Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye dekk til Impreza


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte en gammel Impreza som har noen skikkelige drittdekk fra Sonar for øyeblikket. Dekkene er helt ok på tørt føre, men helt grusomme på fuktig asfalt...

 

Har vært innom tre dekkforhandlere og hørt om pris. Det som forundrer meg er at jeg har fått beskjed om at dekk fra Sava og Apollo er mer enn godt nok.

Er dette sant, eller er det bare noe de sier fordi de har høyest margin på disse merkene?

 

Leste litt på Sava Perfecta og det virker ikke lovende...

 

Føles veldig dumt å bytte et dårlig dekk med et nytt, men like dårlig dekk....

 

 

Hadde i utgangspunktet sett for meg å kjøpe det billigste jeg kan finne fra Goodyear, Bridgestone, Pirelli, Nokian, Dunlop eller noe annet jeg har hørt om.

 

Skal kjøre 3 uker i Europa i sommer og har egentlig lyst å ha passelig greie dekk på bilen.

 

Hva synes dere?

 

 

Edit: Kan også sies at bilen min har for øyeblikket 185/70 14 dekk... De fleste forhandlere har litt dårlig utvalg av denne dimensjonen. Jeg har heller ikke lyst å kjøpe nye og større felger til bilen.

Endret av Strato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig utvalg hos forhandler løser man med å bestille på nett.

 

Da får man f.eks Goodyear, Continental og Nokian til ca 3000 m/frakt. I tillegg kommer 6-800 i montering. Forskjellen ned til de dårlige billigdekkene er bare noen hundrelapper...

Endret av OleJohnny15
Lenke til kommentar

Har du en tung høyrefot, eller kjører du defensivt? Hvis du kjører ganske aktivt ville jeg ha gjort grundig research på hvilke egenskaper dekk du vurderer har, og lagt en del penger i gode dekk.

 

Ikke stol på forhandlere alene, de har et salgsmotiv som sikkert delvis styres av større marginer på enkelte dekkmerker, som du nevner. Les tester for å se hvordan dekkene presterer på ulike punkter, og tenk på hva du ønsker å prioritere.

Lenke til kommentar

Jeg leste litt og gikk for Goodyear Efficient Grip. Virker som gode dekk og var tilgjengelig hos en lokal forhandler for 4k :)

 

Er glad for at jeg gikk for dyrere dekk. Ekstremt stor forskjell fra mine gamle "no brand" dekk.

 

Nå gleder jeg meg til fjellveier i Europa :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...