Gå til innhold

Coca Cola Zero konsentrat hvor får man tak i det?


wahl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ønsker du dette? Bare nysgjerrig.

 

Man får sukkerfri cola-sirup til brusmaskiner alle steder der Soda Stream-maskinene selges.

Det er jo ikke akkurat merkevaren Coca-Cola, men et forsøk på å etterlikne smaken.

 

Forskjellen er prisen... colasirup er enormt billig og ut i fra det jeg har hørt tjene CC lite på restaurantbransjen da det er mer for å bygge merkevaren sin.

 

Tviler på de betaler mye mer enn en krone per halvliter drikk for sirupen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ønsker du dette? Bare nysgjerrig.

 

Man får sukkerfri cola-sirup til brusmaskiner alle steder der Soda Stream-maskinene selges.

Det er jo ikke akkurat merkevaren Coca-Cola, men et forsøk på å etterlikne smaken.

Har lyst på det fordi jeg ikke synes soda stream sin smaker så veldig godt... 

Lenke til kommentar

Dispenser-cola er aldri godt.

Det er Coca-Cola fra boks som er best.

 

Hvis du vil spare penger på brus, bør du prøve å finne andre smaker. Sitron/lime pleier å være bra.

 

Hahaha, har du sirupen som er den hellige gral for CC så blander du den så sterk som du selv vil...

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben.

God ide! 

 

 

Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben.

 

Pris på en 20 liter og hvor mange liter drikke holder det til?

 

Leste en plass at det var 1/5 blandingsforhold

Lenke til kommentar

 

 

Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben.

Pris på en 20 liter og hvor mange liter drikke holder det til?

Ca 450-500kr ifølge sjefen her. Blir nok et par liter ut av det!

 

 

20 liter med 1/5 blandingsforhold gir 120 liter, altså 240 halvlitere.

 

Går ut i fra  450-500 kr er salgspris og at innkjøpspris er en del lavere. Hvis den er 240 kr så betaler restauranten 1 kr pr halvlitersglass vi betaler 35-50 kr for.

 

Har hørt at drikken står for det aller aller meste av inntekten da den gir stort overskudd med liten arbeidsinnsats og det stemmer nok. Kunne tenkt meg en slik men da ville jeg drukket mer Cola enn jeg absolutt burde :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper du kan oppdatere tråden hvis du får tak på konsentratet. Er interessert i det samme selv.

 

Har i flere år laget Cola, 18 liter i slengen av den gamle "originale" sodastream-colaen. Dette på 18 liters fat som originalt har vært konsentrat på, men som nå benyttes til øl (og cola). 1 flaske a 0,5 liter var beregnet til 12 liter, så det gikk 1,5 flasker per fat. Sodastream har nå forandret/vannet ut eller noe, så 1 flaske (440 ml?) rekker til 6 eller 7 liter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...