Gå til innhold

Fly


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har alltid vært fly-interessert og drømmen min er å bli pilot. Helt siden jeg har vært liten har fly vært det som har interessert meg. Det jeg lurer på er: Hvordan skal jeg begynne? Hvordan begynner de fleste folk som er interessert i fly? Jeg har lyst til å starte ett sted, så har kanskje tenkt å melde meg inn i en flyklubb her hvor jeg bor. Er det, det de fleste gjør? De som er pilot, hvordan begynte dere? Jeg har utrolig lyst til å være med på en flytur.  

 

Kan noen flytte denne posten til riktig sted om det er feil? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står greit oppsumert her:

http://pilot.no/bli-pilot/

 

Men det koster jo en slant med penger om du skal ta utdanning som pilot ser det ut til.

 

 

Total pris på studiet er 890 000,-, hvorav 30 000,- betales ved beståtte opptaksprøver og påmelding.
Resterende sum deles opp i fire avdrag a 215 000, og betales forskuddsvis hvert semester.
Utgifter til eksamensavgifter, oppflyging og flymedisinsk undersøkelse vil komme i tillegg, og dette beløper seg til ca NOK 35 000,-.
Man betaler per semester man starter opp på, og skulle man avbryte, så betales det ikke for resterende studietid.

Lenke til kommentar

 

Står greit oppsumert her:

http://pilot.no/bli-pilot/

 

Men det koster jo en slant med penger om du skal ta utdanning som pilot ser det ut til.

 

 

Total pris på studiet er 890 000,-, hvorav 30 000,- betales ved beståtte opptaksprøver og påmelding.

Resterende sum deles opp i fire avdrag a 215 000, og betales forskuddsvis hvert semester.

Utgifter til eksamensavgifter, oppflyging og flymedisinsk undersøkelse vil komme i tillegg, og dette beløper seg til ca NOK 35 000,-.

Man betaler per semester man starter opp på, og skulle man avbryte, så betales det ikke for resterende studietid.

 

Vel, jeg er bare 17år så jeg tenkte mer på privatflyger sertifikat først 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...