Gå til innhold

Noen som vet om det kommer noen nye tablets?


mrchip

Anbefalte innlegg

Hei lurer bare på om noen vet om det kommer noen nye tablets i sommer eller utover? Finner ingen ting på nette, og er bare samsung galaxy tab s2 9,7 og Sony xperia tab z4 som ser veldig bra ut som jeg vurderer , men hvis det kommer noen nye og de ligger i samme pris (syns de er litt stive i pris) så venter jeg heller litt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Den er enkel og grei.dårlig skjerm, men det visste jeg før kjøp. Har den med 2gb ram og 4g.

Lagger ikke/henger ikke.første android enheten jeg har i hus som jeg synes fungerer, foruten kona sin htc mobil.dette er android enhet nr 7 siden jan 11. Bytta til ios i 2012. Fungerer knirkefritt, kontra android 2,som jeg kom fra. Har selv air2, og kan anbefale denne om du vil ha noe som er bra på de fleste områder...

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

I Windows-verden venter mange produsenter på neste generasjon chipsets, men Asus har allerede annonsert Transformer 3-serien som bruker de chippene. Ellers er Haweii sin Matebook rett rundt hjørnet, da med current gen chipset. 

Lenke til kommentar

Skal du ha deg kinabrett så hold tunga rett i munnen og sjekk godt opp. Du kan f.eks risikere å få en med høy oppløsning på panelet som går i konstant lavere oppløsning fra grafikksystemet. Som regel har de ikke samme fokus og gjennomførte kvalitet som du får i Norge.

Lenke til kommentar

Tror jeg gjerne, bruker Galaxy Note 10.1 2014 selv, og den holder greit koken. Hodetelefonutgangen har fått seg en garantifiks da plugin-sensoren tok kvelden, det er det eneste. Tror jeg har hatt 4-5 spontane reboots siden den var ny. Hvis du åpner opp utviklermulighetene på tableten kan du få den enda raskere i animasjonene (0,5x). Trykk build number under about device i settings - general så åpner et seg en egen developer options meny hvor du kan justere windows animation scale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hva bruker dere som foretrekker Android tabs dem til? Har en ipad pro 12.9", Surface 3, Galaxy Tab S 8.4, og sistnevnte er den jeg har desidert minst bruk for. Blir sittende og customize home screen, så legge den fra meg og finne de to jeg faktisk får gjort noe produktivt på. 

Lenke til kommentar

Surface er vel mest fornuftig. Ellers blir tablet fort til spill og surfing. Det å skrive på skjermtastatur går i begrenset mengde, ellers trengs et ordentlig tastatur. Note/Pen-funksjonen er fin til notater og tegning. Den fungerer fint til opptak av lyd digitalt.

Android/iOS Tablet er jo på mange måter en nedstrippet PC som fungerer best for konsumering av info. Den kan jo være noe mer enn det også, men da trengs mer tilbehør.

Tablet - perfekt når det er for ugunstig å ta med seg laptop på toalettet og mobilskjermen blir for liten.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har en surface pro 3, men den bruker jeg mest som en PC egentlig, syns ikke den funger så bra som en tablet, bruker den mest til å spille, surfe,vidoer etc. Syns alt det går mye smoothere på en tab. I forhold til surfacen, skal jeg gjøre noe litt mer produktivt velger jeg den, men meste parten av tiden er det ikke det ? hvis man skal få den perfekt er det litt customizeing,men er ikke nødvendig, tar det som regel litt etterhvert ?

 

 

Edit: merker den bruker litt lang tid på å lade, rart den ikke har fast charge.

Endret av mrchip
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Android/iOS Tablet er jo på mange måter en nedstrippet PC som fungerer best for konsumering av info. Den kan jo være noe mer enn det også, men da trengs mer tilbehør.

 

 

 

 

iPad Pro er faktisk hovedmaskinen min på jobb. Surface brukes mest når jeg enten trenger flere skjermer, iPaden er opptatt, eller jeg er på latsiden og vil ha noe med trackpad. Har vært tilfeller hvor jeg har måttet gå og finne iPaden for å "få gjort noe produktivt" når jeg har stått der med Surfacen. Alt er relativt. 

 

Android derimot... sigh. Brukte mye Android før, men mens iOS er et OS som jevnt og trutt har blitt bedre og bedre, og mer avansert, er det ting som Android 5 ikke kan gjøre som Android 2.3 kunne gjøre. Tab S 8.4"-en jeg har er jo mer enn oppegående, 2560x1600 Amoled skjerm, octa core, 3GB RAM, etc, og "drømmedingsen" jeg kunne ha tenkt meg for noen år siden før Android ble så underlegent iOS (/subjektivt).  Nå derimot klarer jeg ikke finne bruksområder til den samme F hvor mye jeg prøver. Har PS4 remote play og Kindle som jeg innimellom er inne på, og that's it. Prøvde til og med å selge den på Finn, men listet med forbehold om at kjøper måtte vite hva root, custom recovery og cyanogenmod betyr, og det gikk jo akkurat så bra som en kunne forvente med tanke på intelligensen på den gjennomsnittlige Finn-bruker. 

 

Får finne spiker, spikre den på veggen, og bruke som fotoramme. 

Lenke til kommentar

Fælt så negativ da haha :) men alle har jo forskjellige smaker. Nå skjønner jeg ikke helt hva du gjør på ipaden som du ikke får gjort på android.

Men er jo veldig individuelt hva som er bra for deg og andre da, kommer helt annen på hva man gjør. Aldri prøvd ipad pro, men jeg syns IOS blir for simpelt for min smak. Men app store skulle jeg gjerne hatt på Android.

 

Jeg syns det er veldig praktisk at man får. Eks kan laste ned torrents på Android, slipper man å surre med pc. Det er vel ikke ,ulik på ipaden hvis man ikke jailbreaker (hvis det går) en stund siden jeg var i IOS verden men da måtte jeg jailbreake siden det litt for kjedelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...