan det ble slutt, og hvorfor , og hvordan forholdet egentlig var. Jeg kan si deg en ting: en av mine ekser ville tilbake nå i senere tid. Men nå gidder jeg det ikke mer. Han vil tilbake men jeg ignorerer han. En annen var veldig att og frem en periode... går å tror at han er sur, og hevnsk fordi han av en eller annen årsak måtte gi slipp på meg. Og at han vet at han brukte meg hele veien og at han forsøker å legge skyld på meg for alt.  Min første eks tror jeg synes det var trist det tok slutt derfor unngår han meg mest mulig. Jeg vil alltid være glad i min første eks på en spesiell måte for han er far til mine barn!.  Så enkelt er den saken.  - men beste : forsøk å kom deg over eksene dine!.... Det er vanskelig... Jeg sliter selv, men forsøk å jobb med det så godt du kan... 

 

Men husk: forsøk å rette blikket mot nåtiden. Og tenk at eksene dine vil alltid leve i deg men forsøk å jobb deg fremover så vil det gjerne bli lettere. Jeg forsøker å jobbe med meg selv. Men jeg sliter fryktelig med å legge fortiden bak. Føler jeg aldri kommer videre, men møter jeg en dag en ny forelskelse så tror jeg at fortiden blir lagt bedre bak. 

 

Hvilke parti du velger spiller vel ikke så stor rolle... eller gjør det? Jeg gidder ikke å stemme på noen partier og jeg vet ikke hva frp eller noe av de andre partiene står for. Men så lenge vi har det fint i landet, så gir jeg blaffen i partier så lenge det ikke er noen sadistiske partier for å si det sånn. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Hva godt skal det bringe?

Er det fornuftig?

Alt er i teorien mulig.

Reagerer du fornuftig på de svarene du får?

Tiltaler det deg å samle de egenskapene?

Livet er for kort til ikke prøve noe nytt.

Ingen vet hva morgendagen bringer.

Får du ikke de svarene du ønsker?

Er det mulig at du kommer til å gå i samme fella som sist?

Lenke til kommentar

Hva godt skal det bringe?

Er det fornuftig?

Alt er i teorien mulig.

Reagerer du fornuftig på de svarene du får?

Tiltaler det deg å samle de egenskapene?

Livet er for kort til ikke prøve noe nytt.

Ingen vet hva morgendagen bringer.

Får du ikke de svarene du ønsker?

Er det mulig at du kommer til å gå i samme fella som sist?

 

Jeg må være ærlig å si at eksene føles ut som en trygghet, men var de en trygghet? Nei!!!! For det ble jo slutt! Man ble jo helt alene! De var en fake trygghet. 

 

Jeg må ærlig si: Jeg vil gjerne at alle 3 eksene mine skal forsøke seg på meg igjen for selvbildet / egoet sin del. Bare for at jeg kan dumpe dem! . Så alle 3 eksene mine vil få et klart NEI om de forsøker seg!. Men jeg vil like at de forsøker seg men jeg ville bare ha brukt selvtilliten jeg fikk og gitt dem Avslag! ;)

 

Trådstarter: er du sikker på at du ikke bare vil ha eksene dine for å få litt selvtilllit? 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...