Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bios på msi x99 sli plus funker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg starter maskinen, alt funker. biosen kommer opp. 10 sek etter skrur hele maskinen seg av. jeg har oppdatert bios men fortsatt skrur den seg bare av. Hva skal jeg gjøre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har akkurat bygd den:) 

i7 5820

msi x99 sli plus

h100i

gtx 1080

hyperx predator 3000mhz

rm850i

samsung 850 evo 500gb 

3tb seagate barracuda

Skrevet (endret)

Bare for å være på den sikre siden.. Du har brukt kjølepasta og festet CPUkjøler skikkelig? Overlever vel i en passivmodus uten god kjøling i BIOS men neppe når drivere begynner å laste..

Endret av Krozmar
Skrevet

det må være noe med cpu. i biosen sto det at den var 80 grader! jeg har h100i med pastaen som allerede var på. skal jeg bare skru av cooleren og åpne klemmene til cpu?

Skrevet

cpu er standard 3,3. kommer inn i bios. men etter hvert skrur den seg av. mest sannsynlig pga. for høy temp på cpu. jeg har ikke strammet cooleren for hardt! kan det være noe galt med cpu fra fabrikken?

Skrevet (endret)

Pass på at du har koblet strøm til selve vannpumpa også, ikke bare til viftene på radiatoren. Sjekk at viftene på radiatoren spinner.

Endret av TMB
Skrevet

Problem løst;-) hadde feil standoff-skruer. De var for lange slik at pumpa ikke var helt inntil cpu. Nå har jeg 27 grader i desktoppet på windows 10.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...