Gå til innhold

Trafikklærerutdanning


owhb

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Lurte på om det er noen som har erfaring fra Trafikklærerutdanning ved HiOA eller Nord Universitet/tidligere HINT?

 

Hvordan er samholdet på studie mtp få skoleplasser hvert år?

Hvor gammel var du når du begynte på studiet, og hvor gamle var dine medstudenter?  

Hva slags vanskelighetsgrad er det på studiet? 

 

Hvordan var det å få seg jobb etter endt studier, og hva ca er lønnen som nyutdannet?

 

Takknemlig for svar! :)

Endret av owhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svogeren min tok trafikklærerutdanninga på HiNT for noen år siden, og jeg studerer selv i Trondheim. Inntrykket jeg har fra han er at samholdet var helt greit - verken mer eller mindre. Han valgte å bo i Trondheim og pendle. Stjørdal er et veldig lite sted med lite som skjer. Av egen erfaring syns jeg Trondheim er en fantastisk by å studere i, med mye som skjer og en haug utvalg du kan bli med på Samfundet, Uka og mye annet.

 

For hans del var det litt aldersspredning. Med tanke på at man må ha hatt lappen i tre år for å komme inn er det jo ingen som er under 21. De fleste var 22-27 år gamle, med noen litt eldre.

 

Studiet er praktisk anlagt, med mye kjøring (iallfall var det den gangen han tok den). Men det er også en del lesing og læring av veitrafikklov og annet. I tillegg har du noen fysikkurs der du skal regne på bremselengder, bevegelsesenergi med mer. Det bør ikke være altfor vanskelig, hvertfall ikke om du har hatt noe realfag fra før.