Gå til innhold

Nytt hovedkort, gammelt skjermkort

DeVille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er klar til å kjøpe nytt hovedkort og prosesser (Asus P4P800 Deluxe, og P4 2.6). For å komme i mål økonomisk hadde jeg tenkt å fortsatt bruke mitt to år gamle, men fremdeles gode grafikkort, Gainward GeForce2 Ti/450, som er AGP 4X.

Hovedkortet støtter AGP 4X, men bare 0.8V og 1.5V. Men hvordan finner jeg ut hvilken spenning mitt grafikkort krever? Klarer ikke å finne noe på hjemmesiden til Gainward.

- Ulf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan bruke ditt gamle-skjermkort ja. Alle AGP og PCI kort kan i utgangspunktet benyttes med nye HK.

Jeg trodde egentlig det, men på Asus' hjemmeside stod det uttrykkelig at AGP-kort beregnet for 3.3V ikke var støttet. Men det er altså ikke noe problem?

Skrevet

ATI har ett eller annet sted på sine sider laget en fin oversikt over de forskjellige AGP standardene.

Mener å huske derifra at hver AGP hastighet bruker sin egen spenning, og at 3.3V er AGP 2x, mens 4x bruker 1.5V og 8X bruker 0.8V...

Støtter HK kun 4x (og evt. 8x) så bør AGP slot'en være laget slik at man ikke får satt i 3.3V AGP 2x kort, da kort/slot er ofte "kodet" for å unngå kort som ikke støttes. Noen (alle nye?) hk har en Universal AGP slot, og støtter da alle AGP kort.

Så er kortet ditt 4x og hk støtter 4x så skal det gå bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...