Gå til innhold

Hvor god kan en telefon til en tidel av norske priser være?


Anbefalte innlegg

Hei. Har en stund tenkt på å skrive en lengre sammenlikningsartikkel mellom ulike billige mobiler (budsjett til mellomklasse). Gjerne modeller som ikke selges direkte i Norge. Å sammenligne disse med dyrere modeller jeg har erfaring med, f. eks. ulike dyrere android mobiler og iPhoner. Har dog ikke råd til dette siden jeg er en blakk student, og har ikke tilknytning til en større blogg, kanal eller bloggnettverk. Vet noen om hvordan det hadde gått an å få gjennomført dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte lumia 550 hos lefdal for et par dager siden. 658 kroner. Jeg ble overrasket over hvor god skjerm den har. Og kameraet er også overraskende bra. Jeg savner ingenting i forhold til en telefon til ti ganger prisen. 4g er på plass også. Menysystemet glir som en drøm, og apper kjører glimrende. Det er forsåvidt bare 8 gb internminne, men med støtte for minnekort, er ikke det et problem. Windows 10 mobile sørger for at alt er synkronisert med onedrive, så bilder dukker opp i bildeappen og kontaktene mine synkroniseres også, både med Gmail og Outlook. Med facebooks nye beta-apper, er både facebook og messenger begynt å komme opp på nivå med konkurrerende plattformer. Jeg anbefaler alle å slå til på denne telefonen, enten man trenger en reservetelefon, eller bare en ny en. Både lefdal og elkjøp har tilbud på den ut uken.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte lumia 550 hos lefdal for et par dager siden. 658 kroner. Jeg ble overrasket over hvor god skjerm den har. Og kameraet er også overraskende bra. Jeg savner ingenting i forhold til en telefon til ti ganger prisen. 4g er på plass også. Menysystemet glir som en drøm, og apper kjører glimrende. Det er forsåvidt bare 8 gb internminne, men med støtte for minnekort, er ikke det et problem. Windows 10 mobile sørger for at alt er synkronisert med onedrive, så bilder dukker opp i bildeappen og kontaktene mine synkroniseres også, både med Gmail og Outlook. Med facebooks nye beta-apper, er både facebook og messenger begynt å komme opp på nivå med konkurrerende plattformer. Jeg anbefaler alle å slå til på denne telefonen, enten man trenger en reservetelefon, eller bare en ny en. Både lefdal og elkjøp har tilbud på den ut uken.

Kunne ønske meg Microsoft Lumia 950 XL

smarttelefon istedenfor nokia 1020 Mest på grunn av usb 3.1 Men syns prisen er noe stiv.

 

Slike billig mobiler, egner seg kun til feriebruk.

Prøvd å installere en del apper også flyttet det til minnekort? da nokia 1020 ikke har det.

Så mistenker jeg samme er problemet er som android, du må flytte over til minnekort ofte, istedenfor å installere alt der.

Har også Sony m4 aqua og kjenner til problemet med lite minne.

Men var den beste mobilen man fikk for 2500 kr den gang.

 

I dag håper man på kina mobiler\nokia skal gi gode priser på mobil.

Da Nokia har solgt til microsoft\ så senere har nokia kjøpt seg tilbake og vil komme med andrid istedenfor.

Derfor tror jeg nokia vil slite mot kinesike levrandører.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

jeg kjøpte nexus6p for 3 måneder siden og denne kommer til å være min mobil de neste 2 til 3 årene .. dette var mitt første hopp av samsung note serien .. og til den halve prisen å være er jeg extremt fornøyd .. mine note telefoner ligger pent og pyntlig i skuffen " note / note 3 og note 4" hadde egentlig tenkt å kjøpe note 7 men samsung vil aldri få meg som kunde igjen .... fra nå av blir det nok flere Huawei mobiler på meg :) de overrasket meg extremt :) så alle andre merker kan fra nå av ... se LANGT etter meg som kunde :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...