Gå til innhold

Fra CD til mp3


Xanitra

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en anbefaling på software som jeg kan bruke til å brenne fra audio CD til mp3 på en enkel å grei måte. Bruker litt mye tid på metoden jeg bruker nå, siden jeg gjør alt manuelt.

 

Er det et program som kan forbedre tiden denne prosessen tar tror dere?

 

(Manuelt: Har to program for å konvertere fra cd til wav, gir nytt navn til wav (dette tar laang tid pr. fil) og så bruker jeg det andre programmet for å brenne disse ned til 192 bits mp3 filer.)

 

All hjelp mottas med takk

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hva du mener med "å brenne disse ned til 192 bits mp3 filer".

Men hvis det er ripping fra Audio CD til MP3 filer du ønsker kommer linker til 2 gode programmer for Windows her:

CDex

EAC (Exact Audio Copy)

 

Begge disse ripper CD platen din og koder om til ønsket filtype (f.eks. mp3).

De har også støtte for CDDB slik at du slipper å skrive filnavn på alle filene etterpå!

Endret av Solaris
Lenke til kommentar

Bruker EAC med Lame som ekstern dekoder, satt til 256kbs/variabel bit rate.

Ikke det raskeste rippeprogrammet , men jeg syns kvalitet er viktigere.

 

Det bruker CDDB/FreeDB sånn at generering av fil/mappenavn går helt av seg selv. (Er det i hele tatt nye progr. som ikke har denne funksjonaliteten etterhvert?)

Lenke til kommentar

Etter å ha sett dette forslaget mange ganger tidligere på forumet bestemte jeg meg for å prøve.

 

Nå bruker jeg det alltid. Det er så utrolig enkelt å bruke og går sannelig fort også.

Når du har konfigurert det en gang, er det bare å sette i cd'er og trykke på EN knapp.

 

Veldig fornøyd med dette programmet!

Lenke til kommentar

Easy CD-DA Extractor!

 

Finner du på www.download.com

 

Enkelt og bra. Finner automatisk hva albumet og sangene heter, og bildet av coveret. Du velger selv hvordan han skal navngi sangene med nummer tekst osv.

 

Velger også kvalitet, og vips så ligger en mappe med navnet på albumet, og sangene perfekt sortet i den kvaliteten du vil, med perfekte navn.

 

Meget enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...