Gå til innhold

DIVX 4.12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


tft skrev (2002-02-26 10:05):

Er det bare meg, men er DivX4.12 MYE dårligere enn DivX 3.11? Og hva skjedde med DIVX lyd som var i 3.11 men ikke i 4.12



 

Da tror jeg ikke du bruker 4.xx optimalt. Med 2-pass har den mulighet til å gi *mye* bedre resultater enn 3.xx. Men 4.xx kan være verre å sette seg inn i siden den har mange flere muligheter. Jeg anbefaler å lese http://nickyguides.digital-digest.com/DivxBeta.htm

Lenke til kommentar

Hvis man sammenlikner DivX 3.11 og 4.12 (1.pass), kan jeg være tilbøyelig til å vere enig i at 3.11 er hakket bedre, men med 2.pass i 4.12 får en et synlig bedre resultat.

 

Eneste negative jeg kan si om 4.12 er at de krever en del mer ressurser både ved avspilling og i komprimeringsprosessen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ivertfall at når jeg har encoda DVD filmer med 4.12 versjonen så har bildet blitt mere kornete og filene blir mye større(ivertfall i forhold til 3.xx Fast-Motion). Men,har da ikke satt meg så veldig inn i di forskjellige funksjonene og dilldall en kan gjøre med 4.12. 2-pass? En annen ting jeg har opplevd med DivX filmer jeg har hentet ned er at bildet ikke funker. Har da tatt dem inn i VirtuaDub og valgt "Direct Stream Copy" på både audio og video, og da har filmen funket. Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar

Dette er vel mer en smaksak. Divx 3.11 er flinkere til å ta vare på detaljer og kontraster, mens Divx 4.12 er bedre til å fjerne blocks (men er mer blurra). Selv foretrekker jeg DivX 4.12, ikke minst fordi den er raskere. Men husk å bruke 2-pass vbr!!

 

Divx 3.20 er den samme som 3.11 bare at den har scene detection innebygd. De som har litt greie på dette veit at det beste resultatet med 3.xx får du ved å benytte deg av SBC (Nandub) eller m4c algoritmen. Og da skal du bruke 3.11 codecen, IKKE 3.20... Nandub har en mye bedre scene detection og vbr-control enn det som er innebygd i 3.20. Så hvis du ønsker å bruke den gamle Divx 3.xx, så bruk 3.11 alpha med Nandub eller f.eks. idM4C (noe enklere).

 

Divx lyd codecen er kun et hack av Microsoft sitt WMA og er IKKE støttet av nye Divx 4 da divx4 bare er for video. Ønsker du å bruke DivX lyd codec, må du installere DivX 3.11 .

 

Til slutt; hvis du opplever at en divx film (dvs. avi fil) ikke fungerer etter du har lastet den ned, er det helt sikkert fordi den ikke er helt ferdig lastet. Du må da re-indeksere avi fila. Dette finnes det eget lite program som fikser. Kikk på http://www.doom9.org sin download seksjon for nærmere detaljer (tror det heter DivxFix, AviFix eller noe lignende)

 

 

- decibel

Lenke til kommentar

HEADS UP!!!!!!!!!!!!!!!

 

DivX 5.0 Is Coming: we are auctioning off the golden master build of DivX 5.0,

including the Ultimate DivX™ Encoding Box. Proceeds go to charity.

Auction ends: 01:00 GMT-0800, Saturday 2002-03-02

 

_________________

Athlon XP 1600+

EPoX 8KHA+... bla bla bla

 

[ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2002-03-02 01:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...