Gå til innhold

[Løst] beste X99 hovedkort som enten er svart (evt. med noe rødt)


punchkid

Anbefalte innlegg

Siden kabinettet midt er rødt og svart tenkte jeg å prøve å holde meg til den farge komboen, men sliter litt med å finne riktig hovedkort. Kunne i utgangspunktet tenkt med noe det finnes monoblock til, men da ser det ikke ut til at det er mye å velge i, så har slått meg til ro med å bare bruke cpu block.

 

Kan alternativt bytte ut kabinettet om det er billigere/lettere, men hadde håpet å slippe det.

Så langt ser det ut til at MSI X99A Gaming Pro Carbon, S-2011-3 er en god kandidat. Men har aldri hatt noe som helst fra MSI og er i utgangspunktet litt skeptisk.

Finnes det noen bedre alternativer jeg ikke har fått med meg? Gjerne noen det finnes monoblock til som jeg ikke har fått med meg.

 

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ah, det så ikke dum ut. Hvordan har jeg oversett det. Litt stress med så mange blokker da, hadde vært bedre med monoblock. 
Men jeg kan jo alltids starte med kun CPU også vurdere oppgradering med south bridge og mosfet blokk senere =)

Endret av joakaune
Lenke til kommentar

Jepp. Eller lag det til med hardtubing så blir det nesten som 1 enhet :)

ja, skal ha hardtubing uansett. men blir fort en del dyrere når jeg må ha cpu block + de to der, + ekstra fittings og det hovedkortet er allerede litt dyrere enn jeg hadde budsjettert med. Mulig jeg må vente på en ekstra lønning, tenkte å bruke litt av feriepengene på en faktisk ferie også  :ohmy:

Lenke til kommentar

Hehe .. Det viktigste er jo en god CPU blokk.

Jeg har ASRock X99 OC Formula/3.1 med Bitspower Thor "monoblock/fullcover", men CPU blokka kan ikke måle seg med EK Supremacy. Grei effekt på VRM har det da.

 

BP-WBTHORAIX99FCBNPAC-BK--1024X768.jpg

 

image.jpg

 

( Bildet tatt umiddelbart etter ferdig bygd, så lufta er ikke ute av systemet. Derav alle boblene i res :) )

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hehe .. Det viktigste er jo en god CPU blokk.

Jeg har ASRock X99 OC Formula/3.1 med Bitspower Thor "monoblock/fullcover", men CPU blokka kan ikke måle seg med EK Supremacy. Grei effekt på VRM har det da.

 

Hvor mye har kjøling på de andre komponentene å si kontra cpu da? med tanke på max oc?

Lenke til kommentar

Hehe .. Det viktigste er jo en god CPU blokk.

Jeg har ASRock X99 OC Formula/3.1 med Bitspower Thor "monoblock/fullcover", men CPU blokka kan ikke måle seg med EK Supremacy. Grei effekt på VRM har det da.

 

 

 

image.jpg

 

( Bildet tatt umiddelbart etter ferdig bygd, så lufta er ikke ute av systemet. Derav alle boblene i res :) )

pen build forøvrig, har du laget kablene selv? Måtte du i tilfelle bestille sleeves, pinner osv. fra utlandet? eller er det norske sjapper som har det også?

Lenke til kommentar

Synes prisen på Asus ROG Rampage V Edition 10 var litt i drøyeste laget..  over 6 000

Hva er egentlig forskjellen på den og Rampage V Extreme 3.1?

RGB har jeg lite interesse for 

Blir en dyr PC om en skal bruke 6k på mobo, 4-6k på cpu + minne og monoblokk..  og senere skjermkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...