Gå til innhold

Frykter overvåkingsdata havner i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadia Tajik er kanskje ikke rette personen til å snakke om dette, husker godt når hun innførte en lov som gjorde at store amerikanske selskaper fikk lov til å overvåke norske internettbrukere og registrere IP-adressene deres uten å måtte ha konsesjon fra Datatilsynet. Hun gjorde det også mulig for lobbyistene å kunne drive med sensur av internett ved å tvinge internettleverandørere til å blokkere domener.

Lenke til kommentar

Hadia Tajik er kanskje ikke rette personen til å snakke om dette, husker godt når hun innførte en lov som gjorde at store amerikanske selskaper fikk lov til å overvåke norske internettbrukere og registrere IP-adressene deres uten å måtte ha konsesjon fra Datatilsynet. Hun gjorde det også mulig for lobbyistene å kunne drive med sensur av internett ved å tvinge internettleverandørere til å blokkere domener.

Hun alene har vel ikke myndighet til å innføre lover som dette? Det må være vedtatt på stortinget i flertall. 

 

Men dette er i fortid? Tviler på at dette gjelder nå, eller? Er det denne debatten om Anundsen og Hadia du refererer til? http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/03/11/1222/anundsen-vil-gi-politiet-kt-adgang-til-overvking

 

Uansett: kan absolutt se at det kan komme masse godt ut av det. Jeg husker noen overvåket nabolokalene og nettverket ved siden av der en bekjent bodde. Et ganske stort område ble overvåket. Noen ble litt irriterte, klagde det inn og sånt, men det besto og gjør vel fortsatt det på sett og vis.

 

Hvis du mener at Hadia må eller velger selv å gi i fra seg disse dataene til noen i utlandet, vel... nei, tviler på at det vil skje altså. :)

 

Dette er ikke min sterkeste side merker jeg. :p

Endret av fugledama888
Lenke til kommentar

"– Stortinget ser ikke konsekvensene av det de vedtar."

Er dette noe nytt? Stortinget klarer ikke å styre landet lenger,

dem er totalt blottet for gangsyn og etikk. Eller tar jeg feil? 
Konsekvenser, respekt for enkeltindividet, privatliv og fritid
er er nå totalt fraværende når dem tar "avgjørelsene" sine.

Eller tar jeg feil? Må befolkningen fortsette å stole på dem? Eller?

Endret av Linkzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...