Gå til innhold

Samme hovedkort med forskjellige priser, hvorfor?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å bygge en PC også har jeg tenkt å kjøpe et Asus hovedkort. Prisen på dette hovedkortet er mellom 1550kr - 1700kr. Hos dustinhome.no hadde de akkurat samme hovedkort for 1199kr dvs ca.500kr mindre, men så fant jeg ut at de hadde det samme kortet for 1499kr også!

Jeg har sammenliknet spesifkasjonene nøy, og fant ut at begge er helt like, men har forskjellig pris. Det jeg tenkte da er at kanskje det billige hovedkortet er brukt, refundert eller noe annet, derfor de selger det for 500kr mindre.

Vet noen av dere hva er grunnen til at det er to forskjellige priser på akkurat samme vare?

Bør jeg kjøpe den billigste? Jeg har ikke lyst til å bruke mye penger, samtidig har jeg ikke lyst til å kjøpe et kort som kan ødelegge reste av componentene jeg skal kjøpe!

 

Takker for alle svarene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er samme hovedkort, men antagelig med forskjellig leverandør.

Noen andre butikker som f.eks Multicom har forskjellig priser på samme produkt fra flere leverandører.

 

Går utifra at det er dette kortet det gjelder. Dette er på weekendrush tilbud.

https://www.dustinhome.no/product/5010876714/z170-pro-gaming

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3266699

Vil det si at disse varene er helt nye og fungerer som de skal?

Lenke til kommentar

Det kan også være feil med dustinhome sin butikk:

 

Sjekk:

 

Prosessorsokkel S-1151 S-1151       Thermal Design Power (TDP) 130 W 130 W       Maks. antall prosessorer 1 1       Hovedkort / Kompatible prosessorer Core i5, Core i3, Core i7 Core i5, Core i3, Core i7

LGA 1151 trekker ikke så mye som 130 watt, ta kontakt med dustin home så finner de nok hva som er feil.

Lenke til kommentar

Det kan også være feil med dustinhome sin butikk:

 

Sjekk:

 

Prosessorsokkel S-1151 S-1151       Thermal Design Power (TDP) 130 W 130 W       Maks. antall prosessorer 1 1       Hovedkort / Kompatible prosessorer Core i5, Core i3, Core i7 Core i5, Core i3, Core i7

LGA 1151 trekker ikke så mye som 130 watt, ta kontakt med dustin home så finner de nok hva som er feil.

Jeg har allerede sendt dem en mail for 4 timer siden, men fikk fortsatt ingen svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...