Gå til innhold

Her hacker han folke-SUV-en til Mitsubishi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk utgangspunkt å ha når vi beveger oss mot autonome smartbiler... Like trangsynte som Nissan tydeligvis.

 

BMW på sin side har i hvertfall sikkerheten på plass (Tesla har trolig enda bedre sikkerhet igjen), ulempen er bare at det tar lang tid før signalene når frem til bilen fordi det må innom serverene deres først... Men heller det enn Mitsubishi's tilnærming til det.

Lenke til kommentar

Skal ikke så mye til for og bli kalt "hacker" idag. Det der er jo bruteforce. Har svært lite med hacking og gjøre... :p

Hele ordet og dets betydning ble rævkjørt for mange år siden, jeg får vondt hver gang jeg bruker eller leser det...

 

En ting jeg bare ikke tollererer er når folk kaller en PC for "dataen"... Ikke bare har det en helt annen betydning i IT-verdenen, men det har også en helt annen alminnelig betydning...

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje lettere å bryte seg inn i naboens bankkonto enn i hans Outlander etter den oppskriften her. Mye større gevinst også, medmindre du hater naboen voldsomt.  Nabo må du være, siden rekkevidden på bilens WiFi-nett er kort. Og så må du ha sniffing utstyr og stor tålmodighet, der du ligger og venter på at eieren skal benytte appen. Lettere  å stjele bilnøkkelen.

Dessverre har journalisten i digi.no misforstått dette med antall registrerte enheter, uten at det gjør så mye fra eller til.

Endret av A3BO1N73
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her dokumenteres det at det er enkelt å finne fram til passordet, og så hevder administrerende direktør Rune Gjerstad i Mitsubishi Norge at det ikke er enkelt og at passordet er trygt nok.

Jeg pleier å si at forskjellen mellom en bilselger og en dataselger er at bilselgeren vet når han lyver.

(Ordet data misbrukt om datamaskiner. Data er enhver form for informasjon. Det gjelder om opplysninger funnet på rosettasteinen eller på en harddisk/SSD.)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...