Gå til innhold

Markedet for byggingeniører?


sony23

Anbefalte innlegg

Blir ikke om så lenge ferdige med Bachelor og er usikker om jeg skal fortsette med masteren eller jobbe, om jeg finner arbeid. Har helt greie karakterer, men motivasjonen er ikke helt der for å fortsette videre etter 16 strake år. På den andre siden er jeg litt småredd for å ikke finne relevant arbeid. Så hvordan tror dere arbeidsmarked er for byggingeniør? Jeg kan legge til at jeg arbeider deltid for et byggefirma, så jeg har litt erfaring.  

 

Hvor tidlig bør man søke?  Planen min er å søke etter jul. Hvis dere har tips til andre ting jeg bør gjøre siste året, så spytt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Så hvordan tror dere arbeidsmarked er for byggingeniør?

 

Du sier ikke spesifikt når du er ferdig. Neste sommer? Mye kan endre seg innen da. En mulighet er jo å søke jobber og så heller begynne på master om man ikke får noe av interesse. 

 

Inntrykket mitt er at per i dag er markedet brukbart. Alle jeg kjenner som var ferdige i år har fått jobb. 

 

Er litt i samme situasjon med hensyn til master. Er i grunnen motivert for 2 nye år, men det økonomiske er det som potensielt hindrer meg. Og så er jeg usikker på hvorvidt master faktisk lønner seg eller ikke. 

Lenke til kommentar

Så hvordan tror dere arbeidsmarked er for byggingeniør?

 

Du sier ikke spesifikt når du er ferdig. Neste sommer? Mye kan endre seg innen da. En mulighet er jo å søke jobber og så heller begynne på master om man ikke får noe av interesse. 

 

Inntrykket mitt er at per i dag er markedet brukbart. Alle jeg kjenner som var ferdige i år har fått jobb. 

 

Er litt i samme situasjon med hensyn til master. Er i grunnen motivert for 2 nye år, men det økonomiske er det som potensielt hindrer meg. Og så er jeg usikker på hvorvidt master faktisk lønner seg eller ikke. 

Det blir til neste sommeren med forbehold om at jeg ikke stryker. Av de jeg kjenner fikk alle som hadde C- og oppover jobb, mens de under fortsatt leter.  Da får jeg satse på at jeg får jobb og søke som en gærning, men jeg har relevant erfaring så håper det hjelper en del.

 

Jeg er også usikker på om hvorvidt en master lønner seg. Har fått inntrykk av at jobberfaring er nøkkelen til alt og da frister det heller  å prøve å komme inn i "gamet", og så ta en master. Hvis det gir mening. Vurderer heller kanskje å ta en del emner innen økonomi enn å fortsette med masteren, men vi får se.

Lenke til kommentar

Byggingeniører har de beste arbeidsmarkedet i Norge. Dette er fordi det er satt i gang store byggeprosjekter i Norge, særlig østlandet. 

 

Det skal ikke være en utfordring for en byggingeniør, uavhengig av karakter å få seg jobb.

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar

Det er alltid marked for bygningsfolk, litt avhengig av hvilket fag man har fordypet seg i. Du skriver ikke hvor du er fra. Naturlig nok er det størst marked på sørlandet enn ellers.

 

Synd du ikke blir ferdig før om neste år. Kjenner til en arbeidsplass som mister en ansatt snart og prosjektene strømmer inn. Send meg pm om du vil høre detaljer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...